Gå til innhold

Objektiv Nikon D3000

Anbefalte innlegg

Hei, mitt originale 18-105 objektiv har tatt kvelden, og jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å anbefale alternative objektiv som erstatning? Er rimelig grønn med tanke på dette området..

Kameraet blir brukt til hverdagsfoto av familien, portrett og ett og annet landskapsbilde.

Må støtte VR og bør vel også ha en form for stabilisator.

På forhånd takk!

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FYI: "VR" står for "Vibration Reduction", og er Nikons navn på bildestabilisering.

Etterfølgeren til 18-105 er den nyere 18-140, så hvis du er fornøyd med ytelsen du har fått ut av det gamle objektivet så er nok ikke den oppdaterte utgaven et dårlig valg.

Et annet populært alternativ er Sigma 17-50 f/2,8 OS ("OS" står for Optical Stabilization eller noe i den dur, og er synonymt med Nikons "VR"). Det er en mer entusiastfokusert normalzoom, med mindre zoomområde men større blenderåpning (som gjør det bedre i svakt lys).

Endret av Sutekh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du en gang i fremtiden har lyst på et objektiv til, lager nikon en 35mm 1.8 til ca 2000 som er liten, lett, skarp, lyssterk, og fokuserer fort. 35mm er sånn omtrent passe til veldig mye, og selv om den ikke har VR veier den litt opp med at du kan bruke raskere lukkertider.

(Den her : https://www.prisguide.no/produkt/nikon-af-s-dx-nikkor-35-mm-f-1-8g-107924 )

Endret av Djn
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...