Fotoskrulla Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 I Knut Hamsuns rike - Barndomshjemmet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Slett ikke kjedelig dette Helene. Flotte og interessante bilder fra Hamarøy. Jeg har boken til Tore Rem liggende, Knut Hamsun - Reisen til Hitler, som jeg håper jeg snart får tid til å lese. Utvilsomt en stor skribent, men med en meget omdiskutert personlighet. Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. august 2016 Forfatter Del Skrevet 3. august 2016 Slett ikke kjedelig dette Helene. Flotte og interessante bilder fra Hamarøy. Jeg har boken til Tore Rem liggende, Knut Hamsun - Reisen til Hitler, som jeg håper jeg snart får tid til å lese. Utvilsomt en stor skribent, men med en meget omdiskutert personlighet. Mvh. Rolf Hei Rolf og takk for kommentar ☺ Jeg er ingen ekspert på Hamsun, men har vel lest noen av bøkene. Skulle satt meg mer inn i emnet.. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Artig skulptur av Hamsun i V1, og den ligner jo også ! Serien gir et godt bilde av Hamsuns hjem på Hamarøy. Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Pande Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Hamarøy er rett og slett ei perle, og etter min mening Norges fineste område. Har tilbrakt noen sommerdager i min barndom rett i nærheten av dette, men det var før jeg viste hvem han var... Her har du laget en fin dokumentasjon av barndomsriket til Hamsun. Flotte historiske bygninger som er blitt restaurert og blir tatt vare på. Han bodde jo ikke særlig lenge der, men kommunen utnytter det de har, på en flott måte:-) Han ble jo Sørlending etterhvert, slik som flere kreative sjeler har gjort... 1 Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Flott reportasje serie, og figuren har klare trekk av Hamsund. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Henger meg på resten her, Du trenger ikke være redd for at det blir kjedelig 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Artig skulptur av Hamsun i V1, og den ligner jo også ! Serien gir et godt bilde av Hamsuns hjem på Hamarøy. Mvh Ragnar Flott reportasje serie, og figuren har klare trekk av Hamsund. Henger meg på resten her, Du trenger ikke være redd for at det blir kjedelig Det var faktisk veldig gøy med denne helt enkle figuren her, som faktisk er veldig lik Knut Hamsun. Godt gjort! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Hamarøy er rett og slett ei perle, og etter min mening Norges fineste område. Har tilbrakt noen sommerdager i min barndom rett i nærheten av dette, men det var før jeg viste hvem han var... Her har du laget en fin dokumentasjon av barndomsriket til Hamsun. Flotte historiske bygninger som er blitt restaurert og blir tatt vare på. Han bodde jo ikke særlig lenge der, men kommunen utnytter det de har, på en flott måte:-) Han ble jo Sørlending etterhvert, slik som flere kreative sjeler har gjort... Det er vel ikke fryktelig langt med båt fra Svolvær og over til Hamarøy egentlig? En ser jo over:) vi hadde bare en kveld og en natt her ute og det er jo altfor lite, så jeg må tilbake en gang. Se vedlagte overnattingssted, kanskje det fineste vi hadde på hele turen! Veldig hyggelig at du stikker innom med dine betraktninger! Endret 4. august 2016 av Fotoskrulla Lenke til kommentar
Pande Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hamarøy er rett og slett ei perle, og etter min mening Norges fineste område. Har tilbrakt noen sommerdager i min barndom rett i nærheten av dette, men det var før jeg viste hvem han var... Her har du laget en fin dokumentasjon av barndomsriket til Hamsun. Flotte historiske bygninger som er blitt restaurert og blir tatt vare på. Han bodde jo ikke særlig lenge der, men kommunen utnytter det de har, på en flott måte:-) Han ble jo Sørlending etterhvert, slik som flere kreative sjeler har gjort... Det er vel ikke fryktelig langt med båt fra Svolvær og over til Hamarøy egentlig? En ser jo over:)vi hadde bare en kveld og en natt her ute og det er jo altfor lite, så jeg må tilbake en gang. Se vedlagte overnattingssted, kanskje det fineste vi hadde på hele turen! Veldig hyggelig at du stikker innom med dine betraktninger! Wow, tenker romantikken blomstret i slike omgivelser:-) Den ferga er ei pine...Har opplevd å kjøre fra Kr.sand i ett strekk, for så og bomme på ferga med 2 min....resultat, 6 timers venting på et fergeleie uten noe som helst og ta seg til... Har heldigvis fått Lofast, slik at en kan kjøre rundt Ofoten/Vesterålen. Og så uten bompenger da gitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg