Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

edonkey dreper avidi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for gode svar, men min erfaring med Avidi kunne vært 100% positiv, hadde det ikke vært for at nettet nå går ned i hytt og pine. Har kjørt flere målinger på hastighet, og Avidi leverer det de lover, helt til nettet plutselig bare går ned. Jeg ønsker meg en leverandør som ikke sparker meg ut av Internett støtt og stadig.

 

Er det bare jeg som har dette problemet?

Er det noen som kan dele sine erfaring med overnet og andre leveranører av bredbånd?

Jeg vil jo ikke skifte til et enda dårligere bredbåndsselskap.

Jeg er helt enig med deg. Selv sitter jeg også på en Avidilinje, og jeg detter ut med gjevne mellomrom. Det skjer spesielt ofte midt på dagen. Det var en montør hjemme hos meg og byttet selve kabelmodemet, men det har ikke hjulpet meg noe særlig.

Lenke til kommentar
Jeg har ivisjon fiber-linje 2000/2000MBit.

Den tar også kvelden med jevne mellomrom.

men så står det to maskiner på den med Emule på.  :p

Ganske kjapp linje du har.

 

2 tusen Megabit er ikke til å tulle med!

 

Hva betaler du i måneden? 100.000,-?

 

:scared:

 

DrE

http://www.los.no/losweb/bbestill.nsf/webprodukter/fiber

 

550.- i måneden ikke ille :dribble:

men installeringen er DYR og det må være flere i ditt bolig felt (mer enn 200) som må være intresserte.. :yes:

Lenke til kommentar

Har en SMC 7008BR og bruker Emule på den. før hadde jeg problem med at den låste seg slik at jeg måtte ta en svenske reset. Har heldigvis fått fikset det nå etter mye prøving av firmware. tror jeg endte opp med og bruke 1.93s. nå låser den seg ikke i det hele tatt!!

Lenke til kommentar

um ja, en router kneeler fordi den ikke klarer å svelge unna trafikken den får, derfor er programvaret man bruker dårlig? riiight...tror heller de billige dritt ruterene som brukes, eller enda mer sannsynlig, at Stjelehor jævlene dreper tilkoblingen når de ser at du bruker for mye av den båndbredden du betaler for...for du får jo for all del ikke bruke det du betaler for! (når folka dems kommer med uttalelser som den som ble nevnt tidligere...tja...)

 

 

 

når det gjelder den kommentaren om gaming og P2P...jeg klarer iallefall å kjøre eDonkey 2000/overnet på en maskin samtidig som jeg spiller f.eks. CS på en annen med respektabel ping.. har Bravo fra NGT jeg...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har hatt avidi 1024\256 linja et halvt års tid og bor i tromsø. Dette var ikke akkurat drømmeleverandøren min. Har hørt mye stygt om avidi her oppe. Men akkurat her jeg bor nå var det eneste alternativ. Hadde sdsl der jeg bodde før så jeg var spent. Med sdsl 1mbit fikk jeg stabilt 120kb/s både inn og ut uansett hva. Derfor ble overaskelsen stor da jeg fikk 142kb/s stabilt. Dette var jeg godt fornøyd med. Men opplevde som de fleste andre at det av og til og spesiellt om natta ble disconnecta og ble borte i timesvis. Ringte og klagde hver gang dette skjedde. Jeg har hele tiden brukt dc++ og lasta ned nesten kontinuerlig. Men for en stund siden forsvant nettet ganske lenge og jeg fikk bare ca 512 på alle linjetestene. Ringte og maste på avidi + sendte mailer. De sa det var ingenting de kunne se, men de skulle sende montør. Tildfeldigvis så fikk jeg mail om at grunnen til at det hadde vært litt ustabilt var at noen nettverksbruer ble oppgradert for å takle større trafikk, men dette opplyste de ikke om på kundeservice på tlf. Etter dette har linja vært veldig stabil. Men jeg får bare 135kb/s nå. En ting til..trodde 8**nummret til kundeservice var gratis, men fikk sjokk da jeg fikk mobil regninga nettopp. 2 samtaler på 26min kosta 74kr....og dette skal man betale for å melde fra om feil på deres side, og for å høre på tlf svareren deres. :angry:

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
En ting til..trodde 8**nummret til kundeservice var gratis, men fikk sjokk da jeg fikk mobil regninga nettopp. 2 samtaler på 26min kosta 74kr....og dette skal man betale for å melde fra om feil på deres side, og for å høre på tlf svareren deres. :angry:

en annen ting... Ingenting er gratis når du ringer fra Mobil. 80030111 (Kun feilmelding) er gratis fra fast telefon og 81533105 koster litt i overkant av 3 kr pr 10 min.

 

Mobil og servicenr er dyrt det. Kommer seff till på abbn ditt. Har ringt masse selv til BlueCom, lånekassa og annet piss denne mnd, lurer på hvordan det vil gå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...