*F* Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Har i dag fryseskapet (type 1meter høyt ca) i boden, men ser for meg at det hadde vært mer hensiktsmessig å ha oppå vaskemaskinen på vaskerommet, der er det likevel ledig plass som ikke brukes til noe, og det er nærmere kjøkkenet. Hva tror folk om det? Vil vibrasjoner fra vaskemaskin negativt påvirke fryseskapet eller vil det gå helt fint? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Jeg kommer ikke på noen grunner for at det skulle gå dårlig. Det lille/eneste jeg kommer på er at det vanligvis er varmere på et vaskerom enn i en bod sånn at temperaturdifferansen og energibruken til fryseskapet muligens blir litt høyere. Vaskerommet blir nok ørlite varmere og boden tilsvarende ørlite kaldere. Edit: Har du nok stikkontakter? Endret 30. juli 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Nok stikkontakter har jeg. I mitt tilfelle står rack-skapet mitt oppå fryseskapet i dag på server-rommet så på den måten tror jeg bare det blir en fordel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Har ikke vært borti denne løsningen, men har en liten mistanke om at det kan påvirke levetiden på fryseren. Frys og kjøl bør stå på stabilit underlag. Hva med å lage en form for hylle å sette skapet på over vaskemaskinen? En praktisk ting er høyden. Hvis fryseskapet er 1 m høyt blir det upraktisk å komme til de øverste skuffene hvis du ikke er 2 m høy. Men tviler på at skapet er 1 m høyt da dette er svært skjeldent. Sansynligvis er det enten 85 cm høyt eller 120 cm eller mer. Et annet mulig problem er vekt. Et fullt frysskap kan bli ganske tungt og kan muligens skade topplata på vaskemaskinen hvis det vanlige små bein på fysen. Har sett tilsvarende problem hos folk som har stablet kjøleksap og fryseskap oppå hverandre. Men det kan gå veldig bra å sette frys oppå vaskemaskin, må bare prøve eventuelt... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Tror jeg går for det (Y) Og kanskje legger en plate i mellom for å fordele presset mot vaskemaksinen Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Du kommer til å knerte kompressoren rimelig fort dersom du har planer om å sentrifugere tøyet... Lag heller en ramme rundt, og en bunnplate du setter kjøleskapet oppå (nesten som et høyskap). Da unngår du vibrasjoner, og du kan stable i høyden Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Tror jeg går for det (Y) Og kanskje legger en plate i mellom for å fordele presset mot vaskemaksinen En løs plate er en dårlig løsning. Får du "riktig" frekvens på vibrasjonene ved sentrifugering kan det hende det sklir av vaskemaskinen. Eller hvis maskinen skulle riste mer enn vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå