Langbein Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har ikke unngått å legge merke til dette underlige tilbudet som gjelder denne uken hvor man kan laste ned alskens norsk musikk gratis fra www.musikkonline.no Siden jeg alltid har brukt mp3/ogg, har jeg null og niks erfarig med å spille av wma-filer i linux. Funker det greit med mplayer? Funker alle slags filer eller er det avhengig av lisensnøkler og kryptering og denslags tull? Gidder ikke signe opp på den sida hvis det uansett ikke vil funke i linux... får jo stort sett tak i den musikken jeg vil ha uansett. Tenkte bare at det gikk an å benytte seg av dette siden det er "gratis, det gratis trala-la-la-la"!! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) For det første så må du ha IE for å laste ned filene.. Og dersom du fikk lastet ned filene ville du ikke fått spilt de av da det er et meget lukket format og jeg tviler på at noen har hacket beskyttelsen Endret 25. november 2003 av xeon Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Takk for raskt svar! Jaja, høres ikke ut som noe særlig å satse på da. Var bare noen jeg studerer sammen med som først nevnte dette "utrolige" tilbudet. Måtte jo forhøre meg da. Ser at det ikke virker i Mac heller. Ikke i Win95/NT engang! Tror virkelig platebransjen at digitalt salg over nett skal ta av hvis de ikke stoler mer på kundene sine enn dette? Endret 25. november 2003 av Langbein Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Mac brukere kan heller ikke bruke det så vidt jeg har forstått. Bill har nok penger. Nå er det makt som er tingen Lenke til kommentar
iDude Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Mac brukere kan heller ikke bruke det så vidt jeg har forstått. Er sannelig ikke sikker... OS X har fått windows media player, så det kan tenkes at muligheten er der nå.Bill har nok penger. Nå er det makt som er tingen Jupp Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Flere plasser at det er slik.. Utrolig kjedelig.. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er dette et spesielt wma-format? Jeg har alltid kunnet spilt Media Player-genererte wma-filer med mplayer... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det som er spesielt er jo at disse filene er kryptert, og trenger et slags lisenssertifikat for å kunne dekrypteres, og dermed spilles av. De er kryptert for at du ikke skal kunne brenne flere enn to CD-er, og ikke dele musikken med noen. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ikke akkurat noe sjokk at disse filene er låst til en viss plattform, norsk platebransje har aldri vist noen videre interesse utover det som til enhver tid er mainstream. Ganske typisk også er denne endrede innstillingen til nedlasting av musikk, etter at Apple hadde suksess med konseptet. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 http://www.mediatwins.com/data/aedtools.zip Windowsporgram som lar en dekryptere filene... Du trenger en windowspc, men du får iallefall filene over på pcen din. Husk å ikke bryte lisensen på dem, ikke spre videre nå. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hvem vil vel spre så dårlig kvalitet uansett? En gjennomsnittlig mp3 på fasttrack er jo bedre Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg tok feil angående at du kan brenne opptil to CD-er. Man kan ikke brenne noen CD-er av det man har lastet ned gratis, men om man betaler kan man brenne opptil to. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 dennedenne artikkelen i Dagbladet omtaler hvor lett deter å omgå kopisperren på disse filene....... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det beste er vel at mange sender en mail til denne addressen: [email protected] og klager over støtte for bare windows. Det kan føre fram, og vi er en del her på forumet! Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg bruker EMusic, da kan jeg laste ned MP3 med ganske bra kvalitet og frihet, samtidig som jeg kan boikotte RIAA/TONO. Jeg beholder alle rettigheter som jeg har hatt tidligere, kan fremstille private kopier osv. Det er en abonnement tjeneste som koster 10$ i månden, hvor jeg laste ned 40 sanger i månden. Det beste er at det er RIAA/TONO fritt, består av uavhengige selskaper. Tjenesten er et godt eksempel på at man kan selge musikk i "åpne" formater og uten kopi-/avspillings- sperre. Tjenesten kan selvsagt også brukes på Linux/Mac. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Fikk svar fra phonofile: HeiNei, vi er heller ikke så veldig fornøyde med ikke å ha løsninger foralle plattformer, men vi er et knøttlite firma og har ikke hattressurser til å utvikle løsninger for andre plattformer. Hva Mac angårhar vi for en tid tilbake kontaktet Apple Norge for å høre om littdrahjelp, men responsen kan vel ikke sies å ha vært overveldende. Vihåper at den nye kombinasjonen av osX og Windows Media Player i løpet avkort tid vil fungere hos oss, men det vil nok først kunne bli aktuelt omnoen måneder. Når det gjelder Linux har vi heller ikke fra det hold fått informasjonom en løsning som klarer å kombinere forbrukerinteressene med behovenetil rettighetshaverne på en tilfredsstillende måte, samtidig somkostnadene holdes på et akseptabelt nivå.I et foreløpig lite marked er dog mer enn 100 relativt (og ned tilabsolutt) små norske plateselskaper på nett; et sted må man begynne, ogdet er det vi har gjort. Så får vi håpe at fremtiden blirplattformuavhengig.---Phonofile AS / musikkonline.noErik Brataas -----Opprinnelig melding-----Fra: Kyrre Ness Sjøbæk [mailto:[email protected]] Sendt: 29. november 2003 18:45Til: [email protected]: musikkonline.noNÃ¥r kommer støtte for andre OS enn windows < 98 ?Sitter selv med Linux, og har ikke tenkt til Ã¥ bytte.Med vennlig hilsen Kyrre Ness Sjøbæk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå