Gå til innhold

Mann tok selvmord etter at staten stjal sparepengene

Anbefalte innlegg

Etter at staten konfiskerte sparepengene hans så begikk han selvmord. Tragisk sak. Men er det ikke egentlig bare en form for skatt? Staten tar jo penger fra oss hver dag hele året, enten vi jobber og tjener penger (inntektsskatt) eller vi brød for et brød (moms). Hvorfor protesterer folk sånn på dette når de ellers nikker samtykkende?

http://www.aftenposten.no/verden/For-a-redde-banken-tok-staten-sparepengene-til-Luigino-Da-han-tok-sitt-eget-liv_-rystet-det-Italia-601088b.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke denne saken, en mann har usikrede midler investert i en bank, banken gikk konkurs, "staten tar pengene"? Hvorfor er det staten som tar pengene? Er det jeg som har tatt pengene dine om jeg kjøper restene av et konkurrsbo som skyldte deg penger?

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tendensiøs overskrift - for ikke å si misvisende.

Staten tok ikke en krone, de bare påpekte at verdipapirene ikke lenger hadde noen verdi.

Om banken hadde gått konkurs ville ikke mannen ha fått noe da heller.

Og hva slags råd hadde mannen fått fra banken når han i en alder av 68 år sitter med alle sparepengene i høyrisiko-obligasjoner? Finance Credit, Terra Securities, ... folk har blitt lurt i Norge også. Og var det ikke mange som tapte verdier da DnB (DnC?) kjørte i grøfta på nittitallet og staten (=vi) måtte tilføre banken ny egenkapital?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

La oss snakke om det viktige her. Italia renner over av råtne lån. Hva skjer når dette kollapser? Too big to fail? For fragmentert til å kunne reddes tror jeg vi sier. Millioner av fattige italienere og en stat uten skatteinntekter. Da vinker Italia farvel til EU, det vil bli et ukontrollert hat mot alle lykkejegerne i landet, og marken ligger åpen for mafiaen til å dyrke seg selv.

Lenke til kommentar

Ganske vanlig uttrykk, "Hvis X ikke hadde skjedd så hadde ikke Y skjedd", selv om det er mange andre variabler som kunne ført til Y selv om X ikke hadde skjedd.

Jeg har også gått på engleskolen til Martha så det er ikke noe å krangle på da jeg vet med 100% sikkerhet at han hadde levd nå hvis ikke pengene forsvant :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...