Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søker kjæreste/ venner - møteplassen/ sukker/ turvenn/ ?

Anbefalte innlegg

Du kan skylde på menn så mye du vil, men feilen ligger hos deg selv. Hva er det som gjør folk useriøse? Du skriver som du tror det står 1970 på kalenderen. Det er vanlig i dag å ha så aktive liv at folk ikke ønsker en forpliktende relasjon til et annet menneske. Dere kvinner kan ikke forvente å få i pose og sekk. Det er lenge siden mannen gikk på jobb om morgenen og kom hjem til dekket bord og huset på stell. Faktisk så har kvinnenes krav vært med på å ødelegge samfunnet. For ikke alt for lenge siden (den tid kvinner stod på kjøkkenet) fikk man ei leilighet for ei vanlig årslønn mens i dag må man ha ti årslønner for samme leilighet. Både mannen og kvinnen i forholdet må ut i jobb og jobbe 5 ganger så mye (10 ganger totalt) for å realisere samme leilighet. Gratulerer, og om ikke det er nok så har man disse neofeministene...

Det var mye bedre tider for 40-50 år siden da en kvinne både trengte og ønsket en mann. Mann og kvinne levde i symbiose. I dag så ønsker kvinner en mann, de tror i alle fall det, men siden de ikke finner en som er helt perfekt så kan det være til helvete med alle menn. Det er et faktum at svært mange menn er lei av å kontakte kvinner eller dra på date for å høre at de ikke er bra nok. Det finnes udugelige menn, men kvinner har gjort sport i å fremheve flest mulig menn som udugelige. Noen kvinner må også lære seg å elske en middelmådig mann. Det er ikke nok eksepsjonelle menn til å tilfredsstille 80% av kvinner som mener at de forjener kun det beste.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tinderprofil. Men jeg har bare hatt den og sett hva som er, uten at jeg har ønsket å treffe noen ennå. 

Jeg har ikke hatt lyst å treffe noen. Men har forsøkt å se om lysten kommer.  

Nå fikk jeg en melding fra en ganske sur type: " Du har jo aldri tid å treffe meg jo, og så ligger du på sofaen etter jobben din istedet for å treffe meg.. kos deg med sofaen du ". Jeg har hatt kun senvakter hver uke i det siste. Hver eneste dag er jeg på jobb fra 13-22. 6 dager i uken!!!. Og da er det ikke så merkelig at jeg er trøtt vel? Jeg forklarte det til han og sa at det er en overgangsfase. Jeg har kun fri om søndagene inntil videre. Han forsto ikke at jeg ikke var opplagt å treffe han etter klokken 22.30 om kvelden. Samtidig så forsto han ikke hvorfor jeg var så tilbakeholden i meldingene. Men det er vel fordi jeg vil bruke tid. Jeg har skrevet med mange for å forsøke å finne ut. 

Det er mye rart på tinder. Uten tvil. Vet ikke hva dere synes om denne fyren? Fyren er pen, men jeg synes at han kunne tenkt litt klokere enn å gi meg en slik kommentar. 

Men det er en feil jeg har gjort. Det er å lage meg en tinderprofil for å se om jeg får lysten opp når jeg ennå ikke vet om jeg har lyst å date. Jeg synes det har gjort godt med en pause fra all dating. Og kan tenke meg en litt lengre pause. Jeg har blitt ganske såret før, og er fortsatt såret over tidligere hendelse. Derfor kan jeg lett vente et halvt år til før jeg går på date igjen. Har det så fint nå uten dating :). Jeg tror ikke man blir lykkeligere av å fly rundt å date. 

Det fins nok bra folk alle veier. Det tror jeg. Så vi kan ikke dømme et nettsted. Forstår utålmodigheten til dem som blir utålmodige men utålmodighet er ofte en tegn på useriøsitet. Det viktigste er å passe på seg selv, og ta vare på seg selv og sitt. Dating er sisteprioritet. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Så du vil ha pikk? Siden du er jente så burde det ikke være noe stort problem da alle datingsider har en ganske høy prosentandel av menn som vil tømme seg. Du får ta deg sammen og velge rett og slett, skriv ned noen overfladiske kriterier og kjør på.

Hahahaha. Jeg høres så useriøs ut. Egentlig vil jeg ha et stabilt seriøst forhold. Men jeg har kommet frem til at jeg har alt unntatt det sexuelle. Men å betale for å ha en seriøs profil er gjerne lurt. Vil treffe en som er seriøs. Noen som vet hvilke side som er mest populær å bruke?

Tror det er enklere å finne menn for oss damer enn menn. Jeg merker at tilbudene hagler på tinder.

Interessant. Jeg har på en måte samme problemstilling, men fra det motsatte kjønn. Har bodd alene i 4 år og nyter det, men har samtidig mye oppfølging på ungene, hobbyer og full jobb. Kunne svært gjerne tenke meg noen fast å være sammen med med (u)jevne mellomrom, men det ser ut til at alle? damer på min alder (4x) egentlig vil ha 100% oppmerksomhet for all fremtid. Selv på Tinder så viser det seg at det damene eeeegentlig vil ha er en ny livsledsager (les forsørger). Og det blir ikke aktuelt før ungene har forlatt redet ihvertfall. Og jeg gidder ikke late som, bare for å få et ligg eller to. Fryktelig vanskelig å oppdrive noen som er på det stadiet du forteller om.

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Så du vil ha pikk? Siden du er jente så burde det ikke være noe stort problem da alle datingsider har en ganske høy prosentandel av menn som vil tømme seg. Du får ta deg sammen og velge rett og slett, skriv ned noen overfladiske kriterier og kjør på.

Hahahaha. Jeg høres så useriøs ut. Egentlig vil jeg ha et stabilt seriøst forhold. Men jeg har kommet frem til at jeg har alt unntatt det sexuelle. Men å betale for å ha en seriøs profil er gjerne lurt. Vil treffe en som er seriøs. Noen som vet hvilke side som er mest populær å bruke?

Tror det er enklere å finne menn for oss damer enn menn. Jeg merker at tilbudene hagler på tinder.

Interessant. Jeg har på en måte samme problemstilling, men fra det motsatte kjønn. Har bodd alene i 4 år og nyter det, men har samtidig mye oppfølging på ungene, hobbyer og full jobb. Kunne svært gjerne tenke meg noen fast å være sammen med med (u)jevne mellomrom, men det ser ut til at alle? damer på min alder (4x) egentlig vil ha 100% oppmerksomhet for all fremtid. Selv på Tinder så viser det seg at det damene eeeegentlig vil ha er en ny livsledsager (les forsørger). Og det blir ikke aktuelt før ungene har forlatt redet ihvertfall. Og jeg gidder ikke late som, bare for å få et ligg eller to. Fryktelig vanskelig å oppdrive noen som er på det stadiet du forteller om.

Jobb, og barn fyller mye av fritiden. Jeg merker det. Mine barn er så og si voksne, men den lille fritiden jeg har så er jeg med dem. Men jobben fyller stort sett hele dagene og jeg har faktisk lite overskudd til dating i seg selv. Jeg har ikke vært helt klar etter å ha ikke helt kommet over siste bruddet, men jeg har forsøkt å se meg videre med å ha en tinderapp. Men merker jo lite lyst på å date når hele fritiden min er fyllt opp, og jeg jobber ugunstige vakter 6 dager i uken. Så du kjenner deg nok igjen der? Det er noe som heter å ha tid og overskudd og :).

På en måte skal man være glad at man har mye å gjøre i livet. Men har jo et ønske om et forhold, men gnisten og lysten er ikke tilstede for å gå i gang med å date. Når jobbvaktene blir bedre så vil det nok kanskje bedre seg. Har forsøkt å forklare folk det, men de forstår ikke hvorfor jeg ikke kan møtes klokken 22.30 etter en vakt ;) 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Jobb, og barn fyller mye av fritiden. Jeg merker det. Mine barn er så og si voksne, men den lille fritiden jeg har så er jeg med dem. Men jobben fyller stort sett hele dagene og jeg har faktisk lite overskudd til dating i seg selv. Jeg har ikke vært helt klar etter å ha ikke helt kommet over siste bruddet, men jeg har forsøkt å se meg videre med å ha en tinderapp. Men merker jo lite lyst på å date når hele fritiden min er fyllt opp, og jeg jobber ugunstige vakter 6 dager i uken. Så du kjenner deg nok igjen der? Det er noe som heter å ha tid og overskudd og :).

På en måte skal man være glad at man har mye å gjøre i livet. Men har jo et ønske om et forhold, men gnisten og lysten er ikke tilstede for å gå i gang med å date. Når jobbvaktene blir bedre så vil det nok kanskje bedre seg. Har forsøkt å forklare folk det, men de forstår ikke hvorfor jeg ikke kan møtes klokken 22.30 etter en vakt ;)

Det høres veldig kjent ut. Bortsett fra at jeg er helt klar etter brudd (det var jeg som dro ;-). Jeg har dessverre også et ganske uforutsigbart samarbeid om ungene, og vil til enhver tid prioritere dem, noe som tydeligvis ikke er så lett å takle. Kanskje første gangen, men ikke andre eller tredje... dermed har jeg gitt opp å tro at et "vanlig" forhold vil fungere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder det opprinnelige spørsmålet ditt har jeg betalt meg inn på Victoria Milan. Der ser det ut til å være ihvertfall enkelte damer som ser etter noe lignende - det er jo egentlig en side for folk som ønsker seg noen på si, men der også velger damene de som kan gi 100% oppmerksomhet og rette seg inn etter deres behov, og det finner de nok - ihvertfall noen som sier de gjør det for å få seg et ligg eller to...  ;-)  Har ikke hatt så mye tid til overs, så jeg har ikke vært særlig pågående, og med tilsvarende dårlig resultat siden jeg er ærlig i profilen. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres veldig kjent ut. Bortsett fra at jeg er helt klar etter brudd (det var jeg som dro ;-). Jeg har dessverre også et ganske uforutsigbart samarbeid om ungene, og vil til enhver tid prioritere dem, noe som tydeligvis ikke er så lett å takle. Kanskje første gangen, men ikke andre eller tredje... dermed har jeg gitt opp å tro at et "vanlig" forhold vil fungere.

Da har vi det ganske likt. Jeg er itillegg litt såret over hvordan forrige forhold ble avsluttet. Men det med å få alt til å gå rundt er nok et problem. Jeg må prioritere det viktigste i livet: jobb, barna, familie, og å pleie meg selv med trening og andre fritidsinteresser. Jeg har derfor egentlig for lite fritid til å løpe ut å date. Og det er vel lov å være trøtt når man jobber 13-22 seks dager i uken pluss har alt det andre i tillegg å ta seg av. Dersom jeg en dag føler virkelig kjemi med en fra tinder osv så vil jeg kanskje forsøke å gå på en date

Men etter at jeg tok et avbrekk på dating fra mai måned av så har jeg følt at det har fått meg til å føle velvære og mer avslapping. Men selvfølgelig savner jeg det fysiske og en kjekk mann å prate med. Vi er nok flere som har det slik :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har vi det ganske likt. Jeg er itillegg litt såret over hvordan forrige forhold ble avsluttet. Men det med å få alt til å gå rundt er nok et problem. Jeg må prioritere det viktigste i livet: jobb, barna, familie, og å pleie meg selv med trening og andre fritidsinteresser. Jeg har derfor egentlig for lite fritid til å løpe ut å date. Og det er vel lov å være trøtt når man jobber 13-22 seks dager i uken pluss har alt det andre i tillegg å ta seg av. Dersom jeg en dag føler virkelig kjemi med en fra tinder osv så vil jeg kanskje forsøke å gå på en date

Men etter at jeg tok et avbrekk på dating fra mai måned av så har jeg følt at det har fått meg til å føle velvære og mer avslapping. Men selvfølgelig savner jeg det fysiske og en kjekk mann å prate med. Vi er nok flere som har det slik :)

Ja det tror jeg også. Da er det bare å finne ut hvordan vi finner hverandre.  ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten; Nextlove har vel litt den vinklingen. Har vært inne, men ikke betalt. Det virket veldig stille og det kom mye spam etterpå. Kanskje en skulle opprettet en egen datingtjeneste for slike som oss? Men det er vel mye jobb å holde den fri for useriøse elementer. ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten; Nextlove har vel litt den vinklingen. Har vært inne, men ikke betalt. Det virket veldig stille og det kom mye spam etterpå. Kanskje en skulle opprettet en egen datingtjeneste for slike som oss? Men det er vel mye jobb å holde den fri for useriøse elementer. ;-)

Jeg er seriøs. Jeg kunne ønske at jeg fikk meg en kjæreste. Men det er det å ta seg tid til å date. Kan godt forstå at folk blir lei når jeg er lite aktiv i skrivingen. Men godt å høre at du forstår problemet. Slike som oss behøver tålmodige sjeler å skrive med og ikke slike som er utålmodige der alt skal skje med en gang. Man må jo få tid til å finne ut. Hastverk er lastverk. Og det blir lett feil.

Vet ikke hvordan det er med damene på nettdating? Men er de sånn at alt må skje fort? Altså svarer du ikke de på 8 timer så blir de sure da? Å bli sur i en slik fase der man ikke har møtt hveandre er jo bare tåpelig. Sier litt om personene.

En sak er sikker. Jeg løper ikke og stresser ikke for en mann lengre :)

Synes at du skrev veldig fornuftig. Og jeg ser opp til at du lar barna og jobb være nummer 1 prioritet. :)

Et forhold kan ryke. Og partneren ser man ikke igjen. Men barna og det andre livet vil alltid være der. Derfor hvorfor ofre for mye for et forhold. Altså dersom man har lite fritid så må man prioritere det viktigste først. Man bør jo ta seg tid til å date og våge å satse igjen. Men lysten på å bruke mye tid på noe så skjørt som et forhold er liten når man istedet kan kose seg på kino eller på en tur med barna på den lille fritiden en har.

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Må surfe den opp. Takk for tips. Den mest populære er nok møteplassen men det fins så mange plasser å treffe folk. Problemet her er at jeg skriver med en haug fra tinder men klarer ikke å luke ut en spesiell som jeg vil sjekke nærmere ut. Og folk sier da at de får for sjelden melding fra meg. Ikke lett å sile ut heller. Ikke lett når man lever et travelt liv.

Det er en del krav jeg er streng på. En eventuellt ny kjæreste må ha orden på livet sitt, og ha fine positive egenskaper og tanker / meninger . Så dating er ikke lett.

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...