mix122 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Har hatt en gang fest og ble ikke ryddet etter fylla på felles badet. Andre gangen var nå nabo nede under meg klagde og skrekk til meg om musikken kl var 2 på natta. Fikk begge advarsler fra huseier på SMS hvor mange advarsler må det bli får å få bli kasta ut ? Hva er regler er det lett å få kasta ut meg ? Må det være arvelig ? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Må det være arvelig ? Hæ? Er det du som leier eller foreldrene dine? Lenke til kommentar
mix122 Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Jeg leier ut er ungdom Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Unnskyld, men tror du at du kan formulere deg på en bedre måte? Eventuelt skrive engelsk? Jeg sliter litt med å forstå hva du mener. 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Skjønner ikke helt hva du mener, men uansett hva du mener så vil jeg påstå at når du har fått to advarsler så er det et greit signal om at du må begynne å respektere andre mennesker. Da behøver du ikke å bekymre deg over dette noe mer. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg leier ut er ungdom Hvor ung da? Du leier ut en leilighet eller mener du at du leier en selv? Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) . Endret 4. august 2016 av empty_ 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Aner ikke hvor mange advarsler som trengs, men hva med å begynne å respektere andre i stedet? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Vil vel tro at når man har fått to advarsler, og fortsatt ikke tar hintet, så må man forvente utkastelsesvarsel neste gang. Jeg vet ikke hva reglene er rundt dette, men tre advarsler bør være nok i massevis. Om SMS er gyldig som advarsel, er en annen sak. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Det er ingen fast grense for hvor mange advarsler som trengs, det kommer an på hvor alvorlig forholdet er. Hvis forholdet er slik at det går ut over naboene, og utleier får klager fra naboene, vil jeg anta at en til to advarsler er nok. Utleier vil kunne risikere konsekvenser etter grannelova, og risikoen for slike konsekvenser vil etter omstendighetene kunne være saklig grunn for oppsigelse. Det er ikke formkrav til advarsel - de kan gis på papir, muntlig, eller elektronisk. Advarselen må uavhengig av form og forsendelsesmåte være saklig, den må sendes på forsvarlig måte, og det må være sannsynlig at mottaker har fått den. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå