Gå til innhold

Ny Samsung S6 battri problem (retur?)

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en S6 på lørdag (30.07). Batteriet på telefonen er langt ifra slikt det det burde.

Jeg sjekket batteri bruk og det er ingen apper som sluker batteri og posisjon er slått av.

Har hent mobilen med lite bruk må lades 3 ganger til dagen.

Kjørte en liten test selv hvor jeg ladet telefonen til 100% og tok ut laderen. Lot den ligge uten noe som helst bruk i 5 timer etterpå. Da jeg tok den opp for å sjekke batteriet så hadde den gått ned til 60%. Det er jo helt ekstremt. Min gamle S4 og Note 2 holder jo bedre og de begynner å kjenne på alderen.

Den er kjøpt med Ice abonnement hos Elkjøp telefonbutikk.

Hvilke krav har jeg om dette kjøpet - retur ? Har sterkt behov for mobil i disse tider og nå frykter jeg at jeg har kjøpt meg noe som må sendes in til reparasjon allerede etter 4 dager ? (Har gitt den noen sjanser men den svikter på batteriet alle ganger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteri kan bli bedre etter en håndfull fulle sykluser, men å gå ned fra 100 til 60% på fem timer uten bruk er ikke normalt selv med et helt nytt batteri.

Ettersom det er en telefon, så har du ikke åpent kjøp. Men spør i butikken om Samsung har en DOA (Dead On Arrival)-policy. I så fall kan det hende du får ny telefon der og da, eller etter kort tid.

Sender de den inn, og det er naturlig å tro at reparasjonen vil ta mer enn en uke, så har du rett på utlånstelefon. Ikke forvent noe lignende den du har, men du får i alle fall en telefon du kan ringe med. Og har du behov for en smarttlelefon, så har du rett på det også (om enn en enklere modell enn S6).

EDIT: Du kan prøve å resette telefonen til fabrikkinnstillinger og se om det hjelper, før du leverer den inn. Ikke installer noen apper eller gjør noe annet med telefonen (annet enn å koble deg opp til mobilnettet, så klart) før du tester om batteriet varer lenger.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...