Gå til innhold

[Løst] wifi slutter å funke på batteri?

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har vært borti at wifi på laptopen slutter å virke når maskinen går på batteri?. Problemet begynte etter at jeg oppgraderte til win 10 mener jeg. KAn ikke huske at det var et problem på win 7.

Så lenge maskinen går med laderen i fungerer wifi, men tar jeg ut laderen detter nettet ut.har prøvd å restarte og starte på nytt flere ganger, har hatt dette problemet lenge, men siden den for det meste står på en plass så er det ikke så veldi stort problem. men hadde vært kjekt å kunne ta med maskinen innimellom uten å miste nettet.  Har ikke klart å finne noen instilling som har hjulpet.

Maskinen er en ASUS N76V. kjører som sagt win 10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket over Power Options? Siden du sier WIFI slår seg av når du drar ut kabelen på laptopen, så kan der høres ut som en setting der. Man har jo egne settings for "on battery" VS "plugged in".

Wifi slo seg ikke av, men den mista bare kontakten med nettet, selv om den viste at den var tilkoplet.

Gikk inn på avangserte strøm instillinger og endret til maksimal ytelse på trådløs tilkopling. Den sto på maks sparing, det ble antagelig for lite til at det trådløse greide å holde linken oppe. Ser ut til at det virker nå.

Som regel er løsningen rett foran deg, tengte ikke på di instillingene der.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...