Gå til innhold

Ny gaming laptop

Snjo

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter en ny laptop til gaming, tenker da helst total war spillene og fallout 4.

Har sett på disse to her:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXQ03ED028/acer-predator-g9-791-17-3-barbar-gaming-pc#tab-specs

og

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/gaming/gaminglaptop/asus-rog-strix-gl502vt-fy017t/229760.11014/

Noen som har noe erfaring / anbelfalinger rundt disse? Har ikke lyst å strekke budsjettet mer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når kan man forvente at det kommer på markedet i Norge?

Det ryktes at kortene vil bli annonsert i andre halvdel av denne måneden. Sa da bør maskiner begynne å dukke opp på lager i september/oktober.

Prisene vil nok ligge litt over dagens modeller, ihvertfall en stund.

Jeg har brukt en GL502 i noen dager.

Positivt:

Ytelse

Lavt støynivå

Meget god skjerm

Fin størrelse for en gaming laptop.

Bra tastatur.

Stabilt trådløst nett.

Negativt:

Svake høyttalere

Power knappen sitter øverst til høyre på tastaturet og man kan være uheldig og trykke feil.

Svært gamer preget, mye oransje detaljer. Jeg foretrekker mer nøytrale maskiner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Når kan man forvente at det kommer på markedet i Norge?

Det ryktes at kortene vil bli annonsert i andre halvdel av denne måneden. Sa da bør maskiner begynne å dukke opp på lager i september/oktober.

Prisene vil nok ligge litt over dagens modeller, ihvertfall en stund.

Jeg har brukt en GL502 i noen dager.

Positivt:

Ytelse

Lavt støynivå

Meget god skjerm

Fin størrelse for en gaming laptop.

Bra tastatur.

Stabilt trådløst nett.

Negativt:

Svake høyttalere

Power knappen sitter øverst til høyre på tastaturet og man kan være uheldig og trykke feil.

Svært gamer preget, mye oransje detaljer. Jeg foretrekker mer nøytrale maskiner.

Takk for svar! :) Kan du si noe om støynivå? evt. varme? liker å kunne være sofa gamer avogtil :p

Lenke til kommentar

Støynivået er lavt for en gamer laptop. Varmeutviklingen er også bra, maskinen blir ikke så varm at CPU/GPU klokker ned under stresstest. Du kan forvente GPU temperatur rundt 70-80 grader og CPU temperatur fra 80-90 grader ved spilling, dvs helt normalt for en gaming laptop. Det har kommet en ny bios som øker viftehastighet noe (og øker støynivået tilsvarende) som gir litt lavere temperaturer.

Maskinen bør stå på et flatt underlag slik at vifter og luftinntak ikke blokkeres mens man spiller. Blokkeres luftinntak/vifter så vil maskinen bli for varm naturlig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...