Fairygodmother Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Er det noen der ute som kan helpe meg? Jeg har lastet ned TFTPServer & TFtpClient komponentene fra nettet, men jeg klarer ikke og installere dem Forstår ikke noe som helst av installasjons instruksjonene. Installasjons instruksjonene er for D3 & D4. Bruker D7. Kan noen være så snill og hjelpe meg. Please, please, pleeeeease help meeeee. Endret 25. november 2003 av Fairygodmother Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Eg trur du vil få store problem med å installere dei i D7, dersom du ikkje har kildekoden til dei. Om du bare har .dcu-filene, trur eg du kan gløyme det. Eit alternativ finn du på www.delphi-jedi.org, som eg veit kjem med FTP server og klient komponentar. Denne pakken skal komme med Delphi 7 Professional (såvidt eg huskar). Lenke til kommentar
Fairygodmother Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Sourcene følger med, men jeg er helt grønn på dette her. Er ikke lenge før jeg gir opp tror jeg :-/ Fant ikke noen søk på den linken du ga meg. Du skulle vel ikke vite linken til den undersiden på www.delphi-jedi.org som jeg kan laste ned de komponentene vel? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hvis det er Indy sine komponenter, så finnes de på www.nevrona.com/indy . Det er vanskelig å gi noen fasitsvar så lenge du holder hemmelig hva og hvor du har lastet ned disse komponentene fra. Komponenter for FTP-servere og -klienter finnes det ganske mange av. Lenke til kommentar
Fairygodmother Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Oj, det glemte jeg og legge med. Jeg lastet ned kompnentene fra http://www.delphi32.com/vcl/2171/ og http://www.delphi32.com/vcl/2173/ Lenke til kommentar
tasle Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 OK, komponenter av denne typen må du installere via Component -> Install component, og velge (i dette tilfellet ftpsrv.pas). Jeg testa den, men det bare hagler med feilmeldinger. Komponentene er nok spesifikke for tidligere versjoner av Delphi... Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Indy 9 er vegen å gå, har med stort hell vært tro mot Winshoes/Indy siden jeg fikk D4, og vært svært fornøyd, kun et par småting har jeg foretrukket å bruke ICS til, men overvekten har vært på Indy. Men så mener jeg å huske noe... lagde en gang en FTP sever med tilhørende klient som passet på å automatisk sikkerhets-kopiere alt jeg gjorde i Projects-mappa på arbeids-stasjonen min, og til denne serveren brukte jeg Dmitriy Drozdov`s TFTP, den er riktignok for D4, men har t.o.m. et fungerende eksempel på en FTP-server inkludert, kan kansje være til hjelp?.. Lenke til kommentar
CarlChr Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Mener absolutt Indy er det beste å satse på.... Lenke til kommentar
Fairygodmother Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Skal prøve den Dmitriy Drozdov`s TFTP Takker så mye for alle svarene og hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå