hre010 Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Hei alle sammen! Jeg har nettopp flyttet inn i en studenthybel med tidenes minste kjøkkenkrok med et par kokeplater, men uten ovn. Jeg er egentlig bare veldig fornøyd med at jeg HAR en kjøkkenkrok Jeg har også en mikrobølgeovn med grillfunksjon. Den har et slags metallstativ inni som jeg kan bruke. Har aldri vært borti mikroer med grillfunksjon, så jeg lurte på om noen vet hva slags resultat man får om man prøver å bruke den som en vanlig ovn? Er veldig glad i retter som lasagne, moussaka og pizza, tror dere at det vil funke? Om denne typen retter ikke fungerer, tar jeg gjerne imot tips til hvilke retter som faktisk går an å lage med grillfunksjonen Noen som kan hjelpe en stakkars lasagne-sulten student? Tar imot alle tips med takk! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Har en sånn med grill-funksjon på jobb, den duger til pizza ihvertfall, sprø bunn og gylden topp men det tar jo en 15-20 minutter og den blir langt ifra som i ovnen. Lasagne tror jeg blir mye for den, men der er vel bare å prøve seg fram? Det blir jo spiselig, men kan bli litt vått og uvanlig konsistens i forhold til i ovnen. Edit: brukte sånn varmepanne som nevnt under også til pizza. Endret 4. august 2016 av aklla Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 For å få en bra pizza må man ha en sånn "varmepanne" i tillegg om man bruker mikro. Ellers kan det også være greit å kjøpe seg en sånn miniovn av feks. slik type: https://www.expert.no/images/products/4008146203404_severin_TO2034_F.jpg Lenke til kommentar
hre010 Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Tusen takk for svar! Da har jeg en litt bedre idé om hva den kan brukes til. Forstår ikke helt hva dere mener med en varmepanne, men skal se om det er noe som kan fungere i mikroen min og om jeg kan skaffe en som passer til mikroen. Skulle gjerne hatt en slik miniovn, men har ikke plass, verken i hybelen eller i budsjettet dessverre Får bare prøve meg litt frem og håpe på det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå