Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Er ny på dette med forhold. 

Hvor mye bør man sende melding for at kjæresten skal være fornøyd og føle at man tenker nok på dem? Jeg tenker på personen jeg er forelsket i hele tiden, men tror jeg er dårlig på å vise det når vi ikke er fysisk sammen. Når vi er sammen er jeg flink, når vi ikke er sammen er jeg for tilbaketrekt.

Er veldig vant til å gjøre litt hva jeg vil og ta ting som de kommer. -La oss si at kjæresten spør meg om hva jeg skal gjøre i kveld, også har jeg ingen planer så jeg forteller at "jeg ikke har noen planer, blir sikkert en avslappende kveld og tidlig til sengs" (og vi kan ikke henge sammen da pga avstand)  -Så får jeg spørsmål av en venninne senere om jeg vil bli med ut, hygge oss og drikke vin. Jeg henger meg på, koser meg, og sender et bilde til kjæresten min. 

Kjæresten min er sur på meg i dag fordi jeg sa at jeg skulle slappe av hjemme og endte opp ute i stedet. -Tanken på at det skulle være negativt slo meg ikke engang. Når jeg sa at jeg bare skulle slappe av så hadde jeg jo ingen planer. Så fikk jeg forespørsel senere. Og jeg tenker alltid automatisk at når folk ender opp med å gjøre noe annet enn hva de først trodde pga manglende planer, gjør det fordi de har fått en invitasjon og mulighet etterpå - ikke for å lure meg.

Eller er det jeg som har altfor mange "been alone too long" tendenser? Lurer på om det er litt både og...

Ofte henger man jo sammen med kjæresten i flere dager i strekk, når jeg først er for meg selv så pleier jeg å enten være litt alene og slappe av eller finne på noe med venner. Gjøre ting som jeg legger litt bort når kjæresten er der.

... Noen tanker?

Anonymous poster hash: 68d83...c8d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra innlegg +1 :)

Det er for mye mas nå til dags, "minimumskrav" av SMS'er og slik. Tenk i gamle dager da de bare hadde hustelefon. Jeg synes du bør si det samme som du skriver her, enkelt og greit. Så får hun si hva hun føler om saken. Noen få SMS om dagen er vel vanlig, kanskje chatte litt på FB og sende en snap?

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Mengden varierer alt etter hvem som er sammen med hvem. Det finnes ingen fasitsvar der. Men, det som er en smart ting er å snakke sammen og å vise hverandre hvem en er.

I dette konkrete tilfellet så skal du ikke se bort fra at han har blitt sviktet før og derfor er var på pluteslige endringer av planer. Det er i så fall hans problem som han må jobbe med. Jeg synes du har oppført deg ryddig. Han må bare lære seg at impulsivitet er en del av din personlighet.

Lenke til kommentar

Alle mennesker er forskjellige, og har behov for forskjellige mengder med kontakt og ja, andre ting :) 

Det beste du gjør er å finne ut hvilke behov personen du er i et forhold har, også ser du på i forhold hvilke behov du har. Har han ingen behov for kontakt utenom når dere er sammen, så er det jo helt greit. Du kan kanskje spørre han? og han vil nok gi deg et svar. Men alle mennesker har ikke dyp selvinnsikt innenfor absolutt alle temaer.(det tror jeg ikke en kan forvente heller.) Så da må du også kanskje vurdere hva han sier iforhold til hvordan han oppfører seg over tid.

Eksempel:
Sier han at han ikke har noe behov kontakt. Men så tar han stadigvekk kontakt selv om han sier at han IKKE har noe behov for kontakt. Så kan det være et tegn på at han har behov for mer kontakt. men enten så forstår han det ikke selv, eller så kan det være at han ønsker  å være en person som ikke skal være innpåsliten ovenfor partneren sin. Derfor forteller han seg selv og andre at han ikke har noe behov for kontakt. :) Men ja, det tar tid å bli kjent med mennesker. Så det er lov å prøve og feile! Det å bli kjent med andre på et dypt nivå kan være veldig vanskelig spesielt i starten!

Lykke til!

Endret av Andysowhatgg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke spesifisert ditt eget kjønn?

Er du gutt og "sneik" deg ut for å drikke vin med det som fort kan oppfattes som en potensiell rival skjønner jeg godt at kjæresten din reagerte. Ihvertfall når forholdet deres er såpass ungt som jeg får inntrykk av. Jeg sier ikke at det skal være sånn, men da er ihvertfall reaksjonen lett å forstå.

Er du selv jente og ikke var og drakk med noen som kan oppfattes som en rival virker reaksjonen litt mer spesiell.

Har selv en kjæreste som er mye plaga med sjalusi og da hjelper det veldig for henne om jeg gjør småting som å i forkant si til henne at nå skal jeg i parken og chille med ei venninne, istedenfor at hun får vite det i etterkant eller finner det ut andre steder. Får hun følelsen av at jeg har prøvd å holde ting skjult, blir ting straks mye verre for henne.

Jeg foreslår at du snakker med kjæresten din, jeg. Finn ut av hvorfor h*n ble så oppbrakt. Da vil du også få svarene du lurer på.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...