Kasp0me Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Hoi!Er fast ansatt på 16,5% og jobber gjerne 80-90% på vanlig basis.Jeg er organisert i fagforbund og jobber under Coop-kjeden, har jobbet i 5 år på Coop Elektro. Nå har det seg sånn at de gangene jeg har vært syk, så har jeg kun fått utbetalt de dagene jeg har faste jobbdager.Da jeg jobbet på sykehjemmet så fikk jeg utbetalt de vaktene jeg var satt opp på, inkludert de vaktene jeg hadde fast. I løpet av mine 5 år så har jeg vertfall vært syk/sykemeldt 3-4 mnd og har ikke fått utbetalt disse dagene. Så jeg lurer. er dette noe jeg har krav på i prinsippet? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hoi! Er fast ansatt på 16,5% og jobber gjerne 80-90% på vanlig basis. Jeg er organisert i fagforbund og jobber under Coop-kjeden, har jobbet i 5 år på Coop Elektro. Nå har det seg sånn at de gangene jeg har vært syk, så har jeg kun fått utbetalt de dagene jeg har faste jobbdager. Da jeg jobbet på sykehjemmet så fikk jeg utbetalt de vaktene jeg var satt opp på, inkludert de vaktene jeg hadde fast. I løpet av mine 5 år så har jeg vertfall vært syk/sykemeldt 3-4 mnd og har ikke fått utbetalt disse dagene. Så jeg lurer. er dette noe jeg har krav på i prinsippet? Du skal ha betalt for de vaktene som er oppført ja. Om de bare betaler for dine faste vakter så svindler de deg, sikkert derfor du har en slik lav stillingsprosent også, de store bedriftene er som regel de største kjeltringene også. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Er det noen lover eller paragrafer på dette som jeg kan vise til? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Er det noen lover eller paragrafer på dette som jeg kan vise til? § 8-18 Fjerde ledd - Dager det skulle ha vært utbetalt lønn for Uregelmessig arbeidsforhold - vakter[Endret 3/00] Arbeidsgiveren skal betale lønn til arbeidstakeren i samme omfang per uke som i de siste fire uker, eventuelt i en lengre periode dersom tilknytningen til arbeidsgiveren er varierende. Inntektsgrunnlaget omregnes til årsinntekt, og ut fra denne beregnes dagsatsen for sykepenger. Dagsatsen betales for de dager arbeidstakeren skulle arbeidet. Se Ankenemndas kjennelse nr. 15/91, der det ble lagt til grunn at arbeidstakeren også tidligere hadde hatt ekstravakter og derfor skulle ha sykepenger for dager lønn skulle ha vært utbetalt for, jf. § 8-18 fjerde ledd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå