Redaksjonen. Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Dobbel batterikapasitet, halv passasjerkapasitet.Nissan laget en Leaf med 48 kilowattimer batteri Lenke til kommentar
G Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Når kommer tredjepartsbatterier til EL-biler, eller har det allerede kommet slikt til en rimeligere penge? 1 Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Så nyheten her er at de fjernet setene og satte inn et dobbelt så stort batteri? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3. Ikke Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt? Eller er den for liten til å være "skikkelig bil"? 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3. Ikke Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt? Eller er den for liten til å være "skikkelig bil"? Musks RDF er skumle saker 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3. Ikke Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt? Eller er den for liten til å være "skikkelig bil"? Jeg har null tro på den bilen til den faktisk er på veien. Det er en bil som er laget med den største motvilje og i praksis under tvang. Det er ikke en bil GM ønsker å lage, det er en bil GM er TVUNGET til å lage. Så kvaliteten på batteri, lastekapasitet, rekkevidde, sikkerhet med mer er jeg avventende til. Tesla viser en enorm motivasjon og vilje til å hele tiden forbedre seg og lage stadig bedre og billigere full-elektriske biler. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 30 KW Leaf skal gå 250 km i følge Nissan. Prototype med 48 KW går 235 km... Wow, for en fantastisk prestasjon... 6 Lenke til kommentar
Arne K Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 30 KW Leaf skal gå 250 km i følge Nissan. Prototype med 48 KW går 235 km... 250 km er rekkevidde etter NEDC standarden. Alle bør vite at den er uoppnåeleg under normal køyring. 235 km på 48 kW er heilt OK viss det er snakk om køyring i spansk motorvegfart. 2 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3.Ikke Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt? Eller er den for liten til å være "skikkelig bil"? Jeg har null tro på den bilen til den faktisk er på veien. Det er en bil som er laget med den største motvilje og i praksis under tvang. Det er ikke en bil GM ønsker å lage, det er en bil GM er TVUNGET til å lage. Så kvaliteten på batteri, lastekapasitet, rekkevidde, sikkerhet med mer er jeg avventende til. Tesla viser en enorm motivasjon og vilje til å hele tiden forbedre seg og lage stadig bedre og billigere full-elektriske biler. For en fantastisk kommentar, regner med at du jobber for Tesla. GM produserer 10 millioner biler i året og vet hva de driver med. Tesla er en svært fersk bilprodusent som sliter både med kvaliteten og med store forsinkelser på nye modeller. Ingen vet når Modell 3 kommer, GM har startet produksjonen. Det lureste man kan gjøre er nok å avbestille Modell 3 og satse på Ampera. Modell 3 er nok ikke i Norge før tidligst 2019, men den kan trolig fort ta lengre tid. 4 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 For en fantastisk kommentar, regner med at du jobber for Tesla. GM produserer 10 millioner biler i året og vet hva de driver med. Tesla er en svært fersk bilprodusent som sliter både med kvaliteten og med store forsinkelser på nye modeller. Ingen vet når Modell 3 kommer, GM har startet produksjonen. Det lureste man kan gjøre er nok å avbestille Modell 3 og satse på Ampera. Modell 3 er nok ikke i Norge før tidligst 2019, men den kan trolig fort ta lengre tid. Mest sannsynlig er de første Model 3 i Norge i midten av 2018. Det kan hende de er her tidligere, og det kan hende de er her senere, vi får bare vente og se. Det er egentlig akkurat samme spørsmål rundt Bolt/Ampera-e. Til å begynne med skal de bare produsere rundt 30.000 biler per år. Altså om det er meningsfull etterspørsel etter Bolt i USA, så ville jeg ikke utelukke at GM dropper Ampera-e på kost sikt, og fokuserer på å levere Bolt i USA. Produksjonen er ikke så stor at det er åpenbart at de vil ha nok biler til alle markeder de første årene, og ja, det er mulig å øke produksjonsplanene, men først må bare LG Chem bygge noen nye fabrikker. Det tar fort 2-3 år. Men jeg er uenig med CrvenaZvezda når det gjelder selve bilen. Den ser ut til å bli et veldig godt alternativ. Kanskje ikke like bra som Model 3, men i hvert fall en solid andreplass. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 For en fantastisk kommentar, regner med at du jobber for Tesla. GM produserer 10 millioner biler i året og vet hva de driver med. Tesla er en svært fersk bilprodusent som sliter både med kvaliteten og med store forsinkelser på nye modeller. Ingen vet når Modell 3 kommer, GM har startet produksjonen. Det lureste man kan gjøre er nok å avbestille Modell 3 og satse på Ampera. Modell 3 er nok ikke i Norge før tidligst 2019, men den kan trolig fort ta lengre tid. At de kan bil er det vell ingen tvil om, men kan de batteri, elmotor, BMS osv? Det vill jo vise seg. I utgangspunktet er jeg positiv til Ampera, men også spent på hvordan den bil. Tesla har slitt mye, men begynner å komme seg veldig, ingen nevneverdige problemer med min og det er samme inntrykket jeg har fra de aller fleste som har nyere biler. 1 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Vaporvare... Eneste rimelige elbilen, som er en skikkelig bil, med god rekkevidde jeg overhode har tro på er Model 3.Ikke Opel Ampera-E/Chevrolet Bolt? Eller er den for liten til å være "skikkelig bil"? Jeg har null tro på den bilen til den faktisk er på veien. Det er en bil som er laget med den største motvilje og i praksis under tvang. Det er ikke en bil GM ønsker å lage, det er en bil GM er TVUNGET til å lage. Så kvaliteten på batteri, lastekapasitet, rekkevidde, sikkerhet med mer er jeg avventende til. Tesla viser en enorm motivasjon og vilje til å hele tiden forbedre seg og lage stadig bedre og billigere full-elektriske biler. Hele drivlinjen på Bolt er fra LG Chem. Dvs kvalitet. Batteriene til LG tåler høyere temperatur enn Tesla sine. Det gjør kjølingen enklere og mer driftsikker. I USA skryter Volt eiere driftssikkerheten til å være eksepsjonell god. Jeg vil tro Chevrolet vet at Bolt har behov for å være like god. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Hele drivlinjen på Bolt er fra LG Chem. Dvs kvalitet. Batteriene til LG tåler høyere temperatur enn Tesla sine. Det gjør kjølingen enklere og mer driftsikker.I USA skryter Volt eiere driftssikkerheten til å være eksepsjonell god. Jeg vil tro Chevrolet vet at Bolt har behov for å være like god. Prosentvis er det liten forskjell, GM/LG chem er dog idioter om de utnytter dette da så mye varme uansett er negativt for levetid. Hva de tåler er en ting, hva som er bra for batteriene er en helt annen ting. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg har null tro på den bilen til den faktisk er på veien. Det er en bil som er laget med den største motvilje og i praksis under tvang. Det er ikke en bil GM ønsker å lage, det er en bil GM er TVUNGET til å lage. Så kvaliteten på batteri, lastekapasitet, rekkevidde, sikkerhet med mer er jeg avventende til. Tesla viser en enorm motivasjon og vilje til å hele tiden forbedre seg og lage stadig bedre og billigere full-elektriske biler. GM kan lage biler, ikke noe å frykte. Jeg gleder meg til Ampera-E i alle fall, og ser ingen grunn til å frykte det du frykter. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 LG Chem/GM bruker NMC, Panasonic/Tesla bruker NCA. Det er en del forskjeller på disse kjemiene, men stort sett er det ikke enorme forskjeller. NMC har bedre levetid, NCA har bedre energitetthet. NCA er kanskje noe billigere. NMC er litt mer brannsikker. Osv. 2 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 At de kan bil er det vell ingen tvil om, men kan de batteri, elmotor, BMS osv? Det vill jo vise seg. I utgangspunktet er jeg positiv til Ampera, men også spent på hvordan den bil. Du får ta en titt på batteri/el-motor på Volt/Ampera da, så finner du svaret på hvordan deres 6-7 år gamle teknologi har fungert. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 At de kan bil er det vell ingen tvil om, men kan de batteri, elmotor, BMS osv? Det vill jo vise seg. I utgangspunktet er jeg positiv til Ampera, men også spent på hvordan den bil. Du får ta en titt på batteri/el-motor på Volt/Ampera da, så finner du svaret på hvordan deres 6-7 år gamle teknologi har fungert. Dette er vell PHEV om jeg ikke tar heilt feil, så det blir litt vanskelig å sammenligne. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Wired har skrevet en bra artikkel om bolt https://www.wired.com/2016/01/gm-electric-car-chevy-bolt-mary-barra/ 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg har null tro på den bilen til den faktisk er på veien. Det er en bil som er laget med den største motvilje og i praksis under tvang. Det er ikke en bil GM ønsker å lage, det er en bil GM er TVUNGET til å lage. Så kvaliteten på batteri, lastekapasitet, rekkevidde, sikkerhet med mer er jeg avventende til. Tesla viser en enorm motivasjon og vilje til å hele tiden forbedre seg og lage stadig bedre og billigere full-elektriske biler.GM kan lage biler, ikke noe å frykte. Jeg gleder meg til Ampera-E i alle fall, og ser ingen grunn til å frykte det du frykter. Jeg betviler ikke GM sin evne til å lage biler, men jeg er veldig skeptisk til GM sin vilje til å lage rene el-biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå