newman221 Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Heisann Noen som veit hvorfor Samsung holder tilbake HDR-oppdateringen til Netflix? Skulle gjerne hatt den funksjonen, siden jeg faktisk har kjøpt en tv med HDR-panel. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Ingen som har denne? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Regner med du ikke kan klage til Samsung så lenge HDR funker via HDMI. Regner med at de ikke reklamerte med HDR for Netflix. Så vidt jeg kjenner til så er det Netflix selv som må utvikle dette for Tizen OSet, og det skal ha kommet for årets TVer så vidt jeg vet. Mulig de ikke kan eller vil gi det ut for 2015 modellen. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Ifølge Netflix er appen sendt over til Samsung for en god stund siden, men Samsung holder den visstnok tilbake. Veit aldri helt om man skal stole helt på slike rykter, men det er påfallende mystisk at Netflix har laget appen til 2016-modellene, Sony har gitt ut til sine 2015-modeller, samme har Philips og LG der de har HDR-panel. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Det kan jo hende elektronikken til 2015 modellene ikke takler det. Så vidt jeg vet så har jo Samsung også gått borti i fra at man kan oppgradere styringsboksen på 2016 modellene sine. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Så det du sier er at man må kjøpe ny SmartHub hver gang det kommer en oppdatering av firmware... Jaja, da blir det nok ingen Samsung-tv på meg i fremtiden, hvis man må betale 4k... Da oppfører sony og Philips seg vesentlig bedre Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Sier ikke det. Samsung har vist droppet Smart-hub greiene, slik at man ikke får oppgradert sin gamle skjerm med nye features. De vil heller at du kjøper ny TV. Det er noe de aller fleste produsenter vil. Ingen av dem gir ut ny firmware til TVene over spesielt lang tid. De fikser som regel feil frem til den er 2 år etter lansering. Mener at de i England nå ønsket at denne oppfølgingen skulle være lovfestet til å være 2 år etter at du kjøper TVen (ny i butikk), og ikke fra lansering. Samsung og co tjener ikke penger på at du ikke kjøper nye produkter. Når Samsung med din TV gikk ut å sa den var HDR klar, og den takler HDR via HDMI, så har de alt på sitt tørre. De har nok ikke lovet at alt som støtter HDR skal funke. Å kjøpe en 2015-modell med klargjøring for HDR var en gambling for alle, da spesifikasjonene ikke var 100% klare. Å kjøpe 2016 modellene er fortsatt en liten gambling, da det er 2 HDR typer ute å går, HDR10 og Dolby Vision. Ikke alle TVer støtter begge, inkludert min egen som ikke støtter DV. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 Tja, kan jo komme med en liten oppdatering. USA og Sør-Korea fikk oppdatering i januar og kan nå kose seg med Netflix med HDR. Europa holdes fortsatt tilbake, av ukjente grunner Samsung nekter å opplyse. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Helt tragisk kundebehandling av Samsung. Hdr oppdateringen burde vært gitt ut likt til oss med JS serie som de med KS serie. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Det er helt korrekt som det sier her; Samsung holder tilbake oppdateringen. Den er allerede ute i Nord-Amerika og Asia. Naturligvis tenker alle på denne måten: Jeg betalte 118.000 (kjøpte den riktignok til under halv pris, men uansett!) for en 78" for 1.5 år siden. Vil gjerne ha HDR som har blitt lovet i evig tid, men nei - den er ikke tilgjengelig i mitt land som firmware oppdatering. Da tror jeg rett og slett at jeg kjøper den nye modellen av TV'en i stedenfor, og kaster den gamle! Dette er så utrolig kortsiktig tankegang. Lurer du kunder over tid så vil det smelle ekstremt hardt tilbake. Personlig vil jeg styre hardt unna alt fra Samsung for fremtiden. En annen episk feil med Samsung JS9505 modellen er at det er helt hopp umulig å bytte kabler uten å ta TV ned fra veggen. Dette er typisk design av en tekniker i Korea som aldri har tatt ned en 50+ kgs TV fra veggen. Det kan da ikke koste mange kalorier å legge den på nedsiden; tilgjengelig når TV henger på veggen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Naturligvis tenker alle på denne måten: Jeg betalte 118.000 (kjøpte den riktignok til under halv pris, men uansett!) for en 78" for 1.5 år siden. Vil gjerne ha HDR som har blitt lovet i evig tid, men nei - den er ikke tilgjengelig i mitt land som firmware oppdatering. Da tror jeg rett og slett at jeg kjøper den nye modellen av TV'en i stedenfor, og kaster den gamle! Det er nok det som er tankegangen, men problemet blir når da kjøper som har blitt brent på at man ikke får det produsent har lovet, går å kjøper en ny TV fra samme produsent. Da gjør man akkurat det produsenten ønsker. Da er det bedre å bytte til annen produsent, og håpe det er bedre. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Hadde en 2013 modell Samsung 46" som fikk oppdateringer helt frem til jeg solgte den rundt årsskiftet. Var tillogmed en oppdatering ganske nylig som endret hele utseendet på grensesnittet. Så at dem slutter å oppdatere tidlig stemmer ikke alltid. Hvor mye innhold på Netflix har HDR forresten? En annen løsning er jo å kjøpe en strømmeboks som støtter HDR. Har 2016 Samsung men ikke merket noe HDR på Netflix. Må sikkert betale mer for dyrere abonnement isåfall. HDR på Youtube er litt morsomt dog. Endret 16. mars 2017 av Complexity Lenke til kommentar
barezell Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Har noen sagt de slutter oppdatere tidlig? Problemet er at HDR patchen til Netflix har vært klar lenge, men Samsung har holdt den tilbake slik at det skal være større forskjell på 2016 og 2017 modeller. Som er elendig kundebehandling mot alle oss som kjøpte TV i fjor. Alt annet av oppdateringer har kommet som normalt. Endret 18. mars 2017 av barezell 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Overraskende vending i natt! Samsung har sluppet firmware 1500.3, med Netflix HDR! Den er tilgjengelig på nettsiden til Samsung. Fikk den ikke opp på automatisk oppdatering, men usb fungerte fint Lenke til kommentar
barezell Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 awww mææn. Har solgt tv-en! :O Bare tom vegg nå. Venter på 65" C7. Ontopic så var det absolutt på tide. herregud så trege de har vært. Lenke til kommentar
eiks Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Har 7005, men hvor finner dere oppdateringer? TVen mente ikke fantes noen oppdateringer.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Ifølge Netflix er appen sendt over til Samsung for en god stund siden, men Samsung holder den visstnok tilbake. Veit aldri helt om man skal stole helt på slike rykter, men det er påfallende mystisk at Netflix har laget appen til 2016-modellene, Sony har gitt ut til sine 2015-modeller, samme har Philips og LG der de har HDR-panel. 2015 modellene har fått HDR på Netflix i USA og Asia. Det er en smarting hos Samsung som tror at alle som ønsker dette kaster TVen fra 2015 og heller kjøper ny modell for å få dette her i Europa. Edit: At de har sluppet for nedlasting og installering via USB er jo overraskende positivt, men det reflekterer vel bare hvordan holdningen til Samsung er rundt dette. Forøvrig ble dette lansert via automatisk oppdatering i USA på 2015-serien i januar allerede. Så mistenker det er hver enkelt region som bestemmer når og om oppdateringer skal bli tilgjengelig. Endret 27. mai 2017 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Faktisk la jeg merke til at Samsung har frigitt 1500.3 firmware for automatisk oppdatering. Den virker med HDR for Netflix på 78" JS9505; bare 2 år for seint Endret 27. mai 2017 av TGB Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Faktisk la jeg merke til at Samsung har frigitt 1500.3 firmware for automatisk oppdatering. Den virker med HDR for Netflix på 78" JS9505; bare 2 år for seint Jeg trodde denne hadde fått HDR på Netflix for en stund siden via OTA? Jeg var på 1490 nå, og etter USB oppdatering til 1500.3 nå (takk for tips forresten) så står det riktignok "HDR" der det tidligere stod "UHD". Men ikke pokker om jeg ser noe forskjell. Jeg har flott bilde, bevares. Men der andre snakker om "natt og dag" med HDR ser jeg ikke pøkk forskjell. Kanskje det er defekt hos meg? Hvordan sjekke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå