Gå til innhold

Dropper bil - velger elsykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Min drøm er at det blir så mange elsyklister at kondomdressyklistene blir en ubetydelig minoritet på to hjul. Elsyklister har ennå bondevett og skam, der kondomdressyklistene er narsissistiske rasshøl som burde vært utradert fra trafikkbildet.

Lenke til kommentar

Min drøm er at det blir så mange elsyklister at kondomdressyklistene blir en ubetydelig minoritet på to hjul. Elsyklister har ennå bondevett og skam, der kondomdressyklistene er narsissistiske rasshøl som burde vært utradert fra trafikkbildet.

 

Så godt du har en holdning til andre trafikanter som er preget av omtanke og samspill da.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Min drøm er at det blir så mange elsyklister at kondomdressyklistene blir en ubetydelig minoritet på to hjul. Elsyklister har ennå bondevett og skam, der kondomdressyklistene er narsissistiske rasshøl som burde vært utradert fra trafikkbildet.

 

Så godt du har en holdning til andre trafikanter som er preget av omtanke og samspill da.

 

AtW

 

Jeg gjør et unntak for kondomdressyklistene. De er unødvendige bråkebøtter i trafikken. Få dem bort!

Lenke til kommentar

Kan jo ikke stemme, folk kjører jo ikke for moro! Det er jo fordi folk kun kjører når de må at bompenger og andre trafikktiltak ikke virker!

Det er litt for kategorisk for min smak. Jeg vil tro vi kan dele kjøringen inn i tre deler:

 

- Det meste av kjøringen gjøres av nødvendighet (frakt av flere personer/varer og/eller ugunstige alternativer) til nødvendige ærender.

- Noe av kjøringen gjøres av ren latskap (f.eks 1 km flat vei til butikken, likevel kjører man med varierende unnskyldninger om regn/vind hastverk etc)

- Noe av kjøringen gjøres fordi det er moro. Ikke nødvendigvis kjøringen i seg selv, men målet med turen. For eksempel dra til museet, stranda, besøk etc.

 

De som har bil vil neppe bytte ut bilen med elsykkel fullstendig, men kanskje 10-20% av kjøringen kan utføres med elsykkelen i stedet for bilen. I tillegg har vi en del som ikke har bil eller sertifikat, men ønsker et rimelig, lettvint og friere alternativ til busser etc. De fleste busser kjører på diesel og rutetilbudet styres til en viss grad av passasjergrunnlaget.

 

Summarum: Jeg synes elsykkel er et fint supplement, men påstanden i overskriften er noe drøy. Det kan fort tolkes som at elsykler får folk til å selge bilen. Det tror jeg skjer veldig unntaksvis.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan jo ikke stemme, folk kjører jo ikke for moro! Det er jo fordi folk kun kjører når de må at bompenger og andre trafikktiltak ikke virker!

 

AtW

 

Hva mener du med at bompenger ikke virker??? Det virker akkurat iht forutsetningene. Pengene strømmer inn i statskassa, og det liker t.o.m. Siv Jensen (nå som ho ikke er i opposisjon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Min drøm er at det blir så mange elsyklister at kondomdressyklistene blir en ubetydelig minoritet på to hjul. Elsyklister har ennå bondevett og skam, der kondomdressyklistene er narsissistiske rasshøl som burde vært utradert fra trafikkbildet.

 

Så godt du har en holdning til andre trafikanter som er preget av omtanke og samspill da.

 

AtW

 

Jeg gjør et unntak for kondomdressyklistene. De er unødvendige bråkebøtter i trafikken. Få dem bort!

 

Ja huff de bråkete syklistene...

Hvis du innstiller deg på å være fleksibel og positiv, så ser du kanskje syklistene i et litt annet lys også.

(PS, jeg sykler ikke langs veien. Det er jo livsfarlig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tb0c7aea.300x200.jpg

Flere modeller utsolgt fra leverandøren.

 

Dropper bil - velger elsykkel

 

Bedre med vanlig sykkel for da får du ekstra trim :) . Jeg vil vel si at å sykle langs veien er ganske farlig. Jeg syklet en del før, og klarte å sykle på noen småflak av noen små steiner som jeg ikke så. Og skled rett ut i hovedveien. Flaks for meg at det ikke kom en bil da. Lå flat i veien, men klarte å krype meg opp før det kom bil på en virkelig traffikert motorvei.  Etter det så har jeg ikke likt å sykle i Norge. Men alt er jo farlig. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Min drøm er at det blir så mange elsyklister at kondomdressyklistene blir en ubetydelig minoritet på to hjul. Elsyklister har ennå bondevett og skam, der kondomdressyklistene er narsissistiske rasshøl som burde vært utradert fra trafikkbildet.

Dessverre ligger det nok veldig mye sannhet i den relativt ubehagelige beskrivelsen. :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er selv fristet til å kjøpe en slik sykkel tiltross for dårlige erfaringer med sykkel, men samtidig så kan sykler skape mye kaos i trafikken også. Dersom dere ser hvordan det foregår i Amsterdam så er det et eksempel på det. Jeg husker at i Amsterdam gikk det ikke å være fotgjenger for jeg holdt på å bli meid ned av syklistene hele tiden. Skulle jeg over på grønnt lys så kom syklistene og mopedene samtidig og holdt på å sveie meg ned. Var bare flaks at jeg ikke ble nedkjørt. Det var et eneste kaos med syklister der nede og de var av og til i veien for både biler og fotgjengere spesiellt. Men å sitte seg på sykkel i Amsterdam var det beste man kunne gjøre for å ikke bli nedkjørt. ;) . Da var man med i "teamet". Nå er jeg Hollender i blodet da, så jeg burde jo like sykler ;) 

 

Jeg vil si at enhver kjøretøy har sine ulemper, men er mer begeistret for biltrafikk og fotgjengere enn sykler. :)

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Bedre med vanlig sykkel for da får du ekstra trim :) .

Det er nok også en av de aller billigste treningsformene. Man kan spare mange tusenlapper på å trene slik sammenlignet med elsykkel eller treningssenter. Jeg vil i samme slengen tilby deg helt gratis trening hjemme i oppkjørselen min i vintersesongen. Jeg sponser treningsutstyr som spade og snøskuffe. Det blir som balsam for miljøsamvittigheten å vite at bensin-freseren står urørt. Billig, sunt og bra for miljøet ;)

 

Ok, jeg stopper sarkasmen her. Poenget er at treningsargumentet ofte er et ganske tomt argument. Mer ord enn handling. Noen er rett og slett ikke innstilt på å svette og slite en hel masse og ønsker å se presentable ut når de kommer frem. Andre skulle ønske de gadd og bygger opp en vegg av unnskyldninger og dårlig samvittighet for at de i praksis ikke gidder. Jeg tror veldig mange vil ha godt av å være ærlige med seg selv og innse at man sjelden gidder å slite med motorløs sykkel. Alle av bakkene i verden er kjedelig nok alltid motbakker den ene veien. Har man begge variantene kan man se etter en stund hvor mye støv den motorløse varianten samler i praksis og vurdere deretter.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gjør et unntak for kondomdressyklistene. De er unødvendige bråkebøtter i trafikken. Få dem bort!

Det sier du bare fordi du selv ikke er i form til å holde følge med dem for egen maskin og må kjøre på jukse-el-"sykkel" for i det hele tatt å klare å holde n nogenlunde fornuftig hastighet :p

 

Seriøst, jeg har ikke sett en eneste syklist i kondomdress på det jeg kan huske. Men det er mange syklister, inkludert folk på el-"sykkel" som ikke er skikket til å kjøre i trafikken. El-"syklister" er ikke noe bedre enn de du omtaler med en sånn forakt som du gjør.

 

Selv bruker jeg sykkel som primært transportmiddel. Cyclocross til daglig bruk, for en fin kombinasjon mellom fart og komfort, og racer for lengre turer. Det er både effektiv tidsbruk, samt at jeg får masse fin trening på kjøpet slik at jeg holder meg i form.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem gidder å bruke muskler i dagens samfunn? Vi gidder ikke engang sveive opp og ned rutene i bilene lengre. Eller justere førerstolen med manuelle vridere. Selv brødet kjøper vi ferdig skjært. Det er bare spørsmål om tid før vi kjøper ferdigtygd mat som renner ned i magen av seg selv. Så hvorfor gidde å bruke muskler på å frakte kroppen herfra til naboen, butikken eller til og fra jobb?

 

Vi klager høylydt på alle idiotene som blokkerer veiene våre, slik at vi selv ikke kommer fram så effektivt vi gjerne vil med Audaen vår. Eller Teslaen vår, for vi tenker jo på miljøet må vite. Eller egentlig det å slippe å betale bomavgifter eller å få gratis parkeringsplass rett foran jobbinngangen.

Joda, vi bruker tusner på innendørs svettesentre i året, mest for å døyve dårlig samvittighet. Og går én eller to ganger på treningssenteret før vi ikke gidder mer før neste gang vi betaler årskontigent. Vi tar selvfølgelig heisen opp til andreetasjen der treningssenteret ligger. Hvis vi kunne velge ville vi heller tatt en dyr "kondispille" enn å bruke musklene og risikere å bli ekkelt svett.
 

I et sånt perspektiv irriterer det vettet av oss at elsykler faktisk krever at pedalene må sveives rundt for at hjelpemotoren skal gi skyvhjelp. Så det å bygge om elsykler til å gå fortere uten pedalhjelp er det vanligste "tilbehøret" til elsykler. Deretter sikk-sakker vi oss mellom forskremte fotgjengere på overfylte fortau i en hastighet som langt overstiger bilkøene i veibanen.

Da er det bare såååå godt å ha noen å skylde på for all elendigheten i samfunnet, i trafikken og alt. Nemlig de eneste i dagens samfunn som faktisk bruker musklene hver bidige dag, uten å være profesjonelle idrettsutøvere, nemlig trøsyklistene: De fæle anderledesfolka som kommer lett svett og uforskammet opplagt på jobb og som aldri har satt sin fot i et ´treningssenter, rett og slett fordi de ikke trenger det. De frivillige muskelbrukerne, de fæle fæle utskuddene. De som synes uassistert sykling er morsomt. Kvisene på samfunnets (feite) rumpe. De som VIRKELIG gir andre dårlig samvittighet. Bank skulle de hatt! Forby manuellsyklistene, elsyklistene ligner mer på oss, sofavelgerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem gidder å bruke muskler i dagens samfunn? Vi gidder ikke engang sveive opp og ned rutene i bilene lengre. Eller justere førerstolen med manuelle vridere.

Ikke engang motoren på bilen gidder vi å sveive igang lenger!!

 

Da er det bare såååå godt å ha noen å skylde på for all elendigheten i samfunnet, i trafikken og alt. Nemlig de eneste i dagens samfunn som faktisk bruker musklene hver bidige dag, uten å være profesjonelle idrettsutøvere.

Problemet er ikke syklister men alle de syklistene som tror at de er profesjonelle idrettsutøvere og at trafikken er deres private treningsområde. De ødelegger for både syklister og alle andre som oppholder seg i trafikken.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få ting er mer morsomt enn å parkere jukse-el-"sykkel"-førere, særlig i oppoverbakke, når man selv kjører på en ordentlig sykkel. Særlig hvis personen kjørende på el-"sykkel" har på seg sykkeltøy, noe som i hvert fall er fullstendig patetisk. Da kan man si følgende:

  • el-"sykkel" er juks

eller

  • el-"sykkel" er for sveklinger

idet man kjører forbi. Hehe.

Lenke til kommentar

 

Hvem gidder å bruke muskler i dagens samfunn? Vi gidder ikke engang sveive opp og ned rutene i bilene lengre. Eller justere førerstolen med manuelle vridere.

Ikke engang motoren på bilen gidder vi å sveive igang lenger!!

 

Da er det bare såååå godt å ha noen å skylde på for all elendigheten i samfunnet, i trafikken og alt. Nemlig de eneste i dagens samfunn som faktisk bruker musklene hver bidige dag, uten å være profesjonelle idrettsutøvere.

Problemet er ikke syklister men alle de syklistene som tror at de er profesjonelle idrettsutøvere og at trafikken er deres private treningsområde. De ødelegger for både syklister og alle andre som oppholder seg i trafikken.

 

 

Heldigvis for deg er det forsvinnende få syklister som tror de er profesjonelle idrettsutøvere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Få ting er mer morsomt enn å parkere jukse-el-"sykkel"-førere, særlig i oppoverbakke, når man selv kjører på en ordentlig sykkel. Særlig hvis personen kjørende på el-"sykkel" har på seg sykkeltøy, noe som i hvert fall er fullstendig patetisk. Da kan man si følgende:

  • el-"sykkel" er juks

eller

  • el-"sykkel" er for sveklinger

idet man kjører forbi. Hehe.

 

Personlig ser jeg ikke på trafikken som noen konkurranse, ei heller er jeg veldig opptatt av hva slags klesplag folk pleier å velge.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...