- Cre8or - Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Kom på en ting jeg lurer litt på når det gjelder Pcie-spor (hastighet) på et hovedkort.. Ta utgangspunkt i et Asus Z170-Deluxe Dersom jeg bruker 1x Skjermkort Pcie + 1x lydkort PciE. Vil det gå utover ytelsen til skjermkortet? Regner ikke med at det vil det på det hovedkortet (pga pcie lanes?) men har det noe å si? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hvorfor skulle ikke det gå? - Dette kortet har jo to x16 slots som kan kjøre samtidig, og flere x1 (og en x4) porter; 2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8)1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (max at x4 mode)4 x PCIe x1 Lydkort vil uansett ikke påvirke ytelsen til skjermkortet, og de fleste lydkortene er vel x1 eller x4 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 PCIE lanes er gitt av CPU. Du har 16. Og så har du 4 i brikkesettet, totalt 20. Du kan fint kjøre x16 på skjermkortet og lydkortet ditt er vel x1. Du kan kjøre x8/x8 SLI/Crossfire og x4 PCIE SSD f.eks. 1 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Kom på en ting jeg lurer litt på når det gjelder Pcie-spor (hastighet) på et hovedkort.. Ta utgangspunkt i et Asus Z170-Deluxe Dersom jeg bruker 1x Skjermkort Pcie + 1x lydkort PciE. Vil det gå utover ytelsen til skjermkortet? Regner ikke med at det vil det på det hovedkortet (pga pcie lanes?) men har det noe å si? Skrev litt utydelig ser jeg Fikk svar på det jeg lurte på, så takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå