Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Visdom tann trukket verk smerter 3 uker etterpå

Andzel

Anbefalte innlegg

Hei!

Fjernet en visdom tann for cirka 18 dager siden. Vært sykemeldt i 14 dager nå.

Måtte fjerne tanna via å operere den ut, pluss hadde blitt infeksjon der. Vært hos tannlegen to ganger etterpå for rensing av sår.

Skal tilbake idag ettersom prøvde å sove uten smertestillende men funker ikke i det hele tatt. Vært våken hele natt pga smerter.

Jeg har mest smerter i musklen ifra kjeven og ned de sier at den har blitt infisert.

Gått på antibiotika men kanskje trenger noe sterkere?

Noen her inne som har opplevd det samme? Eter jo paracet furte som godteri sykt. Ps: vet de er avhengig skapende. De skal kuttes ut så fort som mulig ettersom blir hard i magen også.

Et annet problem er at sjefen min klaget på at jeg har vært borte nå iform av sykemelding. Jobber som selger og ettersom jeg er borte nå så må de kutte deltider vakter pga budsjettet ikke dekker at noen er syke. Så saken har plutselig blitt psykisk slitsomt også.

Har en sjef over han igjen jeg tenkte å ta et møte med hvordan han sjefen min er. Heldigvis har jeg alt dokumentert. Iform av sms.

Så hvis jeg er borte noen dager til i August får jeg skylden at jeg ødelegger august på min avdeling og deltider får mindre timer.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) fokuser på å bli frisk, dette høres faktisk ganske alvorlig ut

2) her kunne det vært aktuelt å bestilt time hos doktor.. dvs fastlege. hvis du har så vondt bør du få paralgin forte, ikke paracet, kanskje bytte/øke antibiotika (hvor mye er igjen av kuren?) og hva med bakteriedrepende skyllemiddel? men du må rådføre deg med tannlege/fastlege for dette her.

jeg har trukket alle, det var vondt og jeg hovnet opp etc etter det men det gikk bra, men komplikasjoner kan altid skje ved inngrep

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Var hos tannlegen igjen i dag, den fjerde gangen for sår rens med mer. Ble sykemeldt til og med onsdag så håper jeg er ferdig da.

Var et sting som de ikke hadde sett pga jeg var så hoven som holdt igjen litt av såret, er ferdig med antibiotika. Fikk munnskyld idag for å rense såret.

BTW jeg går på paragin furte(?). Får en 20 pakke hver gang så det holder litt.

I dag har jeg knapt sovet, men er redd for å fortelle sjefen at jeg har blitt sykemeldt onsdagen også, da får jeg vel enda mer kjeft :(

Lenke til kommentar

Var hos tannlegen igjen i dag, den fjerde gangen for sår rens med mer. Ble sykemeldt til og med onsdag så håper jeg er ferdig da.

Var et sting som de ikke hadde sett pga jeg var så hoven som holdt igjen litt av såret, er ferdig med antibiotika. Fikk munnskyld idag for å rense såret.

BTW jeg går på paragin furte(?). Får en 20 pakke hver gang så det holder litt.

I dag har jeg knapt sovet, men er redd for å fortelle sjefen at jeg har blitt sykemeldt onsdagen også, da får jeg vel enda mer kjeft :(

høres bra ut.. men det må sjefen bare godta, så ikke bekymre deg for det. bli frisk.

Lenke til kommentar

Hvis problemet fortsetter, så vil jeg anbefale at du går til en annen tannlege. Jeg stusser litt på at de brukte tråd som ikke løser seg opp, da tannfjerning som krever sting gjerne er dype nok til at såret lukker seg før stingene kan fjernes for hånd.

At bedriften du jobber for ikke har råd til at en ansatt har blitt sykmeldt, er ikke ditt problem.

Lenke til kommentar

1. Fokuser på å bli frisk igjen

2. Gå til legen og prat med han om situasjonen. 

3. Ta en prat om det med sjefen. 

Jeg har heldigvis en veldig snill og samarbeidende sjef med forståelse om at folk kan bli syke og at helsen kommer først. Men min sjef er kjent for å være en utrolig dyktig og snill sjef. Er ikke alle som er som han. Er sjefen din en god og dyktig sjef så vil han forstå situasjonen din. 

Lykke til :)

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...