Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Inngrood Tånegl?


Dronninga95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den ikke er ekstremt inngrodd pleier jeg å fikse det selv med Leatherman-en min. Bruk flatskrujern, desinfiser med Vademecum eller noe, se om du får løftet neglen ut av såret. Det er ikke direkte behagelig, men det er ikke å klippe ut deler av neglroten heller.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg slet med problemet for en del år siden, og ventet til det var "for sent". Betennelse er ikke å spøke med. Trodde jeg skulle svime av på bussen hjem fra jobb før jeg endelig oppsøkte legevakta. Der kuttet de opp på begge sider av neglen, løftet den og puttet en vattdått med pyrisept e.l. under. Fikk en del smertestillende og var på jobb neste dag. Gikk så til en fotspesialist og fikk en bøyle å ha under neglen. Var inne hos fotspesialisten ca en gang hver tredje uke i et halvt år. Har hatt litt problemer senere, men siden jeg er obs på det, har jeg til nå klart å behandle meg selv slik at jeg ikke skal få betennelse igjen.

 

Husk at det er viktig hvordan du klipper neglene dine.

 

http://www.kk.no/livsstil/slik-b%C3%B8r-neglene-dine-klippes-24331

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Jeg er en notorisk tånegl river. Resultat er at neglene blir korte og når jeg river neste gangene så blir ikke endene med. Kjenner det etterhvert at det blir lang i hjørnene iom det blir vondere og vondere. Bruker da bare å ta ei lita saks, ene spissen og kjører den inn under og brekker opp. Viktig å få skikkelig tak under. River da den av og smerte borte ... til neste gang :)

 

Livets små gleder :p

Lenke til kommentar

Om du ikke bare kan file vekk kanten, så ville jeg fått en time hos en fotterapeut - måtte gjøre det en gang for mange år siden og det var en kjapp og smertefri opplevelse. Hun klipte og filte litt og limte på en bøyle som holdt neglen oppe mens den vokste litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...