Gå til innhold

Hvordan gjenopprette?

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har skaffet meg en Notebook fra HP som kom med Windows 8. Oppgraderte til Windows 10 her om dagen, men nå lurer jeg på:

Gjenopprettingsprogramvaren har jo fortsatt W8. Nå da gratis oppdatering til W10 er over, hvordan får jeg W10 på maskinen dersom jeg må gjenopprette neste uke?

Husk at du snakker med en Windows Noob her, så fint om du forklarer slik at jeg forstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge windows 10 er aktivert på maskinen så trenger du bare lage en windows USB vba media creation tool som LMH1 lenker til.

Boot på denne og installer windows 10 fra den .. Når du får spørsmål om lisens-nøkkel velger du bare "i dont have". Windows 10 blir aktivert automatisk siden maskinen din allerede er aktivert i Win10.

Dette er jo da en ren install, og ikke en "gjenoppretting". Men det var dette jeg oppfattet du spurte om - jeg kan ha tatt feil. Hvis det er restore og recovery du er ute etter kan du f.eks lese litt her

http://www.howtogeek.com/237230/how-to-enable-system-restore-and-repair-system-problems-on-windows-10/

Lenke til kommentar

Viktig at du ikke bruker HP sin recovery / gjenoppretting son du sier. Men Windows 10 sin egen "Reset/Refresh" som er en ny funksjon fra Microsoft. Windows 10 har som sagt fått sin egen etterlengtede OS gjenoppretting som startes fra settings og man kan velge å beholde filer eller nullstille helt , dette som en erstatning for OEM produsenters tidligere ulike metoder med recovery partisjon og acronis kloner m.m.

Reset/Refresh your PC (PS! Er IKKE det samme som system restore i Kyrre sin link.)

post-35394-0-40420600-1470084137_thumb.jpeg

http://www.howtogeek.com/132428/everything-you-need-to-know-about-refreshing-and-resetting-your-windows-8-pc/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...