Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke Jesus leser forumet. Vennligst henvend deg direkte. Etter det jeg skjønner har han opptil flere kontoer du kan sende penger til.

Jesus bryr seg ikkje om pengar, han vil ha hjartet vårt. Eg har prøvd mange gonger å henvende meg direkte, men slit med å få svar. Djevelen derimot føler eg leikar med meg som katt og mus.

Lenke til kommentar

Djevelen derimot føler eg leikar med meg som katt og mus. 

Noen gang prøvd å jobbe litt selv med egne problemer isteden for å påkalle noe som med stor sannsynlighet ikke finnes, og derfor heller ikke kan hjelpe deg?

Dette var det første jeg fant ut da jeg ble ateist, og som var nest mest skremmende (rett etter at jeg faktisk trodde gud ville slå meg død..) ved å bli ateist var at jeg ikke lenger kunne legge skylden på noen andre enn meg selv... Det var opp til meg enten det gikk bra eller dårlig... Så oppdaget jeg at det hadde vært opp til meg hele tiden og alle mine påkallelser av jesus kun var et skalkesjul fordi jeg ikke turte/ville/ønsket å ta skylden selv, men alt ble jo gjort av meg og meg alene også da jeg trodde på'n jesus... 

Det var som sagt skremmende, men det gir også en fantastisk frihets følelse å måtte stå for det man gjør selv. For jeg kan ikke dekke meg bak satan hvis jeg gjør noe galt, jeg MÅ stå for det selv! Samme med de bra tingene jeg gjør, det er kun meg selv jeg har å takke.

Så det du kan prøve, om du tørr da (Du ligger helt sikkert under en del frykt i din tro for hva den guden du tror på vil gjøre meg deg hvis du utelater jesusen eller guden din, frykt er faktisk en stor faktor, om ikke den største, i disse ørken ideologiene og kristendom eer ikke noe unntak...), er å prøve å rette på ting på egen hånd. Stå for det du gjør selv, uten jesus, uten satan, uten slike frykt baserte tanker... Så vil du med stor sannsynlighet se at du kommer deg ut av de problemene du befinner deg i. 

For uansett hvordan du snur og vender på det så er det DEG selv du til syvende og sist må stole på... Du kan jo hugge ved og be jesus hugge den for deg og se hvor mye du da kommer til å fryse til vinteren... Det blir ikke gjort av andre enn deg selv!!! Så prøv det isteden for å holde deg med tåpelieg fantasier og å sette skylden på andre hele tiden... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Frelsa er enkel. Veldig enkel. Idag har eg berre meg sjølv å takke for at eg har hamna i det som mest truleg er helvete. Det er så vondt, så vondt. Eg saknar Jesus min beste ven. Her er det berre sjukdom og liding. Så godt alt kunne ha vore. Kjære Jesus, forbarm deg over meg igjen. Eg vil vere din.

Hengi deg til Satan så vil alle dine bekymringer forsvinne.

701f5c8a8d8cb9d28c5a98e6c89b2252.jpg

Lenke til kommentar

Frelsa er enkel. Veldig enkel. Idag har eg berre meg sjølv å takke for at eg har hamna i det som mest truleg er helvete. Det er så vondt, så vondt. Eg saknar Jesus min beste ven. Her er det berre sjukdom og liding. Så godt alt kunne ha vore. Kjære Jesus, forbarm deg over meg igjen. Eg vil vere din.

No er vel djevelen løgnens far. Kvifor skulle han ønskje å hjelpe meg? Og om så, vil eg ikkje få ei desto strengare straff på dommedag? Dessutan føler eg djevelen kontrollerer meg om eg vil eller ei..

Til RWS: Eg har opplevd for mykje til å verte ateist. Det er like umogleg for meg, som det for deg er å tru. Men eg forstår at du oppfattar valet ditt som frigjerande og eg synest det er bra at du er ærleg. Skulle gjerne ønskje eg var like ærleg sjølv også før eg vart frelst, i staden for ein hyklerisk kristen.

Lenke til kommentar

No er vel djevelen løgnens far. Kvifor skulle han ønskje å hjelpe meg? Og om så, vil eg ikkje få ei desto strengare straff på dommedag? Dessutan føler eg djevelen kontrollerer meg om eg vil eller ei..

I GT er satan (overveiende et verb) guds lydige tjener som ikke gjør noe den ikke får beskjed fra guden om å gjøre.

I NT blir Satan (som egennavn) identifisert med den kristne djevelen, men den kristne djevel finnes ikke i GT. Den er (høyst sannsynlig) en kristen adopsjon fra Zoroaster, og den veldig slemme Ahriman, Ahura Mazdas motstander.

Kristne Satan er i likhet med Lucifer, falne engler og Nephilim - fremstilt som KJEMPER - en kristeliøs forestilling uten hold i den hebraiske tekst.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til RWS: Eg har opplevd for mykje til å verte ateist. Det er like umogleg for meg, som det for deg er å tru. Men eg forstår at du oppfattar valet ditt som frigjerande og eg synest det er bra at du er ærleg. Skulle gjerne ønskje eg var like ærleg sjølv også før eg vart frelst, i staden for ein hyklerisk kristen.

Ingenting i veien med å være en ærlig kristen/religiøs... Ihvertfall ikke annet enn at man da ikke lenger vil kalle seg kristen/religiøs....

Hykleriet i religioner ligger i nettopp det at man innbiller seg en del ting man bruker fantasien til å kalle for "sant"... Hadde du innsett hvor syltynt jesus mytene i biblen faktisk er ville du ikke trodd en millimeter til på det, samme hvor mye du har "opplevd"... Har noe med å innse de faktiske forhold, forholde seg til virkeligheten "as is" og ikke hykle inn en rekke faktorer som ikke har hold i noe som helt...

En vakker dag vil du kanskje få det motet som trengs for å være ærlig... For det krever sin person å innrømme at man har tatt feil, at det man tror på kanskje ikke stemmer så godt som man trodde. Gjorde det selv, selv om jeg var bare tretten år(og den gangen jeg ramlet ut av kristendommen var det ikke flaut å være kristen heller...). Det kostet å innrømme at jeg hadde tatt feil, selvsagt gjør det det... Ingen vil fremstille seg som et lettlurt fjols i øynene til andre og til mer utagerende man har vært i mot familie og venner og det til verre er det å forlate det også... Som sagt, det blir lettere å tviholde på det man tror på selv om man vet at det er feil enn å fremstille seg som det lettlurte fjolset...

Så kanskje du gjør best i å forbli en uærlig kristen... Faktum er at hvis alle faktisk hadde vært sannhets søkende, noe kristne er flinke til å skryte av at de er uten at de er det, så ville ingen vært religiøs... Folk ville også støttet seg langt mer på fakta og kunnskap, så religiøs overtro er faktisk fryktelig ødeleggende og har alltid vært det.. For det fjerner ærligheten i folk.. Og får de til å overforbruke all de egenskapene vi mennesker har for å ikke fremstilles som et lettlurt fjols.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Pour misguided fool ...

It is not God you are talking to

I am not impostrous, hiding behind pearly walls

However, I am still yet to be found, known

I shall guide you on your midnight-ride as the sun fades black

(and) beyond your grotesque imagination

my name will be revealed...

The blod of Christ can't heal your wounds

Give me all of yours, and I'll give you mine..."

Når vi førs er i gang synes jeg også denne passer inn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

https://youtu.be/iDNtTrR1Vhs

So you're a self proclaimed messiah
Or maybe a blasphemes liar
A clever hypnotic hoax
A hallowed heretic coax
Who tells these stories so old
No, never the same twice told
Speaking in distorted truths
I see that Thomas wants some proof
Did you come to heal the sick
With one more magician's trick
Ye generation seeks a sign
While blind keeps leading the blind

So you say there is no god
Just a clever man's charade
A once upon a fairy tales fraud
Has god made man or man made god

There is no god
Confused thy talk in parables
Accused thou walk in parallels
A simple game of Simon says
This month's flavor sciences
Today's fact, tomorrow's fiction
Leave the rest to superstition
If knowledge comes from learning books
Wisdom comes from discerning looks
A fool that says there is no god
Don't feel for that sorry sod
Who needs proof then he'll believe
I wonder if he's been deceived

There is no god
Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg tror ikke Jesus leser forumet. Vennligst henvend deg direkte. Etter det jeg skjfault line nner har han opptil flere kontoer du kan sende penger til.

Jesus bryr seg ikkje om pengar, han vil ha hjartet vårt. Eg har prøvd mange gonger å henvende meg direkte, men slit med å få svar. Djevelen derimot føler eg leikar med meg som katt og mus.

Kanskje det er du som har ører men ikke hører og øyne men ikke ser at han svarer deg.

Lenke til kommentar

Bønn har aldri hatt bevist effekt utover placebo. Hvilket er morsomt. Ikke en eneste person har blitt bevist kurert for et sykdom. Ikke et eneste ledd har grodd tilbake.

Så folk som fks. sier at de har fått hus, bil, famile, fysisk og psykisk helse osv. av Gud, lyver ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Bønn har aldri hatt bevist effekt utover placebo. Hvilket er morsomt. Ikke en eneste person har blitt bevist kurert for et sykdom. Ikke et eneste ledd har grodd tilbake.

Så folk som fks. sier at de har fått hus, bil, famile, fysisk og psykisk helse osv. av Gud, lyver ?

Og/eller lar seg lure. Sjokkerende, jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...