Gå til innhold

Samsung ue55js8005 (2015) og Netflix HDR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med du ikke kan klage til Samsung så lenge HDR funker via HDMI. Regner med at de ikke reklamerte med HDR for Netflix.

 

Så vidt jeg kjenner til så er det Netflix selv som må utvikle dette for Tizen OSet, og det skal ha kommet for årets TVer så vidt jeg vet.

Mulig de ikke kan eller vil gi det ut for 2015 modellen.

Lenke til kommentar

Ifølge Netflix er appen sendt over til Samsung for en god stund siden, men Samsung holder den visstnok tilbake. Veit aldri helt om man skal stole helt på slike rykter, men det er påfallende mystisk at Netflix har laget appen til 2016-modellene, Sony har gitt ut til sine 2015-modeller, samme har Philips og LG der de har HDR-panel.

Lenke til kommentar

Sier ikke det. Samsung har vist droppet Smart-hub greiene, slik at man ikke får oppgradert sin gamle skjerm med nye features. De vil heller at du kjøper ny TV. Det er noe de aller fleste produsenter vil. Ingen av dem gir ut ny firmware til TVene over spesielt lang tid. De fikser som regel feil frem til den er 2 år etter lansering.

 

Mener at de i England nå ønsket at denne oppfølgingen skulle være lovfestet til å være 2 år etter at du kjøper TVen (ny i butikk), og ikke fra lansering.

 

Samsung og co tjener ikke penger på at du ikke kjøper nye produkter.

 

Når Samsung med din TV gikk ut å sa den var HDR klar, og den takler HDR via HDMI, så har de alt på sitt tørre. De har nok ikke lovet at alt som støtter HDR skal funke.

 

Å kjøpe en 2015-modell med klargjøring for HDR var en gambling for alle, da spesifikasjonene ikke var 100% klare. Å kjøpe 2016 modellene er fortsatt en liten gambling, da det er 2 HDR typer ute å går, HDR10 og Dolby Vision. Ikke alle TVer støtter begge, inkludert min egen som ikke støtter DV.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det er helt korrekt som det sier her; Samsung holder tilbake oppdateringen. Den er allerede ute i Nord-Amerika og Asia. 

 

Naturligvis tenker alle på denne måten:

Jeg betalte 118.000 (kjøpte den riktignok til under halv pris, men uansett!) for en 78" for 1.5 år siden. Vil gjerne ha HDR som har blitt lovet i evig tid, men nei - den er ikke tilgjengelig i mitt land som firmware oppdatering. Da tror jeg rett og slett at jeg kjøper den nye modellen av TV'en i stedenfor, og kaster den gamle!

 

Dette er så utrolig kortsiktig tankegang. Lurer du kunder over tid så vil det smelle ekstremt hardt tilbake. Personlig vil jeg styre hardt unna alt fra Samsung for fremtiden. 

 

En annen episk feil med Samsung JS9505 modellen er at det er helt hopp umulig å bytte kabler uten å ta TV ned fra veggen. Dette er typisk design av en tekniker i Korea som aldri har tatt ned en 50+ kgs TV fra veggen. Det kan da ikke koste mange kalorier å legge den på nedsiden; tilgjengelig når TV henger på veggen. 

Lenke til kommentar

Naturligvis tenker alle på denne måten:

Jeg betalte 118.000 (kjøpte den riktignok til under halv pris, men uansett!) for en 78" for 1.5 år siden. Vil gjerne ha HDR som har blitt lovet i evig tid, men nei - den er ikke tilgjengelig i mitt land som firmware oppdatering. Da tror jeg rett og slett at jeg kjøper den nye modellen av TV'en i stedenfor, og kaster den gamle!

 

 

Det er nok det som er tankegangen, men problemet blir når da kjøper som har blitt brent på at man ikke får det produsent har lovet, går å kjøper en ny TV fra samme produsent. Da gjør man akkurat det produsenten ønsker. Da er det bedre å bytte til annen produsent, og håpe det er bedre.

Lenke til kommentar

Hadde en 2013 modell Samsung 46" som fikk oppdateringer helt frem til jeg solgte den rundt årsskiftet. Var tillogmed en oppdatering ganske nylig som endret hele utseendet på grensesnittet.

 

Så at dem slutter å oppdatere tidlig stemmer ikke alltid.

 

Hvor mye innhold på Netflix har HDR forresten?

En annen løsning er jo å kjøpe en strømmeboks som støtter HDR.

 

Har 2016 Samsung men ikke merket noe HDR på Netflix. Må sikkert betale mer for dyrere abonnement isåfall. HDR på Youtube er litt morsomt dog.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har noen sagt de slutter oppdatere tidlig? Problemet er at HDR patchen til Netflix har vært klar lenge, men Samsung har holdt den tilbake slik at det skal være større forskjell på 2016 og 2017 modeller. Som er elendig kundebehandling mot alle oss som kjøpte TV i fjor.

 

Alt annet av oppdateringer har kommet som normalt.

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ifølge Netflix er appen sendt over til Samsung for en god stund siden, men Samsung holder den visstnok tilbake. Veit aldri helt om man skal stole helt på slike rykter, men det er påfallende mystisk at Netflix har laget appen til 2016-modellene, Sony har gitt ut til sine 2015-modeller, samme har Philips og LG der de har HDR-panel.

2015 modellene har fått HDR på Netflix i USA og Asia. Det er en smarting hos Samsung som tror at alle som ønsker dette kaster TVen fra 2015 og heller kjøper ny modell for å få dette her i Europa.

 

Edit:

At de har sluppet for nedlasting og installering via USB er jo overraskende positivt, men det reflekterer vel bare hvordan holdningen til Samsung er rundt dette. Forøvrig ble dette lansert via automatisk oppdatering i USA på 2015-serien i januar allerede. Så mistenker det er hver enkelt region som bestemmer når og om oppdateringer skal bli tilgjengelig.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Faktisk la jeg merke til at Samsung har frigitt 1500.3 firmware for automatisk oppdatering. Den virker med HDR for Netflix på 78" JS9505; bare 2 år for seint ;)

 

Jeg trodde denne hadde fått HDR på Netflix for en stund siden via OTA? Jeg var på 1490 nå, og etter USB oppdatering til 1500.3 nå (takk for tips forresten) så står det riktignok "HDR" der det tidligere stod "UHD". Men ikke pokker om jeg ser noe forskjell. Jeg har flott bilde, bevares. Men der andre snakker om "natt og dag" med HDR ser jeg ikke pøkk forskjell. Kanskje det er defekt hos meg? Hvordan sjekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...