T.F.T Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg er litt dårlig på dette med overklokking og kjølepasta og slikt. Jeg har ikke overklokket prossessoren min og lurer på om hvis jeg skal det om kjølepasta er nødvendig? Er det nyttig/bra selv om jeg ikke skal overklokke? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ja,det er viktig Hadde i hvertfall brukt det hvis du skulle overklokket. Men du skal bare smøre et veldig tynt lag. Jeg har det på min cpu, men jeg har ikke overklokket noe. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 T.F.T skrev: Jeg er litt dårlig på dette med overklokking og kjølepasta og slikt.Jeg har ikke overklokket prossessoren min og lurer på om hvis jeg skal det om kjølepasta er nødvendig? Er det nyttig/bra selv om jeg ikke skal overklokke? Kjølepasta er et MUST enten du oc'er eller ikke Uten d så kan d gå (veldig)hett for seg. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 tusen takk for svarene, jeg fikk greie på det jeg ville, men hvor smører man den på? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios): A) Uten kjølepasta: 45 grader B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader Romtemperatur: Ca 20 grader. Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større. Se denne guiden for pålegging av kjølepasta. Endret 25. november 2003 av hn66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå