snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hei! Trenger hjelp fra en photoshop ekspert! Jeg kjøpte meg en bensintank fra statene, betalte nesten 1000 kroner i toll for den. Når jeg fikk åpnet pakken viste det seg at det var en annen type enn den jeg skulle ha. Etter å ha kontaktet firmaet i statene som selger tanken, sier de til meg at de sender en ny om jeg driller hull i tanken og sender dem et bildebevis. Her kommer da photoshop inn i bildet, bokstavelig talt. Trenger hjelp fra en som er kyndig på dette feltet, tror du at du kan hjelpe meg å lage et hull i tanken på bildet? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) bleh Endret 1. august 2016 av marius77 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Så du spør om hjelp til å svindle dette firmaet? 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Det firmaet fra statene ønsker er at du skal kondemnere tanken ved å gjøre den ubrukelig og de ønsker et bildebevis som viser at du har ødelagt tanken såpass mye at den ikke kan brukes igjen eventuell selges videre til andre. Praksisen er vanlig når det ikke er regningssvarende og returnere varen til avsender og de stoler på at du overholder avtalen. Ta og kjøp deg et klistremerke hos Biltema og ta et dårlig bilde så slipper du og implisere andre i dine uærligheter Endret 1. august 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Så du spør om hjelp til å svindle dette firmaet? Det firmaet fra statene ønsker er at du skal kondemnere tanken ved å gjøre den ubrukelig og de ønsker et bildebevis som viser at du har ødelagt tanken såpass mye at den ikke kan brukes igjen eventuell selges videre til andre. Praksisen er vanlig når det ikke er regningssvarende og returnere varen til avsender og de stoler på at du overholder avtalen. Ta og kjøp deg et klistremerke hos Biltema og ta et dårlig bilde så slipper du og implisere andre i dine uærligheter syns det hørtes litt rart ut, aldri hørt om dette her, men det var litt kjipt gjort syns jeg 1 Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 I og med at jeg har betalt 1000 kroner i toll for tanken, som jeg ikke får tilbake, så har jeg veldig lite lyst til å ødelegge tanken. Selv om det ikke er noe problem å tette hullet etter borring, hadde det vært gøy å se om det lot seg gjøre å lage et fake hull. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) I og med at jeg har betalt 1000 kroner i toll for tanken, som jeg ikke får tilbake, så har jeg veldig lite lyst til å ødelegge tanken. Selv om det ikke er noe problem å tette hullet etter borring, hadde det vært gøy å se om det lot seg gjøre å lage et fake hull. da burde det gå ann å få igjen pengene, hvis det er feilvare som må kontamineres. Endret 1. august 2016 av marius77 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hva med? http://www.toll.no/no/bedrift/import/refusjon/ Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Vi bor i Norge, noe slikt er alt for mye arbeid, jeg har prøvd på det før. Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Retur var uaktuelt for de da frakten var såpass dyr. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Vi bor i Norge, noe slikt er alt for mye arbeid, jeg har prøvd på det før. skal de gjøre det så vanskelig og omstendig, så se på det som sysselsettingstiltak ... la de jobbe for pengene Endret 1. august 2016 av marius77 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 I og med at jeg har betalt 1000 kroner i toll for tanken, som jeg ikke får tilbake, så har jeg veldig lite lyst til å ødelegge tanken. Selv om det ikke er noe problem å tette hullet etter borring, hadde det vært gøy å se om det lot seg gjøre å lage et fake hull. Men de skal jo sende deg en ny en, så du taper ingenting på å gjøre som de sier. (kan ikke se for meg at de ville at du skulle ødelagt tanken hvis de ba om at du skulle betale for den nye også..) Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Noen vil kanskje kalle det svindel, men jeg ser på det som å redde naturen for en stor plastikk tank. Jeg ser også på det som greit siden jeg har betalt toll på biffen så det holder. Om noen greier å få det til å se bra ut og sender det til meg på en pm så hadde jeg satt stor pris på det. Vipser lett den minste seddelen som vår valuta har som belønning. Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 I og med at jeg har betalt 1000 kroner i toll for tanken, som jeg ikke får tilbake, så har jeg veldig lite lyst til å ødelegge tanken. Selv om det ikke er noe problem å tette hullet etter borring, hadde det vært gøy å se om det lot seg gjøre å lage et fake hull. Men de skal jo sende deg en ny en, så du taper ingenting på å gjøre som de sier. (kan ikke se for meg at de ville at du skulle ødelagt tanken hvis de ba om at du skulle betale for den nye også..) Når den nye tanken ankommer landet så står det en herremann eller fruekvinne og skal tolle den, da løper fort myntene ut av min hånd. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Det er ikke deres problem, det er ditt problem. Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Klokka er snart ti Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Anbefaler deg og mail til firmaet og forklare de at du allerede har betalt 1000.- toll og at du må betale et tilsvarende beløp på nytt for den nye tanken samt at det koster penger og gjenvinne/levere tanken som søppel så du vil gjerne prøve og selge feil tank for som en form for kompensasjon, kanskje de har forståelse for det og sier at du kan beholde den feile tanken, eventuell at de skriver i fraktdokumentasjonen at det er en erstatningsvare for en ødelagt vare "siden du allerede har ødelagt tanken". En av grunnene for at du skal slippe og betale toll 2 ganger er at varen du allerede har mottatt er ødelagt så den nye varen er en erstatning og ikke tollbelagt. Endret 1. august 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Anbefaler deg og mail til firmaet og forklare de at du allerede har betalt 1000.- toll og at du må betale et tilsvarende beløp på nytt for den nye tanken samt at det koster penger og gjenvinne/levere tanken som søppel så du vil gjerne prøve og selge feil tank for som en form for kompensasjon, kanskje de har forståelse for det og sier at du kan beholde den feile tanken, eventuell at de skriver i fraktdokumentasjonen at det er en erstatningsvare for en ødelagt vare "siden du allerede har ødelagt tanken". En av grunnene for at du skal slippe og betale toll 2 ganger er at varen du allerede har mottatt er ødelagt så den nye varen er en erstatning og ikke tollbelagt. Tanken er god, men jeg har allerede mailet fram og tilbake med firmaet. De er fast bestemt på at tanken skal få et hull i seg for det er "Company policy, sorry for the inconvenience" Basert på erfaring er det utrolig mye arbeid å få tilbake toll på slike varer, man tjener mer på å la det være og evt. ta noe overtid for å tjene det inn igjen. Slik er det i dette landet. Har tidligere måtte få erstatningsvare fra utlandet og det ble stoppet i tollen, hvorpå de krevde å få se varens verdi fordi denne SKULLE fortolles. Så er det frakten, den er på rundt 90 dollar, det i seg selv skal tolles fordi den bringer varen over 350 kroner. Har handlet fra utlandet i snart to tiår så jeg har samlet en del erfaring. Kan skrive side opp og side ned om emnet, men det er også bare bortkastet. Ser ingen annen utvei enn å få en til å manipulere et hull i tanken, en som vil tjene en slant på det. Eller bare drille et lite hull ta bilde og tette det igjen med relevant epoxy, noe som er plan B siden det er mer jobb. Lenke til kommentar
snurrebassaa Skrevet 3. august 2016 Forfatter Del Skrevet 3. august 2016 Takk til hjelper, alt er nå i boks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå