Gå til innhold

Har windows 10, kan jeg innstallere Windows 7 oem?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny pc med Windows 10 pro (oem og ferdiginstallert fra komplett). Men likte ikke Windows 10 så lurer på om det vil være mulig å kjøpe Windows 7 fra f.eks cdon og installere på min pc når det er en oem versjon de selger?

Leser litt rundt på internett at oem versjoner egentlig kun er lovlig på en helt ny pc så litt redd for at det skulle være noe koding eller noe slik at det ikke går når jeg har et annet windows fra før, som også er nyere.

Endret av New User
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På enkelte PC-er er det vanskelig å finne Win7 drivere, så det må du sjekke opp før du gjør noe.  Det er helt greit å installere en OEM lisens på en sånn maskin, men husk da at den lisensen er låst til den maskinen og kan ikke installeres på andre maskiner (lovlig).

Hva var det forresten med Win10 som du ikke likte?  Syns det er masse ting der som gjør at jeg foretrekker det framfor Win7.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ville ha brukt noen minutter på å sjekke om det ikke ville vært mulig å 'tweake' Windows 10 til å ligne tilstrekkelig på Windows 7 til at det blir levelig.

Classic Start, Start8, osv. er eksempler på alternative startmenyer.

Hvis du googler 'make Windows 10 look like Windows 7' finner du sikkert mer.

Lenke til kommentar

Hva med heller å bruke noen minutter på å bli bedre kjent med UI'et til Win10? Ja, noe er anderledes, men mye (det meste) er jo så og si identisk.

Personlig syns jeg det å tweake noe til å ligne på noe eldre er å gå med ræva inn i framtiden...

Kjenner mange som absolutt skulle tweake WinXP til å ligne Win98... Da Win 7 kom, skulle de samme folka absolutt tweake Win7 til å ligne WinXP.  Og nå skal de samme folka tweake Win10 til å ligne på Win7.  Skjønner ikke det der.

Et godt tips til nye Win10 brukere:  høyreklikk på startmenyen (eller trykk på Win+X) og se hva som skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...