Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har startet utrullingen av Windows 10 Anniversary Update

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdateringen er installert hos meg. Selve oppdateringen gikk uten problemer, menne :

- Nok en gang, som ved siste store oppdatering til Windows, så fjernet den OpenCL så jeg måtte legge inn nVidia driverene på nytt. Hvorfor Microsoft!?

- Oppdateringen avinstallerte (uten å spørre meg) Classic Shell! Påstod at Classic Shell skaper problemer bla bla bla. For noe tull! Eneste grunnen er at de vil tvinge deres Win10 start meny på oss. Så jeg installerte Classic Shell på nytt, og wolla den funker fortsatt...! Wtf Microsoft?

- I Settings måtte jeg igjen fjerne ting Microsoft vil jeg skal ha på....again?

Savner Windows 7 litt :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen eksempler, så jeg kan ta en kikk og sjekke selv? Men ja, det er en urovekkende tendens i win10 til å ikke respektere brukerens valg.

AtW

Under "Background apps" f.eks. Ahh etter en reboot hadde Windows skrudd på flere! Ahhhh Microsoft!!!!

Lenke til kommentar

Oppdateringen er installert hos meg. Selve oppdateringen gikk uten problemer, menne :

- Nok en gang, som ved siste store oppdatering til Windows, så fjernet den OpenCL så jeg måtte legge inn nVidia driverene på nytt. Hvorfor Microsoft!?

- Oppdateringen avinstallerte (uten å spørre meg) Classic Shell! Påstod at Classic Shell skaper problemer bla bla bla. For noe tull! Eneste grunnen er at de vil tvinge deres Win10 start meny på oss. Så jeg installerte Classic Shell på nytt, og wolla den funker fortsatt...! Wtf Microsoft?

Hvis du installerte Classic Shell nå burde du sjekke om du kanskje han ha installert en trojaner!!

Nettsiden deres ble hijacket nå 2. august..

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/4vwron/warning_if_you_install_the_anniversary_update_do/

Lenke til kommentar

Noen særlig feilfikser utover det nye av funksjonalitet som er vedlagt denne oppdateringen?

Om man innstallerer denne og mangler en og annen tidligere oppdateringer, blir Win10'eren din da oppdatert fullverdig med denne oppdateringen alene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ferdig installert på Surface Pro 4 kl 5 i natt. Venta på denne en stund, prøvd ut med Insider Preview. Venter på at enten iPad Pro eller Surface skal kunne klare seg uten den andre 100%, så slike oppdateringer er et steg i riktig retning. Et lite steg, dog.

Lenke til kommentar

Woohoo, woohoo, woohoo   :wee: 

Jeg er i gang, har passert 75 % av forberedelsene i innstallasjonen av oppgraderingen.

EDIT:

Da har jeg fått OS build 14393.10 på plass

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis du installerte Classic Shell nå burde du sjekke om du kanskje han ha installert en trojaner!!

Nettsiden deres ble hijacket nå 2. august..

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/4vwron/warning_if_you_install_the_anniversary_update_do/

Takk for tips! Jeg brukte Ninite til å legge inn Classic Shell. Vet ikke om den henter ned den versonen som har trojaner?

Lenke til kommentar

- Oppdateringen avinstallerte (uten å spørre meg) Classic Shell! Påstod at Classic Shell skaper problemer bla bla bla. For noe tull! Eneste grunnen er at de vil tvinge deres Win10 start meny på oss.

Paranoid, much?

Jeg kjører Stardock's Start8 på min PC, og den var der like fint etter oppgraderingen.

Kanskje Classic Shell virkelig kan skape problemer?

Husker du hva som skjedde da du installerte Service Pack 1 på Windows 7?

Det var en del settings som ble endret tilbake til default og en delprogrammer som måtte reinstalleres da også. Men det er glemt i dag, og alt var rosenrødt før i tiden.

Lenke til kommentar

- Oppdateringen avinstallerte (uten å spørre meg) Classic Shell! Påstod at Classic Shell skaper problemer bla bla bla. For noe tull! Eneste grunnen er at de vil tvinge deres Win10 start meny på oss.

Paranoid, much?

Jeg kjører Stardock's Start8 på min PC, og den var der like fint etter oppgraderingen.

Kanskje Classic Shell virkelig kan skape problemer?

Husker du hva som skjedde da du installerte Service Pack 1 på Windows 7?

Det var en del settings som ble endret tilbake til default og en delprogrammer som måtte reinstalleres da også. Men det er glemt i dag, og alt var rosenrødt før i tiden.

Heheh :p

Nei kan ikke huske jeg hadde noen problemer med Win7 SP1. 

Lenke til kommentar

Ser veldig fin ut så langt (reparerte også noen feil jeg har slitt med og ikke funnet ut av). Men hvorfor driver den å avinstaller endel andre programmer? Er ikke det litt agressivt? Slettet ClassicShell, RegistryMechanic, Adobe Reader, Notepad 2 og et par til :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har den slettet Adobe Reader, eller bare satt Edge til default PDF-åpner?

Antageligvis det siste.

Jeg har hatt samme "problemet" mht. Sumantra PDF flere ganger, VesleMjuk insisterer på å fortrekke VesleMjuk programvare etter oppgraderinger.

Jeg har antatt det hadde noe å gjøre med om programvaren som benyttes støtter "modern ui" eller ikke, men jeg vet ikke.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det temaet dere snakker om at hvilket program skal være default til å åpne diverse med.

Finnes det et verktøy hvor man kan skreddersy en innplanting av egne favoritter til registeret med. Som man sakte kan bygge opp for sine aller viktigste filassosiasjoner, neste gang man møter overskrivning, enten det er Windows som står for det, eller om det er andre tredjepartsprogramvareinnstallasjoner som står for det?

Jeg tenker altså på et verktøy der man sakte kan bygge seg opp en samling, men som man kan dumpe tilbake til Windows-registeret med en enkelt operasjon. Så brukervennlig som mulig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...