Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg kalte dem aldri svin, det var ditt ord, ikke mitt. Projection much?

Presiserte til og med i innlegget mitt at jeg ikke bryr meg om hva andre gjør, men jeg kan ha så mange eller så få krav til sexpartner JEG har lyst til å ha, bare fordi jeg ikke har lyst til å inngå ett forhold med en kar er ikke verdens ende, og betyr heller ikke at jeg ser på dem som ''svin''. Tsk Tsk.

Føler ikke heller ikke at livet løper meg forbi fordi jeg ikke har ''prøvd ut'' forskjellige peniser, har igrunn aldri hatt det behovet og ser ikke vitsen.. og det burde du nesten respektere på lik linje som jeg respekterer menn som har sex med flere kvinnfolk mens han er singel.

Du sa ikke "svin". Men du sa "ha sex med damer bare for å få pikken våt". Det var noe med formuleringen som var nokså nedlatende. Greit, du synes altså ikke disse mennene er noen "svin". Men formuleringen din viser også at du slett ikke respekterer dem. Du viser at du ser ned på dem. Det holder ikke å skjule seg bak at å si "de kan gjøre som de vil". Så klart kan de gjøre som de vil.

Og slapp av. Kommentaren var ikke et angrep på deg. Jeg prater heller ikke om deg når jeg prater om menn som ikke umiddelbart vil satse 100% på ei dame de er interessert i - selv om de har hatt sex. Jeg gir deg en forklaring på hvorfor en fornuftig mann ikke vil forkaste alle andre alternativer til fordel for ei dame han knapt nok kjenner, og hvorfor det kan være sannsynlig at du snarere blir dumpet enn tilbedt dersom du umiddelbart krever at mannen kutter ut alle andre damer bare fordi han vil bli bedre kjent med deg.

Jeg forstår naturligvis at du ønsker deg et eksklusivt forhold med en trofast mann. Men ting tar tid. De færreste menn ville umiddelbart forpliktet seg til ei dame de så og si nettopp har møtt - spesielt hvis mannen også har noe på gang med andre damer. En mann som umiddelbart forplikter seg, er typisk sett desperat. Reflekterer det kvaliteten du leiter etter? Antageligvis ikke. Men det er likevel dette du sorterer ut gjennom kriteriene dine. Om en mann av god kvalitet kutter ut alle andre alternativer, og forplikter seg umiddelbart bør det i så fall være noe svært så spesielt med den aktuelle dama han forplikter seg til. Og om du forlanger at en mann skal oppføre seg slik for deg, så bør du også demonstrere at du er denne svært så spesielle dama. Ellers er det jo ikke noe poeng for ham å kutte ut de andre damene. Det at du krever dette av ham er ikke å vise din egen kvalitet - kun din egen kravstorhet.

Du har selvfølgelig rett til å velge bort menn akkurat slik du selv ønsker. Men jeg synes du virker både kravstor og nedlatende. Du forlanger at menn skal utvise respekt for deg ved å kutte ut alle andre alternativ dersom de bare er interessert i deg, mens du selv omtaler menn temmelig respektløst når du sier at de "har sex med damer bare for å få pikken våt". Du opptrer arrogant, kravstor og nedlatende. Likevel forlanger du at jeg skal respektere deg i din nebbete kommentar til meg. Ta deg sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og slapp av

Kanskje ta ditt eget tips? Om jeg er kravstor eller ei er da ikke ditt problem, det er min veldig kjekke forlovede sitt problem :)

Edit: Jeg nekter å forsvare hva jeg velger å gjøre i MITT seksualliv. Om du tror ditten og datten får så være, det påvirker ikke meg stort. Det er heller ikke uvanlig at gutter respekterer at du ikke har lyst til at han skal fly rundt og pule på andre damer mens han påstår at han er interessert i deg. Har vel bare blitt ''avvist'' en gang i mitt liv pga det, og selv det tok jeg ikke så tungt, for som sagt så var han tydeligvis ikke noe for meg, og det må jeg få lov til å mene uten å bli kalt både det ene og det andre syns jeg.

Beklager om du syntes ordene mine var krasse, men det er ingen intensjoner bak dem, jeg sier det samme om kvinner som ikke klarer å holde bena samlet. Hadde jeg vært lesbisk så hadde jeg nok ikke villet ha en dame som i praksis fungerer som penisholder heller.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og slapp av

Kanskje ta ditt eget tips? Om jeg er kravstor eller ei er da ikke ditt problem, det er min veldig kjekke forlovede sitt problem :)

Jeg likte å sette deg på plass.

Men om du er forlovet, hvilken rolle spiller det hva du sier? Du prater fra et perspektiv som ikke er det minste relevant til dating, og du har en tilnærming som er tydelig farget av din egen risikofrie tilværelse. Du hjelper dermed ingen med din irrelevante kommentar, men sprer en kravstor og arrogant holdning til en virkelighet du ikke lenger er en del av. Jeg forstår nå i det minste hvorfor logikken din var så uforenelig med virkeligheten.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og slapp av

Jeg likte å sette deg på plass.

Men om du er forlovet, hvilken rolle spiller det hva du sier? Du prater fra et perspektiv som ikke er det minste relevant til dating, og du har en tilnærming som er tydelig farget av din egen risikofrie tilværelse. Du hjelper dermed ingen med din irrelevante kommentar, men sprer en kravstor holdning til en virkelighet du ikke lenger er en del av. Jeg forstår nå i det minste hvorfor logikken din var så uforenelig med virkeligheten.

Så fordi jeg er forlovet så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt når det gjelder dating? Dummeste jeg har lest på lenge.

BTW, i tilfelle du ikke fikk med deg editen:

Edit: Jeg nekter å forsvare hva jeg velger å gjøre i MITT seksualliv. Om du tror ditten og datten får så være, det påvirker ikke meg stort. Det er heller ikke uvanlig at gutter respekterer at du ikke har lyst til at han skal fly rundt og pule på andre damer mens han påstår at han er interessert i deg. Har vel bare blitt ''avvist'' en gang i mitt liv pga det, og selv det tok jeg ikke så tungt, for som sagt så var han tydeligvis ikke noe for meg, og det må jeg få lov til å mene uten å bli kalt både det ene og det andre syns jeg.

Beklager om du syntes ordene mine var krasse, men det er ingen intensjoner bak dem, jeg sier det samme om kvinner som ikke klarer å holde bena samlet. Hadde jeg vært lesbisk så hadde jeg nok ikke villet ha en dame som i praksis fungerer som penisholder heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

og det må jeg få lov til å mene uten å bli kalt både det ene og det andre syns jeg.

Det var den nedlatende ordleggingen jeg kritiserte. Du illustrerte en respektløs holdning mot menn som dater flere damer, samtidig som du påstod at du respekterte dem. Du var nedlatende og forlangende samtidig som du ikke utviste et snev av respekten eller verdigheten du forlangte fra menn. Det var det jeg kritiserte. At du ikke ønsker å være én av en manns mange kvinner har jeg ikke noe problem med å forstå.

Så fordi jeg er forlovet så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt når det gjelder dating? Dummeste jeg har lest på lenge.

Du bør ta i betrakning at du som forlovet har en tilnærming fra et risikofritt standpunkt. Du virker farget av dette fordi du på et svært nedlatende vis beskriver hvordan menn ikke er gode nok for deg bare fordi de har alternativer. Du ser ikke ut til å ta inn over deg at single damer kjenner på en risiko som du ikke lenger kjenner, og du kan dermed avvise fiktive menn mens du ser ned på dem. Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Nope. Jeg var alltid sånn her. Alltid vært kravstor, alltid visst hva jeg var ute etter (som var kjærlighet, ikke sex) alltid vært sta, alltid vært ærlig med det også med en gang en kar har sagt at han er interessert, til og med advart mange, og fremdeles så flokker de seg rundt meg (selv når jeg er forlovet).

Skulle nesten tro at du tror jeg kom ut av livmora forlovet. Som om jeg liksom ikke har ååååårevis med erfaring med gutter og menn generelt. Søtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nope. Jeg var alltid sånn her. Alltid vært kravstor, alltid visst hva jeg var ute etter (som var kjærlighet, ikke sex) alltid vært sta, alltid vært ærlig med det også med en gang en kar har sagt at han er interessert, til og med advart mange, og fremdeles så flokker de seg rundt meg (selv når jeg er forlovet).

Skulle nesten tro at du tror jeg kom ut av livmora forlovet. Som om jeg liksom ikke har ååååårevis med erfaring med gutter og menn generelt. Søtt.

De fleste damer har alltid åpne tilbud fra menn. Om du tror det alene gjør deg særlig enestående, så tar du feil. Igjen, det jeg kritiserer er den arrogante og nedlatende holdningen din. Ut ifra det du har sagt i denne tråden ser det ut til at du forlanger langt mer respekt fra menn enn du selv viser dem. Du ser ut til å forvente at du styrer showet siden menn har sex med hvem som helst, noe som også øker din egen markedsverdi.

Jeg vet så klart ikke hvem du er. Jeg kritiserer bare hvordan du velger å fremstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste damer har alltid åpne tilbud fra menn. Om du tror det alene gjør deg særlig enestående, så tar du feil. Igjen, det jeg kritiserer er den arrogante og nedlatende holdningen din. Ut ifra det du har sagt i denne tråden ser det ut til at du forlanger langt mer respekt fra menn enn du selv viser dem. Du ser ut til å forvente at du styrer showet siden menn har sex med hvem som helst, noe som også øker din egen markedsverdi.

Jeg vet så klart ikke hvem du er. Jeg kritiserer bare hvordan du velger å fremstå.

Hvor ga jeg inntrykk for at jeg er enestående? Er dette enda mer projection?

Jeg har ikke sagt noe om hvordan jeg behandler dem tilbake, så du har ingen holdepunkter for den påstanden utenom noen få ''kvasse ord''. Slapp nå litt av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ga jeg inntrykk for at jeg er enestående? Er dette enda mer projection?

Her viser du din pompøse holdning:

"Alltid vært kravstor, alltid visst hva jeg var ute etter (som var kjærlighet, ikke sex) alltid vært sta, alltid vært ærlig med det også med en gang en kar har sagt at han er interessert, til og med advart mange, og fremdeles så flokker de seg rundt meg (selv når jeg er forlovet)."

Du later til å være det motsatte av ydmyk i måten du fremstår, gjennomgående i denne tråden. Altså arrogant og nedlatende.

Jeg har ikke sagt noe om hvordan jeg behandler dem tilbake, så du har ingen holdepunkter for den påstanden utenom noen få ''kvasse ord''. Slapp nå litt av.

Riktig. Du har valgt å bare illustrere din ensporede kravstorhet uten å balansere eller rettferdiggjøre det på noen måte. Det er ditt valg. Hva som egentlig er realiteten er det bare du som vet. Men hva du illustrerer kan vi alle lese. Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Det bryr meg midt der sola aldri skinner. Når det gjelder MEG og MITT kjærlighetsliv/sexliv så kan jeg være så pompøs jeg vil, fordi det er MITT kjærlighetsliv, ikke ditt.

Nå begynner det å gå så off topic at jeg ikke kommer til å svare mer på spørsmål av samme natur for vi går bare i ring med ubegrunnende anklagelser og ''shaming'' over at jeg gjør noe du sliter å forstå deg på. Ønsker du at vi går mer i dybden på akkurat dette (og kanskje mer personlig) så ta kontakt med meg på PM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde bare tenkt at dette kan føre til drama. Jeg gidder ikke drama.

Samme her. Jeg gidder verken drama eller å holde på med flere om gangen. Det er mer ryddig å date en, og dersom vedkommende ikke passer inn i ønskene sine eller dersom det ikke er kjemi så gå videre på neste. Men ikke date to om gangen. Men samtidig så lenge man ikke er forpliktet så står man fritt. 

Jeg møtte en mann for flere år siden. Husker at datteren hans fortalte meg at hun hadde vært med han på to dater med to forskjellige damer samme dagen. Den mannen får aldri noe sjans mer hos meg. Jeg mistet helt interessen. Men å ta med datteren på date i seg selv synes jeg er ganske kleint og merkelig i seg selv. Det var vel og merke 2 date men kleint!. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Det bryr meg midt der sola aldri skinner. Når det gjelder MEG og MITT kjærlighetsliv/sexliv så kan jeg være så pompøs jeg vil, fordi det er MITT kjærlighetsliv, ikke ditt.

Nå begynner det å gå så off topic at jeg ikke kommer til å svare mer på spørsmål av samme natur for vi går bare i ring med ubegrunnende anklagelser og ''shaming'' over at jeg gjør noe du sliter å forstå deg på. Ønsker du at vi går mer i dybden på akkurat dette (og kanskje mer personlig) så ta kontakt med meg på PM.

Ja, jeg tror dette tema er ferdig snakket. Jeg har gitt deg mange anledninger til å omformulere deg, men du har snarere underbygget dine innledende kommentarer, og forsterket inntrykket jeg i utgangspunktet kritiserte.

Nei, jeg kommer ikke til å kontakte deg selv om du nå trekker deg unna og ber meg følge etter. I stedet må du gjerne kontakte meg på PM dersom du fortsatt mener du har noe fornuftig å si.

Lenke til kommentar
Jeg ser overhodet ikke hvordan det å date flere samtidig er respektløst. Jeg mener at det er respektløst å være uærlig om at man dater flere. Men i så tilfelle er det uærligheten som er respektløs, ikke det at man dater flere. Er man ærlig og åpen om egen intensjon og atferd, er dette snarere å utvise respekt - uavhengig av hvorvidt man dater flere eller ikke.

Gitt at formålet med dating er å finne en person man er tilstrekkelig kompatibel med for å kunne tilbringe et langsiktig forhold sammen, synes jeg derimot at det er mer risikabelt og mindre tidseffektivt for en person å utelukkende date én om gangen.

Beslutningen om å forplikte seg til én person bør komme på sikt, ikke umiddelbart, da selve beslutningsgrunnlaget for hvorvidt man liker en person utvikler seg på sikt. Jo bedre man kjenner hverandre, desto bedre er beslutningsgrunnlaget for langsiktig forpliktelse. Dersom man tar en beslutning av rent prinsipp, før beslutningsgrunnlaget foreligger, tar man følgelig en uinformert og forhastet beslunting. Jo dårligere beslutningsgrunnlag, desto mer vilkårlig er beslutningen, og desto høyere er risikoen for at beslutningen er dårlig.

Det er derfor mer risikabelt å utelukkende date én person om gangen dersom intensjonen er å finne en god match for et langsiktig forhold.

Man kan naturligvis være heldig å ende opp med en person som viser seg å være en svært god match. Men man kan også etter noen måneder finne ut at man ikke passer sammen. Dersom man da umiddelbart avslutter forholdet, må man også starte helt fra scratch på kjøttmarkedet. Dette kan være noe man kvier seg til, og dermed fører til at forholdet likevel ikke avsluttes så tidlig som mulig, men at man heller trekker det ut (noe som har vist seg å være en tendens, jf. trådene på dette forumet...). Man går lenge og er i tvil, mens man later som om alt er bra i forholdet. På den måten kaster man bort både sin egen, og partnerens tid, under et falskt påskudd om at alt er "ok".

Hadde man derimot datet flere ville det vært relativt smertefritt å kutte ut noen som man ikke passet sammen med. På den måten ville begge parter kastet bort minst mulig tid på et dårlig forhold. Samtidig ville man økt sannsynligheten for å finne en person man passer sammen med fordi man treffer, og blir kjent med flere potensielle partnere per tidsenhet - fremfor kun én.

Det gir større mulighet for å finne en langsiktig partner, og det gjør det lettere å forkaste en dårlig match.

Det er derfor mer tidseffektivt å date flere samtidig, dersom intensjonen er å finne en god match for et langsiktig forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svært mangen  som ser på 1 date som at man plutselig er "eklusive".

Om man er på date med 2 forskjellige damer på ei veke har jo dette ingen verdens utslag for kva du bør syns om vedkommande.

Om man har fullt opp med jobb osv. har man ikkje allverdens tid so kvifor kan man ikkje spare litt tid?

Er fårsovidt litt enklare for damer å treffe menn enn omvent so har kanskje litt med dette å gjere?

Lenke til kommentar

Man er jo ikke forpliktet. Jeg er invitert på en date med en mann på lørdag. Og en date med en annen på søndag. Menn som jeg aldri har møtt fra tinder. Pluss er det noen til som vil treffe meg i helgen. Men å date flere på èn helg føles feil. Føles riktigere å ta en date på en helg og om det ikke blir noe så finne en ny. Nå har jeg ikke bestemt meg for om jeg skal treffe noen av de som ville på date med meg men jeg ser situasjonen til trådstarter om hvor forvirret man kan bli.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt i å date flere samtidig i starten. Du dreit deg ut da du ba hun ene om å avvente fordi du skulle teste en annen. Sånt sier man ikke hvis man ønsker å ha noe mer med personen å gjøre.

Er man singel så er man singel. Da kan man gjøre som man vil, men treffer man en man liker så mener jeg at det er riktig å holde seg til det.  Ellers kan man bare forvente seg at vedkommende går sin vei. Sant det du sier :) 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Men man kan også etter noen måneder finne ut at man ikke passer sammen. Dersom man da umiddelbart avslutter forholdet, må man også starte helt fra scratch på kjøttmarkedet. Dette kan være noe man kvier seg til

Ja, bæ-bu-bæ-bu. For en krise! 

Skal man bare Bli Kjent med noen, så får man holde seg unna å si "jeg dater deg". Man får ikke date meg før man har lyst til å bruke tid på meg og har grunner til det. Om man er såpass usikker på om det er verdt å date meg så får man la være å spørre meg på date, hvertfall flere dater.. Og heller bare stå på utsiden og bli kjent med meg. Du fater jo ikke flere personer i det uendelige, frem til man blir kjæreester!

Dater han flere og spør meg på 2. eller 3. date, så koster han bort tiden min. Da får han heller la være å bli kjent med meg gjennom "dating"

Anonymous poster hash: 7dbd9...9ed

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men man kan også etter noen måneder finne ut at man ikke passer sammen. Dersom man da umiddelbart avslutter forholdet, må man også starte helt fra scratch på kjøttmarkedet. Dette kan være noe man kvier seg til

Ja, bæ-bu-bæ-bu. For en krise! 

Skal man bare bli kjent med noen, så får man holde seg unna å si "jeg dater deg".

Man får ikke date meg før man har lyst til å bruke tid på meg og har grunner til det. Om man er såpass usikker på om det er verdt å date meg så får man la være å spørre meg på date, hvert fall ikke invitere meg på flere dater enn den ene (date nummer to). Og heller bare stå på utsiden og bli kjent med meg. Du dater jo ikke flere personer i det uendelige, frem til man blir kjæreester!

Dater han flere og spør meg på 2. eller 3. date, så kaster han bort tiden min. Da får han heller la være å bli kjent med meg gjennom "dating"

Edit: rettet

Om man må date mange så spør man ikke om noen skal date deg. Det er å kaste bort tiden til den du dater. Bli godt kjent med mennesket før du ber henne på date, om det er nødvendig å date mange før du blir sikker på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...