Gå til innhold

[Løst] HDMI splitter til bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei

Har to skjermer med hdmi inngang, men bare en hdmi-port på min bærbare pc. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å finne en hdmi-splitter slik at jeg kan få bilde på begge skjermene samtidig. Gjerne noe billig fra feks ebay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare å søke HDMI splitter på Ebay, og velge en med gratis frakt. Så lenge du ikke har behov for HDMI 2.0, eller 4K, så skal de fleste du finner være greie å bruke. Du bør også lete etter en som takler 230v. Men vil uansett om den er billig nok, kjøpe strømforsyning for den her hjemme, da jeg personlig ikke stoler på billige strømforsyninger fra Kina. For stor fare for brann.

Lenke til kommentar

Hvis du bare har en HDMI utgang på laptopen og skal bruke to eksterne skjermer, så vil en HDMI splitter gi deg to identiske skjermbilder på de to skjermene. De vil ikke bli registrert som to forskjellige skjermer.

Hva må til for å få to ulike skjermer med hjelp av bare en inngang på datamaskinen?

Lenke til kommentar

Hva må til for å få to ulike skjermer med hjelp av bare en inngang på datamaskinen?

Magi? Veldig mange bærbare har to utganger. Sikker på at din ikke har Display port eller VGA-utgang i tillegg? Ellers finnes det USB til skjerm løsninger, men det koster fort litt mer enn en kabel.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Det kan det, ellers er det et firma som heter DisplayLink som lager innmat og driver for mange av disse løsningene. Dette er et kjent firma som jeg selv har brukt løsninger fra og som fungerer. Det du linker til kan godt fungere helt fint (sannsynligvis gjør det det), men personlig hadde jeg prøvd å finne en løsning basert på DisplayLink - de koster nok noe mer. Merk at DisplayLink ikke lager ferdige produkter selv, men bruker en slik overgang DisplayLink pleier det å stå på produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...