simenss Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 AC-en på min Toyota Yaris 2008-modell sluttet å fungere i våres. Snapdrive anbefalte og utførte en AC-service hvor de fylte gass. AC-en har fungert fint siden. Her om dagen sluttet AC-en å fungere igjen. Jeg antar at det er tomt for gass, og at det er en lekkasje et sted. Jeg har hørt (jeg har svært lite kunnskap om bil) at det kan være en del komplikasjoner med AC på eldre biler. Burde jeg gå til merkeforhandler for å få fikset AC-en, eller er dette egentlig en enkel ting også Snapdrive kan fikse? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Verksteder som driver med AC, slik som SnapDrive, Svendsen Eksos etc har det spesialutstyr og kompetanse som kreves. Det skal absolutt ikke være nødvendig å gå til merkeforhandler. Hvis den plutselig sluttet å virke, forresten, er det mer sannsynlig at det er pumpa som er gåen. Det blir en del kr... da det er en del jobb. Endret 1. august 2016 av torefor Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Verksteder som driver med AC, slik som SnapDrive, Svendsen Eksos etc har det spesialutstyr og kompetanse som kreves. Det skal absolutt ikke være nødvendig å gå til merkeforhandler. Hvis den plutselig sluttet å virke, forresten, er det mer sannsynlig at det er pumpa som er gåen. Det blir en del kr... da det er en del jobb. Jobber på verksted og dette er langt i fra alltid tilfelle. Et verksted klarer enkelt å lokalisere om det er selve kompressoren det er noe galt med. Dersom det går tomt for gass, så vil det være en lekkasje en plass. Typiske plasser er i skøyter hvor det finnes O-ringer (gummipakning) som skal hindre at gassen flykter. Det skjer at det lekker fra selve kompressoren, men det er heller sjeldent. Litt dumt at det ikke ble fylt fluoriserende sporstoff sist du fylte opp AC-en. Dette hadde kostet lite og man kunne enkelt lokalisert hvor lekkasjen kommer fra ved hjelp av spesialys på verkstedet. Somregel holder det å bytte O-ring, men noen ganger må man erstatte røret det gjelder. SnapDrive klarer dette fint, men du må muligens belage deg på nok en oppfylling og sporstoff for å klare å lokalisere lekkasjen. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Da går jeg for Snapdrive. Takk for svar! Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Verksteder som driver med AC, slik som SnapDrive, Svendsen Eksos etc har det spesialutstyr og kompetanse som kreves. Det skal absolutt ikke være nødvendig å gå til merkeforhandler. Hvis den plutselig sluttet å virke, forresten, er det mer sannsynlig at det er pumpa som er gåen. Det blir en del kr... da det er en del jobb. Jobber på verksted og dette er langt i fra alltid tilfelle. Et verksted klarer enkelt å lokalisere om det er selve kompressoren det er noe galt med. Dersom det går tomt for gass, så vil det være en lekkasje en plass. Typiske plasser er i skøyter hvor det finnes O-ringer (gummipakning) som skal hindre at gassen flykter. Det skjer at det lekker fra selve kompressoren, men det er heller sjeldent. Verksteder som driver med AC, slik som SnapDrive, Svendsen Eksos etc har det spesialutstyr og kompetanse som kreves. Det skal absolutt ikke være nødvendig å gå til merkeforhandler. Hvis den plutselig sluttet å virke, forresten, er det mer sannsynlig at det er pumpa som er gåen. Det blir en del kr... da det er en del jobb. Jobber på verksted og dette er langt i fra alltid tilfelle. Et verksted klarer enkelt å lokalisere om det er selve kompressoren det er noe galt med. Dersom det går tomt for gass, så vil det være en lekkasje en plass. Typiske plasser er i skøyter hvor det finnes O-ringer (gummipakning) som skal hindre at gassen flykter. Det skjer at det lekker fra selve kompressoren, men det er heller sjeldent. Ville en ikke normalt merke at virkningen på AC blir gradvis dårligere evt være litt varierende (nå i det fine sommerværet) hvis en har en lekkasje? Jeg bare lurer, har bare erfaring med 'død' kompressor. ;-) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Da går jeg for Snapdrive. Takk for svar! SnapDrive er ikke noe bedre/billigere enn merkeverksted, spør du meg. Setter aldri mine ben hos noen av deres filialer igjen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722148 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Anbefaler Svendsen Eksos.. Hadde problemer på min S14 med lekkasje i anlegg hvor et verksted sa det ikke var noe lekkasjer fordi systemet dems ikke viste feil, mens jeg mistet 700gram på 1 uke. Fant ut selv at det var lekkasje i ventiler.Neste gang jeg skulle fylle så var det fremdeles lekk i en ventil når jeg var hos mekonomen og det var den eneste lekkasjen som var sa de, byttet denne og dro så på svendsen eksos for å fylle, der kjørte de test på anlegget og fant da ut at det var en gedigen lekkasje i radiatoren. Noe ingen av de andre jeg har hatt den inne hos var kapable til å finne.. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Da går jeg for Snapdrive. Takk for svar! SnapDrive er ikke noe bedre/billigere enn merkeverksted, spør du meg. Setter aldri mine ben hos noen av deres filialer igjen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722148 Tenkte jeg skulle forholde meg nøytral siden ting kan ha endret seg, men jeg var sist innenfor porten på SnapDrive i 2000, og det kommer også til å forbli den siste gangen, etter at de 'fant' masse feil ved EU-kontroll som ikke engang hadde noe med EU-kontrollen å gjøre og jeg så måtte tilbake to ganger fordi de hadde ødelagt føleren til bremselyset så bremselyset stod på hele tiden (uten at de la merke til det) og laget lekkasje på bremseanlegget... (og ingen av feilene var deres skyld, selv om de oppstod da den stod på verkstedet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå