Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Er en mann på 37 som har et lengre forhold bak meg. Har akkurat startet å date, og har truffet to damer fra Tinder. Hun ene (A) er jevngammel med meg, hun andre (B) er 7 år yngre.

Jeg har truffet A en gang, og vi hadde god tone. Vi har sendt meldinger med hverandre i flere uker, og hun ønsker nå date nr 2. Hun er treg på å svare på meldinger, og jeg er usikker på om det er fordi hun ikke har med seg mobilen og sjekker den jevnlig, eller om det er en annen grunn. Vi har en del felles interesser, men er allikevel litt forskjellige. Som personer er vi litt like, har en del felles meninger og hun virker som hun tilpasser seg situasjonen. Hun vet ikke om at jeg har truffet B.

B har jeg truffet to ganger. Date nr 2 var i går, hjemme hos meg, og hun overnattet. Vi hadde sex og koste oss. Hun er litt mer egenrådig enn jeg kanskje søker. Hun liker å få viljen sin, og har klare meninger. Vi har ikke veldig like interesser. Hun har sagt at hun har andre som vil date henne, og at hun i alle fall skulle på date med en annen. Hun vet at jeg har truffet A en gang, og at jeg har planer om å møte henne en gang til. Vi har pratet om å treffes igjen. Usikker på om vi nå er "eksklusive" eller ikke, men jeg heller mot ikke.

Trenger litt hjelp med hvordan jeg skal forholde meg til alt dette. Blir litt drama for en som har vært i langt fast forhold. Er det OK å date begge to? Bør jeg gi hver av dem beskjed om hva som skjer med den andre?

Endret av nn22954
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

helt ok, og de har ikke noe med hva du driver med. men hvis du blir sammen med en av de eller føler det er eksklusivt blir den andre dumpet, enkelt å greit.

Lenke til kommentar

Hva som er greit for deg og hva som er greit for en dame er to veldig forskjellige ting. Som mann så hadde det ikke gjort meg noe å sjonglere litt med 3-4 damer :cool:  men etter hva jeg har hørt så liker ikke damer at mannen sjonglerer når de dater. Selv om man ikke er kjærester så kan man være "eksklusive".

Ganske umulig å svare på om det er greit eller ikke, for damene altså. Liker du en bedre enn den andre og tenker på et forhold så vil jeg anbefale å droppe den andre. "Better safe than sorry" er visst en ting :)

Lenke til kommentar

helt ok, og de har ikke noe med hva du driver med. men hvis du blir sammen med en av de eller føler det er eksklusivt blir den andre dumpet, enkelt å greit.

Jeg skal selvfølgelig være trofast når ting blir mer seriøst.

Det er vanskelig å vite hva man skal velge en når man bare har vært på en date eller to.

Lenke til kommentar

Hva som er greit for deg og hva som er greit for en dame er to veldig forskjellige ting. Som mann så hadde det ikke gjort meg noe å sjonglere litt med 3-4 damer :cool:  men etter hva jeg har hørt så liker ikke damer at mannen sjonglerer når de dater. Selv om man ikke er kjærester så kan man være "eksklusive".

Ganske umulig å svare på om det er greit eller ikke, for damene altså. Liker du en bedre enn den andre og tenker på et forhold så vil jeg anbefale å droppe den andre. "Better safe than sorry" er visst en ting :)

Da er det kanskje bedre å si til A at jeg har truffet B, og se hvordan det går? Evt. høre om hun treffer andre først, for å "lodde stemningen"?

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med hvordan jeg skal forholde meg til alt dette. Blir litt drama for en som har vært i langt fast forhold. Er det OK å date begge to? Bør jeg gi hver av dem beskjed om hva som skjer med den andre?

Du trenger ikke mer detaljer enn "jeg anser ikke oss to som eksklusive, og jeg dater andre samtidig med deg". Hvem, hva, hvor og hvor ofte har ingen noe med, men at du dater flere samtidig er helt essensiell informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Når en dater så er det viktig at en er veldig klar over hva en SELV vil for SIN del, og så formidle dette. Så får alt det andre gå som det går. Å være avhengig av en dame er dårskap. Så om damer forsvinner fordi de ikke vil være med på det du vil, så er det like så greit og ingen undergang eller nederlag.

Lenke til kommentar

Når en dater så er det viktig at en er veldig klar over hva en SELV vil for SIN del, og så formidle dette. Så får alt det andre gå som det går. Å være avhengig av en dame er dårskap. Så om damer forsvinner fordi de ikke vil være med på det du vil, så er det like så greit og ingen undergang eller nederlag.

Det er jo helt sant. man skal ikke ha dame bare fordi man vil ha dame, det må være noen som gjør en glad og som man koser seg sammen med.

Lenke til kommentar

Jeg har endt opp med å gi beskjed til begge om hvordan ting er, og spurt A om vi kan avvente litt for å se hvordan ting går. B visste i og for seg at jeg hadde noe på gang, men jeg selv føler nå at det er ryddigere å ha ei å forholde meg til, og så får jeg se hvordan ting går.

Lenke til kommentar

Er en mann på 37 som har et lengre forhold bak meg. Har akkurat startet å date, og har truffet to damer fra Tinder. Hun ene (A) er jevngammel med meg, hun andre (B) er 7 år yngre.

Jeg har truffet A en gang, og vi hadde god tone. Vi har sendt meldinger med hverandre i flere uker, og hun ønsker nå date nr 2. Hun er treg på å svare på meldinger, og jeg er usikker på om det er fordi hun ikke har med seg mobilen og sjekker den jevnlig, eller om det er en annen grunn. Vi har en del felles interesser, men er allikevel litt forskjellige. Som personer er vi litt like, har en del felles meninger og hun virker som hun tilpasser seg situasjonen. Hun vet ikke om at jeg har truffet B.

B har jeg truffet to ganger. Date nr 2 var i går, hjemme hos meg, og hun overnattet. Vi hadde sex og koste oss. Hun er litt mer egenrådig enn jeg kanskje søker. Hun liker å få viljen sin, og har klare meninger. Vi har ikke veldig like interesser. Hun har sagt at hun har andre som vil date henne, og at hun i alle fall skulle på date med en annen. Hun vet at jeg har truffet A en gang, og at jeg har planer om å møte henne en gang til. Vi har pratet om å treffes igjen. Usikker på om vi nå er "eksklusive" eller ikke, men jeg heller mot ikke.

Så lenge dere ikke er sammen så kan ingen si noe på at du dater flere samtdig. Men for min del: Jeg synes det hadde vært negativt om en mann datet både meg og en annen. Hadde jeg funnet ut av det så hadde han vært dumpet. 

Lenke til kommentar

Du må i hvert fall ikke bli overrasket om A kutter all kontakt dersom hun finner ut at du har vært med B, også etter at du evt har blitt sammen med A. Jeg ville gått med en gang.

Av disse to virker A mest oppegående, ut ifra det du skriver her.

Edit: hadde bare lest det første innlegget før jeg svarte.

Endret av oscrue10
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må i hvert fall ikke bli overrasket om A kutter all kontakt dersom hun finner ut at du har vært med B, også etter at du evt har blitt sammen med A. Jeg ville gått med en gang.

Av disse to virker A mest oppegående, ut ifra det du skriver her.

Edit: hadde bare lest det første innlegget før jeg svarte.

Enig med deg i at dersom man finner ut at en person holder på/ har sex/ eller dater-treffer flere samtidig så er det over og ut!. Jeg kaller en person som holder på sånn som vinglete og useriøs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde blitt ganske pissed, men nå er jeg veldig klar på det punktet når jeg begynner å like noen, ber dem om å fortelle meg det om de har noe annet på gang og da får vi ta det derfra. Jeg vil ikke at en kar jeg er interessert i skal fly med andre jenter, så enkelt er det, og hvis han er interessert i meg så respekterer han det, hvis han ikke gjør det så kan jeg være sikker på at han ihvertfall ikke respekterer meg og mine ønsker, og da er det like greit for da er jeg ikke interessert lenger :p Det er ikke så tiltrekkende for meg med karer som har sex med damer bare for å få pikken sin våt da jeg ikke selv har sex med folk ''bare fordi''.  (Helt legitimt hvis du ikke bryr deg, men jeg gjør det jeg føler er best for meg)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Usikker på om vi nå er "eksklusive" eller ikke , men jeg heller mot ikke.

Ikke. Hun har jo allerede fortalt deg at hun ikke er ferdig med å date andre.

Om du trenger noen ytterligere avklaring så spør dama det gjelder. Om du ikke har fått noen konkret avklaring, så er dere ikke ekslkusive. Eksklusivitet avklares. Alt som ikke er avklart er heller ikke eksklusivt. Om du ikke etterspør en avklaring vil du alltid ha risikoen for å få "nei, det har vi aldri sagt" slengt i trynet den dagen du engang konfronterer henne med noe du oppfatter som et "utroskap". Derfor, kommuniser.

Det er ok å date begge. Så lenge du ikke har hørt noe ønske om eksklusivitet fra den ene eller andre dama, er det kun deg selv det står på. Men ta dette opp med ei av dem dersom du selv ønsker eksklusivitet når det blir relevant. Dette er naturligvis ikke relevant for A ennå, og tilsynelatende heller ikke B.

B spiller åpenbart på markedsverdi, og du har selv redusert din egen markedsverdi ved å konstatere at du kun har møt A én gang (B's eneste rival), mens hun ser ut til å si at hun dater flere. Du har tapt posisjon her, men hun virker heller ikke å være den "rette" for deg.

Selvfølgelig må man anta at en singel person dater andre enn den man nettopp har blitt kjent med. Verden er ikke et Disney-eventyr... Jeg tipper begge dater andre. Og jeg tipper A er mer din type enn B.

Dersom du liker A bør du være mer pågående, få ordnet et ny date hjemme hos en av dere, og ligg med henne. Du har allerede drøyd dette flere uker. Vær klar over at det sannsynligvis er flere menn til bords her. Hun begynner å dra på åra. Hvorfor skulle du anta at hun ikke selv er aktiv i kjøttmarkedet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde blitt ganske pissed, men nå er jeg veldig klar på det punktet når jeg begynner å like noen, ber dem om å fortelle meg det om de har noe annet på gang og da får vi ta det derfra. Jeg vil ikke at en kar jeg er interessert i skal fly med andre jenter, så enkelt er det, og hvis han er interessert i meg så respekterer han det, hvis han ikke gjør det så kan jeg være sikker på at han ihvertfall ikke respekterer meg og mine ønsker, og da er det like greit for da er jeg ikke interessert lenger :p Det er ikke så tiltrekkende for meg med karer som har sex med damer bare for å få pikken sin våt da jeg ikke selv har sex med folk ''bare fordi''.  (Helt legitimt hvis du ikke bryr deg, men jeg gjør det jeg føler er best for meg)

Støtter det. Er ikke tiltrekkende for meg heller om menn som har sex med andre damer bare for å holde kuken sin i gang ;) 

Lenke til kommentar

Det er ikke så tiltrekkende for meg med karer som har sex med damer bare for å få pikken sin våt da jeg ikke selv har sex med folk ''bare fordi''.

Det kan også handle om at man ikke er klar til å satse 100% på hver eneste dame man ligger med. Det å ligge med noen betyr ikke automatisk at man er forpliktet.

Avhengig av hvor tidlig du ligger med en mann, og hvilke alternativer han har, kan det være at han med rette dumper deg dersom du anser deg selv for å være av så høy verdi at han må kutte ut alle andre alternativ dersom han i det hele tatt vurderer deg. Dersom du imidlertid ligger med ham en god stund etter at dere har blitt kjent, og han uansett ikke har sjans på noen andre damer, er forpliktelse gjerne en smal sak.

Du må gjerne rasjonalisere det som at menn som ligger med flere damer samtidig er noen svin som "bare" ønsker å dyppe pikken. Men man lever ikke evig. Dersom man skal vie all sin oppmerksomhet til én person om gangen, vil det ta mye lengre tid før man finner mennesker man kommer godt overens med. Og i mellomtiden løper livet forbi.

• Liker 5
Lenke til kommentar

En oppdatering. Jeg ga besjed til A om hvordan ting var, ba om å utsette neste date litt, men fortalte kanskje litt mye. Da ble det brått slutt. Helt forståelig, og som hun sa, "vil ikke være noens andrevalg". Kunne sikkert sagt ting annerledes og fått meg date to og tre, men nå kan jeg i alle fall ha ren samvittighet. Vil se hvordan det går med B, og hvis det ikke blir noe så blir det tilbake til kjøttmarkedet.

Og i fremtiden, hvis det blir nødvendig, skal jeg passe på å spille åpent fra første stund om jeg dater flere.

Endret av nn22954
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så tiltrekkende for meg med karer som har sex med damer bare for å få pikken sin våt da jeg ikke selv har sex med folk ''bare fordi''.

Det kan også handle om at man ikke er klar til å satse 100% på hver eneste dame man ligger med. Det å ligge med noen betyr ikke automatisk at man er forpliktet.

Avhengig av hvor tidlig du ligger med en mann, og hvilke alternativer han har, kan det være at han med rette dumper deg dersom du anser deg selv for å være av så høy verdi at han må kutte ut alle andre alternativ dersom han i det hele tatt vurderer deg. Dersom du imidlertid ligger med ham en god stund etter at dere har blitt kjent, og han uansett ikke har sjans på noen andre damer, er forpliktelse gjerne en smal sak.

Du må gjerne rasjonalisere det som at menn som ligger med flere damer samtidig er noen svin som "bare" ønsker å dyppe pikken. Men man lever ikke evig. Dersom man skal vie all sin oppmerksomhet til én person om gangen, vil det ta mye lengre tid før man finner mennesker man kommer godt overens med. Og i mellomtiden løper livet forbi.

Jeg kalte dem aldri svin, det var ditt ord, ikke mitt. Projection much?

Presiserte til og med i innlegget mitt at jeg ikke bryr meg om hva andre gjør, men jeg kan ha så mange eller så få krav til sexpartner JEG har lyst til å ha, bare fordi jeg ikke har lyst til å inngå ett forhold med en kar er ikke verdens ende, og betyr heller ikke at jeg ser på dem som ''svin''. Tsk Tsk.

Føler ikke heller ikke at livet løper meg forbi fordi jeg ikke har ''prøvd ut'' forskjellige peniser, har igrunn aldri hatt det behovet og ser ikke vitsen.. og det burde du nesten respektere på lik linje som jeg respekterer menn som har sex med flere kvinnfolk mens han er singel.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...