Gå til innhold

gaming pc til 10k inkludert skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Skal hjelpe en venn med å finne en gaming pc til 10 000 inkludert skjerm.

vil helst prøve å hjelpe han med å oppnå følgende kriterier:

144 hz skjerm

bra gaming i5 cpu

decent skjermkort helst geforce

ssd

er redd dette blir for stramt for budsjett men:(

men setter pris på råd

EDIT: hvis det går litt over budsjett skal jeg prøve å overtale han til å akseptere det:p

EDIT2: Har fått tillatelse til å bruke 12 tusen i stedet for 10. Jeg kan også spytte inn en tusenlapp så budsjettet kan komme seg opp til 13 hvis nødvendig:)

Endret av g0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • GTX 1060
  • i5 6600\i5 6600k
  • Samsung 850 evo

Tror du du må regne mellom 13 000-15 000 kr om du vil ha ferdigbygget.

Beste råd er å sjekke finn bruktmarkedet så kanskje du kan klare budsjett på 10 000 kr da.

BenQ XL240T skjerm 24 tommer, Full HD og 120hz

Gaming pc til salgs!! BILLIG

Gaming PC ! i7 2600K, 8GB RAM, GTX580, 64GB SSD+1TB HDD

ville ikke gått under GTX titan\ GTX 780 TI eller 980 brukt.

Så sjekk om du kan droppe skjermkort\SSSd og harddisk hvis du ikke har minialt behov.

Da det er ganske lite i dag særlig SSD disken.

Lenke til kommentar

10 000 inkl skjerm (og windows?) er et stramt budsjett. Skjerm alene er ca 2000. Med Windows er det altså 7000 å kjøpe PC for, uten Windows er det 8000.

i5 6600k og 1060 koster rundt 5000-5500 alene. Legg til hovedkort (1000) ram (1000) og psu (700), og vi har sprengt budsjettet før vi har valgt kabinett, lagring og cpu-kjøler. I tillegg eventuelt keyboard, mus osv.

For å få en god gaming-PC må enten 1060 eller i5 6600k nedgraderes/kjøpes brukt.

Se på bruktmarkedet etter 970 (svært mange som bytter dette ut om dagen) til rundt 2000 kr. Hvis du finner R9 390 til samme pris, så slå til på den. Samme ytelse, og kan kombineres med billig freesync-skjerm.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Grei underholdning å sette sammen mens man sitt å drikk morngenkaffe, må ærlig inrømme at jeg slet med å holde meg under 10k MED SKJERM.

https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1733037

Tok i samme slengen klipper fra youtube som viser hvordan slik setup performer under gaming:

GTA5: 

Battlefield 4:

Evolve:

CS:GO:

Så får det være opp til deg, ser det OK ut, go for it :p Er kompisen din kjent med overklokking? for dette setup kan ikke overklokkes, muligens litt på skjermkort men ikke noe nevnverdig. Anbefaler egentlig ikke dette, men for 10k så må man kutte en del. Ville egentlig ha RX480 skjermkort men ble for tight med skjerm til 2500,-, uten det så hadde det gått.

Gått mye frem og tilbake med komplett.no sin handleliste, kan fort skjedd et par feil der :p

PS! Glemte Operativsystem.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

takk for svar alle sammen:)

Vil bare si at han fyren her pleier egentlig ikke spille spill som trenger så bra hardware, det går vel mest i cs:go og wow bare per dags dato. Men jeg føler at skal man bruke så mye penger på en pc burde den hvertfall være innenfor en viss standard, og at man kommer seg dit med i5 og et bra bang for buck geforce. Vil at det skal være 5 år til neste gang han trenger ny data liksom. Er dere også enige i dette?

• GTX 1060
  • i5 6600\i5 6600k
  • Samsung 850 evo

Tror du du må regne mellom 13 000-15 000 kr om du vil ha ferdigbygget.

Beste råd er å sjekke finn bruktmarkedet så kanskje du kan klare budsjett på 10 000 kr da.

BenQ XL240T skjerm 24 tommer, Full HD og 120hz

Gaming pc til salgs!! BILLIG

Gaming PC ! i7 2600K, 8GB RAM, GTX580, 64GB SSD+1TB HDD

ville ikke gått under GTX titan\ GTX 780 TI eller 980 brukt.

Så sjekk om du kan droppe skjermkort\SSSd og harddisk hvis du ikke har minialt behov.

Da det er ganske lite i dag særlig SSD disken.

Vi kan bygge selv, og kan ordne windows utenom eller senere:p 

Finn.no kan friste litt, men ville være veldig kjedelig hvis han skulle ende opp med en pc med noe defekt som gir blåskjerm eller lignende også.

Selv om jeg er enig i at de to pcene på finn ser jo ut som veldig mye for pengene!

10 000 inkl skjerm (og windows?) er et stramt budsjett. Skjerm alene er ca 2000. Med Windows er det altså 7000 å kjøpe PC for, uten Windows er det 8000.

i5 6600k og 1060 koster rundt 5000-5500 alene. Legg til hovedkort (1000) ram (1000) og psu (700), og vi har sprengt budsjettet før vi har valgt kabinett, lagring og cpu-kjøler. I tillegg eventuelt keyboard, mus osv.

For å få en god gaming-PC må enten 1060 eller i5 6600k nedgraderes/kjøpes brukt.

Se på bruktmarkedet etter 970 (svært mange som bytter dette ut om dagen) til rundt 2000 kr. Hvis du finner R9 390 til samme pris, så slå til på den. Samme ytelse, og kan kombineres med billig freesync-skjerm.

Er som jeg svarte ovenfor litt skeptisk til å kjøpe hw brukt, pga at det kan være noe problemer med det kanskje. Et data komponent alene er vel ganske greit da. Ville føltes veldig bad hvis jeg hjalp han kjøpe et bluescreen helvette:\

Dette er en svært god pris på et godt skjermkort http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79769453

Med bare 1500 for en solid GPU har kameraten din mulighet til å få en kraftig pc-pakke for 10 0000

Grei underholdning å sette sammen mens man sitt å drikk morngenkaffe, må ærlig inrømme at jeg slet med å holde meg under 10k MED SKJERM.

https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1733037

Tok i samme slengen klipper fra youtube som viser hvordan slik setup performer under gaming:

Så får det være opp til deg, ser det OK ut, go for it :p Er kompisen din kjent med overklokking? for dette setup kan ikke overklokkes, muligens litt på skjermkort men ikke noe nevnverdig. Anbefaler egentlig ikke dette, men for 10k så må man kutte en del. Ville egentlig ha RX480 skjermkort men ble for tight med skjerm til 2500,-, uten det så hadde det gått.

Gått mye frem og tilbake med komplett.no sin handleliste, kan fort skjedd et par feil der :p

PS! Glemte Operativsystem.

Så du klarte det med andre ord? :D Linken virker ikke da:( 

Vi kan vel klare litt enkel overklokking vi ja

Lenke til kommentar

Har fått tillatelse til å bruke 12 tusen i stedet for 10. Jeg kan også spytte inn en tusenlapp så budsjettet kan komme seg opp til 13 hvis nødvendig:) Da blir det sikkert lettere å få til en bra setup :)

Endret av g0b
Lenke til kommentar

Med budsjett på 12-13000 kan du ta utgangspunkt i Black Refinery i Agent Spoons PC-tråd, som er klistret øverst i dette forumet.

Valget står da mellom 1060 og Rx 480 8GB. 1060 gir i de fleste spill et par ekstra fps. Rx 480 har den fordel at den lar seg kombinere med en Freesync-skjerm (Nvidias G-sync er langt dyrere).

Valget er ditt.

Lenke til kommentar

Med budsjett på 12-13000 kan du ta utgangspunkt i Black Refinery i Agent Spoons PC-tråd, som er klistret øverst i dette forumet.

Valget står da mellom 1060 og Rx 480 8GB. 1060 gir i de fleste spill et par ekstra fps. Rx 480 har den fordel at den lar seg kombinere med en Freesync-skjerm (Nvidias G-sync er langt dyrere).

Valget er ditt.

okei, ja sett litt på det, ser jo bra ut den og:)

Lagde denne listen litt fort og gæli også da, noe som er overkill? eller noe som kunne vært bedre match ?

https://www.komplett.no/wishlists/61b1bcb3-fe2a-49bb-9df0-1bb5421378c1

Lenke til kommentar

960 2 gb er forholdsvis utdatert. Virkelig verdt å bruke 700 kr mer på enten 1060 eller Rx 480. Hvis du velger GPU fra AMD, ville jeg valgt denne skjermen (har denne selv) www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/gamingskjerm/aoc-g2460pf

Dead link

Lenke til kommentar

960 2 gb er forholdsvis utdatert. Virkelig verdt å bruke 700 kr mer på enten 1060 eller Rx 480. Hvis du velger GPU fra AMD, ville jeg valgt denne skjermen (har denne selv) www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/gamingskjerm/aoc-g2460pf

godt poeng, men linken er dessverre død:p men tror det er nøyaktig samme skjerm som jeg allerede har lagt til i handlelisten over

Endret av g0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...