Gå til innhold

Hovedkort med sd-ram/ddr-ram-støtte

pr0phezy

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kan gi meg noen gode tips på hva slags hovedkort som finnes på markedet som støtter både sd-ram og ddr-ram? Er på utkikk etter å oppgradere litt, men rammen er jo så fordømt dyr nå for tiden så jeg tenkte jeg skulle satse på å bruke sdram´en min og heller oppgradere til ddr-ram når prisen går ned...

Håper noen kan gi meg noen gode tips eventuelt noen erfaringer med denne typen kort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de finnes kort som har begge deler, men jeg anbefaler dem ikke.

Asus A7A har mulighet for SDram og RDram. Men det har vært mange tråder om problem med dette kortet. Jeg gir opp mitt nå og går over til intel.

PS data selger ut sine A7A266 nå. På websiden i kveld stod det RING! under dette kortet. De vil sikkert bli kvitt disse kortene snarest mulig.

Anbefales ikke.

Hilsen gunnar

Lenke til kommentar

Har selv et A7A 266, kjøpte det hos komplett i august sammen med 2x 256 mb ddr ram(brikkene kostet cirka 400 pr stk). Har lest mye negativt om kortet, men må si at jeg har vært ganske heldig siden mitt kort har funka helt perfekt. Så hvis du finner et billig kort så kjøp det er mitt råd.

[ Denne Melding var redigert av: Lord_Linus på 2002-02-27 00:14 ]

Lenke til kommentar

Er littegrann skeptisk til å kjøpe det Asus-kortet egentlig...det står bl.a at det bare støtter Socket A/7/FCPGA UP TO 1.4GHZ på infoen om asuskortet hos it-butikken! Kunne godt tenkt meg et hovedkort som er noe mer fremoverkompatibelt enn det!

Hva med Elitegroup(K7S5A SiS735 chipset) sitt hovedkort for sd/ddr-ram da, har hørt en del godt om SiS735 chipsetet hvertfall...er det noen som har noen erfaringer med dette kortet eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...