Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har startet utrullingen av Windows 10 Anniversary Update

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Finnes det et verktøy hvor .... Så brukervennlig som mulig da.

Vel, brukervennlighet er jo så ymse... jeg benytter et .bat script som setter alle jeg vil ha.

Jeg bruker assoc og ftype kommandoene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdateringa gikk bra, kryss i taket.

-Men.. ...I kveld er kvelden for å gå over til Linux som hoved-OS.

Microsoft legger inn mer og mer 'funksjonalitet' som er komplett unødvendig/uønska.

Satt faktisk ganske lenge og deaktiverte nye og gamle funksjoner etterpå.

Med windows 7 fikk man sikkerhetsoppdateringer, men ikke noe direkte svada.

Ser ut til at den 'nye' policyen til M$ er å dytte ubrukelige funksjoner over på brukerne, enten de vil eller ikke. Takk og lov er min Komputer-Fu sterk nok til å holde ting under kontroll, men de stakkars brukerne som er blank, går en dårlig fremtid i møte.

-Er bare glad jeg slipper å supportere detta systemet over telefon. Nightmare Deluxe.

Lenke til kommentar

Bruker mest Linux her selv, men må ha Win10 til spill og HTPC med MadVr. Dessverre har ikke madshi lager MadVr for Linux enda, ellers hadde jeg kjørt Ubuntu på den maskina også.

Lenke til kommentar

Bruker mest Linux her selv, men må ha Win10 til spill og HTPC med MadVr. Dessverre har ikke madshi lager MadVr for Linux enda, ellers hadde jeg kjørt Ubuntu på den maskina også.

Stemmer. -Er fremdeles slave til Windows til spill... -Han blir nok liggende på sin egen lille partisjon :3

Lenke til kommentar

For de som ønsker å kjøre en clean install gjennom Windows Refresh Tool etter å ha installert Anniversary Update:

Jeg fikk ikke til å starte Refresh-prosessen før jeg byttet Windows-språk til engelsk. Programmet startet, men klagde på "Not connected to internet". Det hjalp ikke med reboot heller. Men etter å ha installert engelsk språk og satt det som standard, fungerte Refresh greit.

Lenke til kommentar

Gikk ikke like greit her. Etter installering så var både D og E diskene mine borte. De har blitt slettet fullstendig og ligger nå uten partisjoner i disk manager. Jeg kan ikke si jeg husker å ha blitt spurt om å slette diskene mine eller å ha blitt advart om at det kom til å skje. Enda godt jeg har backup av alle bilder osv. liggende ute på diverse sky-tjenester... Ikke spesielt fornøyd akkurat nå..

Lenke til kommentar

Gikk ikke like greit her. Etter installering så var både D og E diskene mine borte. De har blitt slettet fullstendig og ligger nå uten partisjoner i disk manager. Jeg kan ikke si jeg husker å ha blitt spurt om å slette diskene mine eller å ha blitt advart om at det kom til å skje. Enda godt jeg har backup av alle bilder osv. liggende ute på diverse sky-tjenester... Ikke spesielt fornøyd akkurat nå..

Du trenger ikke spesielle drivere for å få tilgang til de to diskpartisjonene, da?

Hvordan utførte du oppgraderingen, forresten?

Via Windows Update, Windows Upgrade Assistant, ISO-fil på DVD/USB stick?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke spesielle drivere for å få tilgang til de to diskpartisjonene, da?

Hvordan utførte du oppgraderingen, forresten?

Via Windows Update, Windows Upgrade Assistant, ISO-fil på DVD/USB stick?

Installert via windows update. Helt standard SATA disk stående på samme intel kontroller som SSD'en jeg har systemet på. Partisjonen er rett og slett borte.

missing.png

Lenke til kommentar

Damned ...

Jeg har ikke hørt om andre som har hatt slike problemer med den nye oppdateringen, og den kan jo være et sammentreff.

Hvis disken har hatt et lite sammenbrudd, så kan det hende det kan fikses ved hjelp av SpinRite; det kan hende at det området på disken der partisjonstabellen ligger ikke lenger er leselig, og at den derfor fremstår som 'ny'.

SpinRite kan kjøpes hos www.grc.com

Alternativt, det kan hende at disken er ok, men partisjonstabellene har blitt overskrevet (av en eller annen merkelig grunn).

Kanskje du kan finne igjen partisjonene dine med Active@ File Recovery? http://www.file-recovery.com/

Jeg brukte dette programmet for en del år siden, og den gangen var Partition Recovery en del av Pro-versjonen av programmet. Jeg vet ikke om det samme er tilfelle i dag, eller om det er nok med Standard-utgaven.

De har en gratis prøveversjon også, så du kan i det minste få sjekket om det ser noen partisjoner og filer på denne 'Unallocated'-disken.

edit: fix

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...