magiga Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Blir verdens lengste senketunnel.Slakter en av Danmarks største anleggsprosjekter: Fant 290 feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg synes de burde legge inn store vinduer i tunellen og utebelysning. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Håper denne blir kvalitetssikret bedre enn den nye flyplassen i Berlin. Takk og pris at det ikke er like dyrt å sprenge undersjøiske tunneler i norsk fjell. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hvordan ser CO2-regnestykket ut? 83 elementer a 73 000 tonn som jeg antar er hovedasaklig betong, gir jo en del CO2-utslipp i forbindelse med sementproduksjonen. Pluss en del anleggstrafikk selvsagt. Hvilket årstall regner de med utslippene går i null? Ellers så er det ofte sånn at prosjekter med byggestart tidligst tre år frem i tid sjelden er ferdig detaljprosjektert allerede nå. Mange/alle de 290 feilene og manglene pluss noen flere, vil antagelig bli fikset enten mellom nå og byggestart eller mellom byggestart og ferdigstillelse, uavhengig av denne rapporten. 4 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Og så det innovative "tubeformede elementer" da. Flatklemt i den ene enden og en skrukork i den andre? :-) Lenke til kommentar
Fritjof Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Og så det innovative "tubeformede elementer" da. Flatklemt i den ene enden og en skrukork i den andre? :-) Du er humoristisk, men det viser at å bruke engelske uttrykk direkte kan gi misforståelser. Sannsynlig er "tube" brukt i en internasjonal artikkel. Å beskrive det som tubeformet blir noe sært på norsk. Jeg tolket som de fleste dette som "rørformet", men for meg er nok også en tube noe å oppbevare pålegg og liknende i. Ellers forklarer Norsk ordbok at det kan være en eggleder, forbindelsen fra svelg til øre eller et instrument til å bedrive kikkhullsoperasjoner med. Spørsmålet er om vi skal henge oss opp i det. Dette er jo ikke et språkforum. Likevel har noen av oss glede av å kverulere. Lenke til kommentar
n.v.t. Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Antall kjørebaner på E47 sier kanskje noe om viktigheten av denne tunellen for hvert land. På Dansk side har den to kjørebaner i hver retning. På Tysk side bare en. Å doble den er ikke bare-bare, da må Tyskland bygge ny bro over Fehmarnsundet. Så enten blir den totale regningen en god del dyrere for Tyskland enn for Dankmark, eller så er dobbeltsporet gjennom tunellen litt "bortkastet" -- med mindre danskene bare skal gjennom for å handle taks fritt på BorderShop i Puttgarden. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Antall kjørebaner på E47 sier kanskje noe om viktigheten av denne tunellen for hvert land. På Dansk side har den to kjørebaner i hver retning. På Tysk side bare en. Å doble den er ikke bare-bare, da må Tyskland bygge ny bro over Fehmarnsundet. Så enten blir den totale regningen en god del dyrere for Tyskland enn for Dankmark, eller så er dobbeltsporet gjennom tunellen litt "bortkastet" -- med mindre danskene bare skal gjennom for å handle taks fritt på BorderShop i Puttgarden. Kan tenkes at dette blir interessant for svensker og nordmenn også, når de kan kjøre tørrskodd helt til Tyskland via København-forbindelsen. Da må nok tyskerne bygge ut i Puttgarden. På samme måte så vil nok tyskerne strømme enda lettere til Norge for å fiske og ta med seg godt over kvota av selvfisket fangst. Da vil nok interessen for å bygge ut strekningen det er snakk om øke for tyskernes del. ;-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå