Mojary Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Etter både Note3 og Note4 som aldri får oppdateringer før ca. 1 år etter "offisiell" versjonslansering, kommer det en snøball i helvete før jeg kjøper en Samsung telefon igjen. Får nå enda sikkerhets oppdateringer til min note 3. Må huske oppdatere telefonen din. ? 1 Lenke til kommentar
PheIix Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Etter både Note3 og Note4 som aldri får oppdateringer før ca. 1 år etter "offisiell" versjonslansering, kommer det en snøball i helvete før jeg kjøper en Samsung telefon igjen. Får nå enda sikkerhets oppdateringer til min note 3. Må huske oppdatere telefonen din. Ja må si at jeg får ikke helt dette til å stemme selv heller, jeg har note 3 og er ikke lenge siden jeg fikk ei stor oppdatering på telefonen sist... Synes det har vært greit med oppdateringer jeg, mulig jeg har lav standard da? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ja må si at jeg får ikke helt dette til å stemme selv heller, jeg har note 3 og er ikke lenge siden jeg fikk ei stor oppdatering på telefonen sist... Synes det har vært greit med oppdateringer jeg, mulig jeg har lav standard da? Folk liker å klage. Og hvis de går inn i innstillinger -> om enheten -> Android versjon, og det første tallet ikke har endret seg, så mener folk at de ikke har fått en oppdatering og den oppdateringen de fikk som endret en del ikke skjedde eller noe slikt. 1 Lenke til kommentar
PheIix Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Dette var utrolig skuffende Vurderer sterkt å avbestille min ordre (av flere grunner egentlig). Ingen IR blaster, veldig dårlig ripebestandig glass, jack på bunnen, samme pixeltetthet som Note 5/4, ikke noe særlig bedre spesifikasjoner enn S7 edge. Og om jeg venter med bestillingen så blir kanskje Gear VR inkludert også fra Telia (ser Elkjøp allerede tilbyr dette, men Telia og Telenor henger etter)... Skuffende på flere plan, dessverre... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Hmm, nå tar jeg sjeldent slike tester så veldig høytidelig. Men har vært noe skeptisk til å hoppe på "hypen" rundt nye generasjoner av Gorillaglass. Skal liksom ha blitt så mye bedre for hver generasjon, likevel så virker det jo som skjermer får riper og knuser like enkelt som alltid. Hva gjelder Note 7 forøvrig så er helt helt enig med deg. En ganske kjedelig telefon, den er 99% identisk med en Galaxy S7 Edge som må sies å være den kjedeligste Note-lanseringen på lenge. De har gjerne hatt noe forbedret maskinvare iform av bedre SoC, bedre lagring, bedre kamera eller lignende sammenlignet med S-modellen som kom nesten 6 mnd tidligere. Denne gangen har vi eg egentlig bare fått en Galaxy S7 Edge med penn. Er du en som er veldig avhengig av pennen, så er det jo en flott telefon. For alle andre så er dette en uhyre kjedelig lansering. Selv om telefonen i seg selv er flott på alle måter, det blir bare litt skuffende når den er så lik Galaxy S7 Edge som vi har hatt på markedet en stund allerede. Det er liksom ingenting nytt her utenom penn og iris scanner. Den er også fysisk større enn S7 Edge i alle mål, men likevel så er batteriet 100 mAh mindre. Det ser ut som det ligger litt forskjell i software, men her syntes jeg Samsung egentlig fortjener kritikk. Det er ingen logisk grunn til at Galaxy Note 7 skal ha fordeler i software sammenlignet med Galaxy S7 Edge med unntak av funksjonalitet som krever penn. Om ikke S7 og S7 Edge mottar en software update som gir de samme programvareforbedringene i løpet av veldig kort tid så sier det veldig mye om Samsung som fragmenterer telefonene på programvarenivå bare for å få den nyeste modellen til å fremstå mer attraktiv til tross for at det ikke ligger noen maskinvareforskjeller bak. 1 Lenke til kommentar
PheIix Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 (endret) *snipp* Jeg er veldig enig med deg, er man ikke avhengig av s-pennen eller iris scanner, så er S7 edge et like god om ikke mye bedre tilbud. På toppen av alt er Note 7 lansert så sent på året at neste generasjon telefoner bare ligger 6 mnd unna, dermed er altså "flaggskipet" forbikjørt av neste års S8. Det pleide å være slik at Note var et lite glimt inn i framtiden, hva man kunne vente av vanlige telefoner neste år. Nå er det altså bare en annen versjon av S-Serien... Gir de, som du påpeker, Note 7 en kunstig fordel i form av bedre software på tilnærmet identisk programvare, kommer de bare til å frustrere kundene som har kjøpt S7 (som jo også er en flaggskiptelefon). Fortsetter Samsung på samme måte, kan de like gjerne slippe Note 8 samtidig som S8 slik at den like hardwaren i det minste gir litt mening. Når det kommer til Gorilla Glass så må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med Gorilla glass 3, som er på note 3. Telefonen min er over 3 år gammel og har ikke en eneste ripe på skjermen. Jeg har knust skjermen en gang, og det skjedde når telefonen traff en veldig skarp stein midt på skjermen etter et lengre fall på vei opp et fjell (ca. 2-2.5 meter). Det var ikke så mye knusing som det var en diagonal sprekk i skjermen. Selv etter dette tålte telefonen flere fall uten å knuses... Jeg sjekket samboerens telefon, som nærmer seg 2 år nå, en Note 4, og der er det heller ingen antydning til skraper/riper. Jeg er ikke særlig forsiktig med telefonen, jeg har den i lommen sammen med nøkler, mynter, skruer og alt annet tull jeg putter i lommene, og enda har jeg absolutt ingen riper i glasset. Har en del skrubb merker langs kanten på telefonen etter alle knall og fall den har opplevd... Om ikke den Note 7'en og Gorilla glass 5 i testen var en mandagstelefon, så spøker det for at jeg blir sittende med en skjerm jeg ikke klarer å se igjennom etter noen mnd med mitt bruk... Endret 19. august 2016 av PheIix Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Noen som har fått pakke sporing fra Elkjøp enda? Jeg forhåndsbestilte og fikk egentlig beskjed om 30/8, men oppdatering sa at den ikke ville sendes før 6/9. Nå har jeg fått sporings nr fra posten og mail om at pakken blir sendt i dag. Kan faktisk tenkes at noe kommer når det ble lovet, for en gangs skyld! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Noen som har fått pakke sporing fra Elkjøp enda? Jeg forhåndsbestilte og fikk egentlig beskjed om 30/8, men oppdatering sa at den ikke ville sendes før 6/9. Nå har jeg fått sporings nr fra posten og mail om at pakken blir sendt i dag. Kan faktisk tenkes at noe kommer når det ble lovet, for en gangs skyld! Jupp, samme her. Men det er ikke telefonen som er sendt, det er ekstrautstyret. Om du ikke har bestilt noe ekstra er det nok Gear VR som er sendt. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Noen som har fått pakke sporing fra Elkjøp enda? Jeg forhåndsbestilte og fikk egentlig beskjed om 30/8, men oppdatering sa at den ikke ville sendes før 6/9. Nå har jeg fått sporings nr fra posten og mail om at pakken blir sendt i dag. Kan faktisk tenkes at noe kommer når det ble lovet, for en gangs skyld! Jupp, samme her. Men det er ikke telefonen som er sendt, det er ekstrautstyret. Om du ikke har bestilt noe ekstra er det nok Gear VR som er sendt. Det var da som bare!.. Ser at komplett har bekreftet inn 20+ stk sorte Note 7 25. September.. Om det er fordi de er utsolgt for 1. batch, eller om tlf faktisk ikke kommer før 25. veit jeg ikke da. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og håpe den kommer før jul. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Og man får den ikke uten edge? Skuffet. Edge er kanon da. Det forbedrer holdegrepet, størrelsen og menyene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Edge har bare vært til irritasjon på tidligere modeller for min del hvertfall. Tviler på at Note 7 forandrer noe på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hadde en S6 Edge og den kanten var bare i veien synes nå jeg, men det er vel en smakssak. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Den edge kanten til note 7 er mindre, men ser enkelte fordeler med den og ulemper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg