Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søker kjæreste/ venner - møteplassen/ sukker/ turvenn/ ?

Anbefalte innlegg

Er en singel kvinne på nesten 40 år. Føler meg egentlig ferdig med dating og mannfolk. Har forsøkt så mange ganger. Og mange nok.  Har ellers alt jeg behøver i livet mitt: barn, familie, jobb, nok av fritidsinteresser, osv.  Tiden går så fort at jeg ikke kjeder meg et sekund. Savnet etter den fysiske kontakten med det motsatte kjønn er det jeg savner.

Har ikke satt i gang med å treffe folk, men har en tinderprofil. Får svært mange forespørsler om treff osv. Klarer ikke å luke ut en fast person å skrive med. Føler at tinder er litt overfladisk.  Og at de er veldig opptatt av hvor vakker jeg er på bildene mine osv. Jeg er nok ingen fotomodell og punktum. Men er den jeg er. 

Turvenn er en veldig aktuell side og. Jeg elsker å trene og gå turer i skog, mark og fjell. Møteplassen har jeg hatt før - enkel og grei sak. Sukker har jeg hatt men jeg tok den aldri i bruk for jeg synes den var bare helt forvirrende. 

Hva mener dere? Hvilke nettdatingside er den beste, og til hvilke bruk? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, folk flest som sliter med å ha seg gubbe over lengre tid føler jeg har mye problemer generelt med at de forventer for mye og mener for mye om ting. Istedenfor å godta at ting er som de er. Istedenfor skal man over idealisere partneren sin, og forholdet blir en liten uvirkelig fantasi av press, der man kvæler hverandre til døde av forventninger, forhåpninger, osv! Det er på en måte ikke lov å gjøre feil.

Uansett, det høres ut til meg at du ikke vet hva du vil gjøre, og det høres som om du lyger til deg selv, eller prøver å være noe annet du ikke er. (miksette følelser?) Du skriver at du er ferdig med dating og mannfolk, og i neste øyeblikk spør du om en dating nettside å bruke. Kan du ikke istedenfor å sitte og motsi degselv, prøve å finne ut hva du ønsker? Så skal jeg komme et ordentlig tips.

• Liker 6
Lenke til kommentar

tja, folk flest som sliter med å ha seg gubbe over lengre tid føler jeg har mye problemer generelt med at de forventer for mye og mener for mye om ting. Istedenfor å godta at ting er som de er. Istedenfor skal man over idealisere partneren sin, og forholdet blir en liten uvirkelig fantasi av press, der man kvæler hverandre til døde av forventninger, forhåpninger, osv! Det er på en måte ikke lov å gjøre feil.

Uansett, det høres ut til meg at du ikke vet hva du vil gjøre, og det høres som om du lyger til deg selv, eller prøver å være noe annet du ikke er. (miksette følelser?) Du skriver at du er ferdig med dating og mannfolk, og i neste øyeblikk spør du om en dating nettside å bruke. Kan du ikke istedenfor å sitte og motsi degselv, prøve å finne ut hva du ønsker? Så skal jeg komme et ordentlig tips.

Jeg føler meg ferdig med dating, men savner den fysiske kroppskontakten ;). Jeg er litt for ung til å gi det opp ennå, men jeg har lyst å gi det opp for jeg har forsøkt så mange ganger at jeg ikke kan forstå selv at jeg faktisk har et ønske om å utsette meg selv for det samme igjen. Er veldig godt fornøyd med livet ellers. Har alt jeg behøver i livet mitt untagen det fysiske med en mann. Det er kun den fysiske delen jeg savner. Vil ikke ta til takke med hva som helst. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Så du vil ha pikk? Siden du er jente så burde det ikke være noe stort problem da alle datingsider har en ganske høy prosentandel av menn som vil tømme seg. Du får ta deg sammen og velge rett og slett, skriv ned noen overfladiske kriterier og kjør på.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så du vil ha pikk? Siden du er jente så burde det ikke være noe stort problem da alle datingsider har en ganske høy prosentandel av menn som vil tømme seg. Du får ta deg sammen og velge rett og slett, skriv ned noen overfladiske kriterier og kjør på.

Hahahaha. Jeg høres så useriøs ut. Egentlig vil jeg ha et stabilt seriøst forhold. Men jeg har kommet frem til at jeg har alt unntatt det sexuelle. Men å betale for å ha en seriøs profil er gjerne lurt. Vil treffe en som er seriøs. Noen som vet hvilke side som er mest populær å bruke?

Tror det er enklere å finne menn for oss damer enn menn. Jeg merker at tilbudene hagler på tinder.

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Tinder er jo puleside nummer 1. Du får krype til korset og betale, er ikke mange kronene i forhold til hva man kan "vinne". Hvilken side du bruker har egentlig lite å si da det er litt lotto på alle sammen.

Hvis du skal ha et seriøst og stabilt (kjæreste) forhold så er du nødt til å ha noen stevnemøter, stort sett hvertfall du kan jo være heldig og finne mannen i ditt liv på første forsøk.

For meg virker det som om du vil ha en mann som oppfyller visse krav uten å gjøre noe for det.

Lenke til kommentar

Tinder er jo puleside nummer 1. Du får krype til korset og betale, er ikke mange kronene i forhold til hva man kan "vinne". Hvilken side du bruker har egentlig lite å si da det er litt lotto på alle sammen.

Hvis du skal ha et seriøst og stabilt (kjæreste) forhold så er du nødt til å ha noen stevnemøter, stort sett hvertfall du kan jo være heldig og finne mannen i ditt liv på første forsøk.

For meg virker det som om du vil ha en mann som oppfyller visse krav uten å gjøre noe for det.

De spørsmål som er lurt å stille seg selv er : 

1. Hva er jeg ute etter? Jeg er ute etter et seriøst forpliktende forhold. Men må ikke nødvendigvis bli samboer, men utelukker ikke tanken i det hele tatt. 

2. Hva savner jeg ved å ikke ha en mann? Jeg savner mest av alt nærheten og sexen, for ellers får jeg alt sosialt dekket i livet. Drømmen er et romantisk fint forhold, men det er vel sex og nærheten som er det som jeg lengter mest etter. 

4. Hva er det negative ved å ha en mann? Det negative er at man legger mye tid i noe som kan gå galt. Men den som evig håper kan jo vinne. Samme hvor mye tap man har hatt før i satsingen så kan man bli heldig tilslutt. Jeg har tross alt følt meg som verdens lykkeligste i tidligere forhold. Og jeg er veldig glad for å ha kjent på de følelsene som bor i kroppen min. 

Nå har jeg kommet i dialog med en mann som ironisk sett er fra samme land som en av mine tidligere typer. Vet ikke om jeg skal være modig nok til å møte han :). Ser ut som om jeg faller for en viss type mann.  :rofl:

Den som intet våger intet vinner!. Bedre å forsøke og tape, enn å aldri forsøke for da kan man i det minste leve på at man i det minste forsøkte. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvis du faller for samme typen om og om igjen, slutt med det.

Hvis du vil ha en ryddig og norsk side så er Møteplassen helt ok. Men, vær kliss ærlig i profilteksten om hva du ønsker og hvorfor. Sukker er bare så... Intetsigende?

Lenke til kommentar

Om du bor i Osloområdet er sukker klart best, desidert størst utvalg.

Andysowhatgg, jeg har så godt inntrykk av deg. Vær så snill å ikke ødelegg det med å skru dømmemodus over 9000? Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Du er ferdig med mannfolk og dating, men savner det fysiske. Så viser det seg at du ønsker et stabilt forhold..

Ikke ta dette personlig, men hadde holdt meg langt unna deg hva gjelder romantisk forhold.

Rådet mitt er å forbli singel fram til du innser at du egentlig ikke trenger noe forhold, men grip tak når du treffer en du er kompatibel med.

Lenke til kommentar

Jeg tar det hele med ro.  Er litt lei av dating og slikt. Var litt på tinder og skrev, og det går i det samme som tidligere. Mange utålmodige mannfolk som ikke har tid til å vente til jeg får hamse meg med å skrive melding tilbake. Jeg har ikke så lyst å begi meg inn i noe nytt ennå for jeg har det så bra alene. Men tiden får vise om det snur seg :). Alt kan jo skje. Og når man minst aner det så skjer det :) . Jeg mener at jeg er en fantastisk bra personlighet og person. ;).

Kunne hatt en mann om jeg ville, men jeg vil ikke ha hvem som helst. Thats it!. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Det er lett å finne menn på nettet. Ingen problem det. Men det er mange "feile" typer det ute. Bedre å være lykkelig alene enn sammen med feil type :). Fatter ikke hvorfor enkelte virker så desperate.

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker til å endre mening etterhvert som jeg leser nedover her men om jeg skal ta utgangspunkt i den første posten din så høres det ut som nakenprat er siden for deg.

Dating sidene er ment for folk som er ute etter forhold. De har dårligere kvalitet enn de burde på grunn av at det er mange Window shoppere og folk som er på pulejakt.

Vil du ha mann så bruker du en dating side (din geografiske posisjon bestemmer hvilken tjeneste som har flest muligheter for deg).

(Ps!:

Tinder er, såvidt jeg har forstått det, en puleapp for ONS dårlig kamuflert som en "dating" tjeneste).

Vil du ha kuk går du på nakenprat og skriver det eller tar en tur på byen.

Lenke til kommentar

Du virker til å endre mening etterhvert som jeg leser nedover her men om jeg skal ta utgangspunkt i den første posten din så høres det ut som nakenprat er siden for deg.

Dating sidene er ment for folk som er ute etter forhold. De har dårligere kvalitet enn de burde på grunn av at det er mange Window shoppere og folk som er på pulejakt.

Vil du ha mann så bruker du en dating side (din geografiske posisjon bestemmer hvilken tjeneste som har flest muligheter for deg).

(Ps!:

Tinder er, såvidt jeg har forstått det, en puleapp for ONS dårlig kamuflert som en "dating" tjeneste).

Vil du ha kuk går du på nakenprat og skriver det eller tar en tur på byen.

Jeg er ikke ute etter bare sex.jeg klarer bare ha sex når jeg har følelser... ;). Ønsker egentlig å finne en som jeg blir forelsket i og en som føler det samme for meg. Men jeg må jobbe med instillingen for jeg trives alene og er ikke så gira på dating lenger. ;). Men vet at det er mye useriøst på alle kanaler. Men sikker på at tinder er en pule applikasjon? ;) Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Sikker og sikker fru blom.

Har ikke brukt den selv men jeg har noen yngre kolleger som bruker den flittig. De kan fortelle meg at det stort sett bare går på bilder og de har fått seg flere fuckdates der. Har inntrykk av at det stort sett er for de yngre for jeg har aldri møtt noen på min alder som snakker om det.

Det er også nevnt i mange poster her på forumet og det ser ut til at også de fleste som selv bruker tinder bruker det med det som formål.

Misforstå meg rett - pulings er konge. Jeg har ikkeno imot folk som er frisinnet og åpne om sin egen seksualitet men all fakinga gjør meg uvel.

Sikkert også mange som finner hverandre der på lik linje med at barn og ekteskap har funnet sted etter et dritings første grope i kebabkøen men er du ute etter et seriøst forhold så holder jeg knappen på en datingside som du betaler for.

Gratis tjenester flommer over av useriøse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker og sikker fru blom.

Har ikke brukt den selv men jeg har noen yngre kolleger som bruker den flittig. De kan fortelle meg at det stort sett bare går på bilder og de har fått seg flere fuckdates der. Har inntrykk av at det stort sett er for de yngre for jeg har aldri møtt noen på min alder som snakker om det.

Det er også nevnt i mange poster her på forumet og det ser ut til at også de fleste som selv bruker tinder bruker det med det som formål.

Misforstå meg rett - pulings er konge. Jeg har ikkeno imot folk som er frisinnet og åpne om sin egen seksualitet men all fakinga gjør meg uvel.

Sikkert også mange som finner hverandre der på lik linje med at barn og ekteskap har funnet sted etter et dritings første grope i kebabkøen men er du ute etter et seriøst forhold så holder jeg knappen på en datingside som du betaler for.

Gratis tjenester flommer over av useriøse.

Takk for svar. Ja jeg mistenker at mange er useriøse på tinder. Noen sier det rett ut mens noen virker til å late som om de er seriøse men jeg mistenker noe annet... Men fatter ikke vitsen med å late som om de er seriøse når de ikke er.... Men det er nok fordi de vil ha en ordentlig dame selv om de er useriøse og kun interessert i ligg ;) Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...