Gå til innhold

Tror jeg har fått virus! TRENGER HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en huawei honor 6 som fungerer helt fint, problemet er at i det siste når jeg har prøvd å bruke chrome så får jeg opp dette, se bilde! Det rare er at når jeg skanner mobilen med flere forskjellige anti-virus programmer står det at mobilen er fro og safe! Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre! Setter veldig stor pris på svar enten dere er eksperter eller bare generelt mobilinteresserte! På forhånd takk!

Endret av TrengerHjelp321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det noe sånt som: "Your system is heavily damaged by Four virus!"

Får det samme til tider, virker som det er noe crappy reklame-greier som blir trigget på noen sider, og ikkje et faktisk virus.

Prøv å tilbakestill annonse-id i settings, google annonser samt slett cache til nettleser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er malware? Det er vel ikke sant det som blir sagt? Det er bare å ignorere det? Men kan noen fortelle step by step hvordan jeg fjerner det?

Det er en popup som vil at du skal laste ned et "antivirus" program (malware). Dette antivirus programmet samler inn masse data om deg som så trolig blir solgt til andre - som igjen bruker dette til f.eks å sende deg tilbud/spam.

Det hele koker ned til at det er en reklame-popup som vil ha deg til å laste ned et program som vil stjele personlig informasjon om deg/fra telefonen din. Når du installerer dette såkalte virus programmet så godtar du også brukerbetingelsene - som sier at programmet får lov til å samle inn disse dataene - folk flest leser dog ikke hva de godtar og blir dermed lurt/ikke klar over hva programmet gjør.

Med andre ord - ikke installer søppelet som popupen leder deg til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...