Trelkrok Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Hei igjen. Kan noen se på makroen med fet skrift. Jeg har en UserForm1 som kommer opp når jeg nullstiller dette ved Ny År. (Klikk i kolonne B utløser denne). Hvordan skal jeg hindre at denne dukker opp ved Nytt År? Når jeg klikker og legger den ned fortsetter makroen og kjøre. Samtidig kunne jeg tenkt meg at det hadde vært en knapp for og avbryt hvis ikke det «MsgBox» sier er utført. På forhånd takk RA MsgBox "NB! Før du går videre må du lagre denne boka med nytt navn. Klikk lagres som, skriv: NY PAKKSEDDEL og Årstallet) Husk og endre årstall i Grunnopplysninger." & vbCrLf & "NB!NB! Husk og før over bestillinger i den nye boken hvis det ligger inne bestillinger på ved ved nyttår." If InputBox("Passord:") <> "****" Then Exit Sub Sheets("Bestillingsliste ved").Select ActiveSheet.Unprotect Password:="****" Range("B3:B1000,J3:Q1000").Select Range("J3").Activate Selection.ClearContents Range("J3").Select ActiveSheet.Protect Password:="****", _ DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True DoEvents Sheets("Kunderegister").Select ActiveSheet.Unprotect Password:="****" Range("AM3:AM1000").Select Selection.ClearContents Range("A2").Select ActiveSheet.Protect Password:="****", _ DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True DoEvents Sheets("Bokføring").Select ActiveSheet.Unprotect Password:="****" Range("A2:AT1000").Select Range("A2").Activate Selection.ClearContents Range("A1").Select ActiveSheet.Protect Password:="****", _ DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True DoEvents Sheets("Pakkseddel").Select ActiveSheet.Unprotect Password:="****" Range("J2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "1" Range("B7:C7").Select ActiveSheet.Protect Password:="****", _ DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True DoEvents MsgBox "Har du husket og endre årstall i Grunnopplysninger? :)" End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå