Reza karimy Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Jeg har ringt Telio og mange andre telefonileverandører ( Telenor, Talkmoer, Netcom, Telio, Ice.net Mycall, Onecall) for å bestille dette nummeret 998 85 088. Ingen av andre leverandører ble misførstå og fikk jeg svar at dette nummeret ligger ikke hos dem, og kan ikke bestiles untatt Telio, som sagt at det er ok .og jeg har bestilt det numret 99885088 NB: Bare Telio !!! Jeg fikk en rekke sim kort i posten med forskjellige nummer untatt 99885088 jeg måtte kontakte Telio og brukte masse tid ang. jeg får regning hver månnd, og igår jeg fikk inkassovarsel Har sendt flere emeil til Telio uten svar. Ønsker meg saken videre sendes til rettssak for å behandles på riktig måte, svindel selgere må sparkes fra jobben og få staffen. og slike selger ikke lure andre folk i framtiden. hva jeg må gjøre , NB: til slutt jeg funnet at det nummret ( 99885088 ) er hos Onecall og kan ikke bestilles. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Eller så har du bare ikke klart å kommunisere klart og tydelig hva du ønsket, og dermed har de misforstått deg. Du er ikke særlig klar og tydelig i hva du ønsker deg. Norsk er kanskje ikke ditt morsmål? I såfall kan det hende det er bedre å kommunisere via f.eks. engelsk. 5 Lenke til kommentar
Reza karimy Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Ja, Norsk er ikke mitt morsmål , det betyr ikke jeg kan ikke kommunisere, jeg har mange E-post ang. dette saken meg andre leverandører som bekrefter at dem har forstått meg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Du har fått fleire SIM-kort på fleire nummer og tydelegvis bestilt eit abonnement, men klarar ikkje betale det? Har du prøvd å ringe Telio på 02101? Det er ofte lettare å rydde opp i sånt over telefon. Dersom det blir problem med uttalen kan du evt. ta det på engelsk. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg forstod 50% av det originale innlegget. Dersom det representerer din kontakt med Telio så forstår jeg godt at du ikke har blitt forstått. Bruk litt mer tid på å lage en konkret og forklarende mail 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Kva har du eigentleg bestilt? For å kunne få eit bestemt telefonnummer så må dette nummeret både være ledig, og du må gjere ein avtale med det telefonselskapet som eig nummeret. Det er heller ikkje gitt at telefonselskapet er villige til å gi frå seg alle nummera som dei rår over. Uansett, når du har bestilt eit eller fleire abonnement, og du meiner at dette er feil så må du ta opp dette med telefonselsakpet så raskt som mulig slik at dei får vite at du har fått tilsendt feil SIM-kort. Alternativt kunne du tatt dette på angreretten dersom du hadde angra kjøpet innen 14 dagar, og bestillinga var via fjernsalg (telefon eller internettsalg). Når du har inngått ein avtale, og du i ikkje har protestert på produktet innanfor tidsfristen, ja då er du bunden av den inngåtte avtalen. Dette betyr at du må betale den avtalte abonnementprisen fram til avtalen kan seiast opp. Dette betyr at du må betale for minst ein måned pluss etableringsgebyret, eller lenger dersom du har bindingstid. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvordan fant du ut at nummeret er hos onecall? Gjorde en rask sjekk, nummeret er registrert hos TeliaSonera AS... Det her vel vært noen fusjoner, kjøp osv, men det er nok Telia du må ta kontakt med for å få nummeret. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvordan fant du ut at nummeret er hos onecall? Gjorde en rask sjekk, nummeret er registrert hos TeliaSonera AS... Det her vel vært noen fusjoner, kjøp osv, men det er nok Telia du må ta kontakt med for å få nummeret. Nå er jo da onecall telia, samme som talkmore er telenor. Så telia eller onecall må vel kontaktes. Lenke til kommentar
Reza karimy Skrevet 7. august 2016 Forfatter Del Skrevet 7. august 2016 Du har fått fleire SIM-kort på fleire nummer og tydelegvis bestilt eit abonnement, men klarar ikkje betale det? Har du prøvd å ringe Telio på 02101? Det er ofte lettare å rydde opp i sånt over telefon. Dersom det blir problem med uttalen kan du evt. ta det på engelsk. Jeg har ikke bestilt noe abonnement , det enste har sagt jeg ønsker å kjøpe 99885088 hvis denne nummeret er ledig hos dem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Hvordan så du for deg å kjøpe nummer uten abonnement? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Du sier i første post at du har mottatt en rekke SIM-kort. Jeg oppfatter det som at du har bestilt flere abonnement, du får ikke SIM-kort uten å bestille abonnement. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) Du sier i første post at du har mottatt en rekke SIM-kort. Jeg oppfatter det som at du har bestilt flere abonnement, du får ikke SIM-kort uten å bestille abonnement. Om du søker opp navnet hans på gulesider får du opp 5 telefonnummere, virker som om han har 5 abonnementer, minst. Endret 7. august 2016 av aklla Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg fant 6 nummer, inkludert det han opprinnelig ønsket. Da er det nok bare å betale. Lenke til kommentar
Reza karimy Skrevet 7. august 2016 Forfatter Del Skrevet 7. august 2016 Jeg forstod 50% av det originale innlegget. Dersom det representerer din kontakt med Telio så forstår jeg godt at du ikke har blitt forstått. Bruk litt mer tid på å lage en konkret og forklarende mail jeg har ringt Telio mange ganger alltid fikk jeg svar at dem vil prate med selgeren ang. den siste samtalen som jeg hadde med Telio på torsdag den 04.08.2016 jeg ble informert noe annet en tidligere svarene. han i Telio sagt at den er bestilt over internett det var nytt for meg denne ganger . jeg svarte og ba dem at jeg vil ha iP adressen som er bestilt fra , fordi dette er en politi sak denne gangen , og vil anmelde snarest mulig han i Telio sagt at jeg trenger ikke å gjøre dette , og vil jobbe med saken å løse problemet, dagen etter på Fredag den 05.08.2016 fikk en sms at jeg har en ubetalt faktura . jeg vil vite at har jeg rett til å ta opp telefon samtaler eller ikke , da har jeg nok bevis framover hvis jeg har rett til det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Ja du kan ta opp samtalen, men da burde du også informere om det i forkant eller så er jeg ikke sikker på om du kan bruke dem i en eventuelt rettsak. Lenke til kommentar
Reza karimy Skrevet 7. august 2016 Forfatter Del Skrevet 7. august 2016 Jeg fant 6 nummer, inkludert det han opprinnelig ønsket. Da er det nok bare å betale. jeg det har jeg 22 19 90 90 er vår hjemme telefoni 90653498 var min gamle nummer som jeg hadde i flere år og er ubrukelig i et år 99883334 er min telefon nummer i dag og 99885060 99885080 99885077 er resten av mine familie og lettet etter 99885088 for min yngste dater Lenke til kommentar
Reza karimy Skrevet 7. august 2016 Forfatter Del Skrevet 7. august 2016 det er ikke noe for meg å betale 500 eller 600 til Telio jeg ønsker å staff til det som svindel , for å ikke gjøre dette med andre som kan ikke forsvare seg trygghet for alle er min ønske. hvis du forstå meg Ja du kan ta opp samtalen, men da burde du også informere om det i forkant eller så er jeg ikke sikker på om du kan bruke dem i en eventuelt rettsak. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg får en skikkelig lost følelse over alle disse tallene! Hva er.egentlig vitsen? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Du kan ikke forhindre det, det sier seg selv at ett yrke med mennesker vil ha noen råtne epler i kurven også, dessverre. Du kan bestride kravet når det går til inkasso, da er de vel pliktige til å undersøke saken før det går noe videre (rett meg hvis jeg tar feil). Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Hvordan så du for deg å kjøpe nummer uten abonnement? Du sier i første post at du har mottatt en rekke SIM-kort. Jeg oppfatter det som at du har bestilt flere abonnement, du får ikke SIM-kort uten å bestille abonnement. Man trenger ikke abonnement for å få SIM-kort, kontantkort eksisterer fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå