Patrick123 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Godt mulig dette er plassert feil. Jegg har kjøp en platespiller som har USB- og RCA-ledning. Problemet er at "minianlegget" jeg har ikke har noen av de inngangene. Høyttalerne er koblet til anlegget med "flate" kontakter. De eneste inngangene som er på anlegget er for hodetelefoner og "Analog in" og "CD Digital out". Er det noen tilkoblingsmuligheter ved å bruke en adapter, eller må jeg ha høyttalere med RCA-inngang? PS: Det er en Lenco L-3867 med innebygget RIAA-forsterker. Endret 1. august 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 En høyttaler med RCA inngang er det man kaller en aktiv høyttaler, dvs den har innebygget forsterker. Slik som en PC høyttaler. En platespiller har analog utgang i form av en RCA kontakt. Men den skal vanligvis kobles til en forsterker med phono inngang, ikke en hvilken som helst analog inngang. Så det ser ut som du har et problem med å få koblet dette sammen. Men du kan jo fortelle hva slags platespiller og minianlegg du har. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Lenco L3867 er platespilleren. Får man kjøpt høytalere med RCA-inngang eller med USB-inngang? Eventuelt finnes det andre platespillere som er "enklere" å koble til anlegg/høyttalere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Den kan kobles til en aktiv høyttaler. Det er mye å velge i, f.eks PC høyttalere. https://www.komplett.no/category/10820/hoeyttalere?cnet=Type%20forsterking_A01173%20%20%C2%A7Aktiv USB kontakt kan kobles til en PC, men PCen må jo uansett ha høyttaler. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hvis du har en "Analog IN" OG RIAA-trinn på platespilleren, er det jo bare å bruke en ledning med RCA til jack fra platespilleren. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Platespilleren har ingen innganger. Minianlegget er kombinert CD-spiller,kassettspiller og radio koblet til to høyttalere. Det er minianlegget som har de inngangene nevnt i første post. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Ja, det er jo det jeg sier. RCA fra platespilleren til analog in på minianlegget. https://www.komplett.no/product/108381/tv-lyd-bilde/kabler/signalkabler/lydkabel-minijack-35-mm-2x-phono-rca Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Så om jeg finner en adapter som konverterer RCA-kabelen til 3.5mm minijack så er det bare å koble til? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 Takk, det fungerte flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå