Gå til innhold

AIO kjøling av GTX 1080 Kraken G10 / Corsair HG10?

j0achim

Anbefalte innlegg

Hei, 

Ser at det er flere rundt på nettet som har prøvd seg på både Cirsair HG10 980 og Kraken G10 AIO kjøling av Geforce GTX 1080 FE kort, er det noen her på forumet som har gjort dette selv med erfaringer?

Kraken G10 ser ut til å være en enkel Plug and Play oppgave, men Corsair HG10 krever noen mindre inngrep for å la seg gjøre. (noen millimeter som må slipes bort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Vil bare nevne at 1080 FE og G10 er en dårlig kombinasjon siden kjøling til Vram og VRM sitter på kjøler du tar av når du skal bruke G10!

Se bilde:

post-210502-0-10794500-1470305609_thumb.jpg

MSI GeForce GTX 1080 GAMING X ville vært et bedre valg da den har egen heatsink til Vram samt VRM!

Se bilde:

post-210502-0-74327700-1470305859_thumb.jpg

Hadde jeg vært deg så hadde det nok vært lurt å vente til Corsair kommer ut med bracket til 1080 FE!

Lenke til kommentar

Er klar over at VRM or Vram kan bli noe porblematisk mtp kjøling på FE, har derfor også kjøpt med ett lite lass av heatsinks som jeg kommer også til å benytte til G10 build, så får jeg heller se å kjøpe meg en Corsair AIO bracket når de kommer på markedet.

Jeg leter også på nett om det finnes noen case-mod sites som lager aftermarket middle plate til 1080 FE.

Etter en del ettertanke blir det en ghetto build med stock middle-plate/vifte og H75 i stedet for stock kjøle ribbe. Inntil Corsair kommer med støttende reference design HG10 AIO adapter kit.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er Corsair HG 10 på plass på mitt skjermkort.

Resultatene er blandet, for det første kretskortet bøyes en del, flere som har montert kittet på 980, 980 TI og TITAN X har hatt samme problemer så dette er strengtatt ikke noe nytt fenomen.

På grunn av at kretskort bøyes litt får ikke kjøler riktig kontakt, uten noen form for støtte får jeg da en temperatur som ligger på 81-83. Men med en enkel liten skumgummi (av type som brukes til elektronikk) reduseres dog temperatur til 48 til 52, trenger heller ikke å kjøre viftene noe særlig opp, de ligger på 1000 RPM som gir langt ifra plagsom støy. (stress testet i over en time med Firestrike og temperatur holdes da stabilt mellom 48 til 52 grader) kortet er også klokket opp med 160MHz på core og 400MHz på minnet som gir en max boost på 2050MHz core og 5400MHz (eller 10800MHz) minne.

Har lest om andre som har montert HG 10 på sine GTX 1080 og fått en stabil temperatur på 45~ grader. Så det er nok rom for forbedringer, men jeg tenker heller slik at så fort Corsair kommer ett AIO adapter kit for GTX 1080 oppgraderer jeg da heller til "den".

Alt i alt har H75 til CPU og GPU samt GPU adapter komt på rundt 3000,- dog hadde jeg den ene H75'en fra før, men å gå for en custom loop hadde vært å foretrekke. 

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...