Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bullshit. Djevelen sier gjerne sannheter for å bedra folk.

Edit; Kom til å tenke på at du antagelig mente at djevelen har sagt pene ting om Gud og at det er løgn, altså at Gud er en drittsekk.

Nei, alt djevelen sier er løgn.

Da har du misforstått djevelen totalt. Djevelen sier veldig gjerne sannheter og halvsannheter for å oppnå det han vil.

Også det er en av hans løgner.

Hvorfor vil du ha djevelen til å være en person som snakker sant ? For at noen skal tro på ham ?

Så når han snakker sant for å oppnå noe så er det alikevel løgn det han sier? Gir ikke mening. Han sier sannheter for å oppnå noe som har dårlige hensikter og det er noe helt annet enn løgn.

Jeg vil ikke ha djevelen til å være en som snakker sant og bryr meg ikke om folk tror det han sier eller ikke. Poenget er at man ikke alltid skal ta sannheter som sannheter da det kan være lureri lurt innimellom. Djevelen ligger i detaljene.

Har du noe eksempel på at djevelen snakker sant ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si noe med sikkerhet da jeg ikke snakker med djevelen personlig, men det står diverse ting i bibelen som tilsier at han veldig gjerne snakker sant for å oppnå det han vil.

for eksempel ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du burde ikke trenge eksempler IHS :)

Djevelen snakker ikke sant et eneste sted i bibelen.

Joh 8:44 "Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Men jeg sier sannheten, og derfor tror dere meg ikke."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Joh 8:44 "Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Men jeg sier sannheten, og derfor tror dere meg ikke."

Hvis bibelen skal siteres så må det gjøres i språket den er skrevet, en oversettelse til Norsk som er et resultat av århundrer av omskrivinger og tolkninger holder ikke mål... Kansje det er djevelens verk du siterer nå?.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis bibelen skal siteres så må det gjøres i språket den er skrevet, en oversettelse til Norsk som er et resultat av århundrer av omskrivinger og tolkninger holder ikke mål... Kansje det er djevelens verk du siterer nå?.

Ord for ord i språket dette er skrevet

http://biblehub.com/interlinear/john/8-44.htm

Lenke til kommentar

Dere ( Fariseerne ) har djevelen til far og dere vil gjøre det deres far ( Djevelen ) ønsker. Han ( Lusifer ) har vært en morder fra begynnelsen ( edens hage ) begynnelsen av og står utenfor sannheten for det finnes ikke sannhet i ham ( djevelen ). Når han ( Djevelen ) lyver, taler han ( djevelen ) ut fra sitt eget for han ( djevelen ) er en løgner og løgnens far ( Lusifer ). Jeg ( Jesus ) sier sannheten og derfor tror dere ( fariseerne ) meg ikke.

Lenke til kommentar

Dere ( Fariseerne ) har djevelen til far og dere vil gjøre det deres far ( Djevelen ) ønsker. Han ( Lusifer ) har vært en morder fra begynnelsen ( edens hage ) begynnelsen av og står utenfor sannheten for det finnes ikke sannhet i ham ( djevelen ). Når han ( Djevelen ) lyver, taler han ( djevelen ) ut fra sitt eget for han ( djevelen ) er en løgner og løgnens far ( Lusifer ). Jeg ( Jesus ) sier sannheten og derfor tror dere ( fariseerne ) meg ikke.

Tror også du at djevelen snakker sant ?

Endret av Latias
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Tror også du at djevelen snakker sant ?

Djevelen framstiller seg som en velgjører og lysbærer for å bedra

2.kor 11:3 : Men jeg frykter for at liksom slangen dåret Eva med sin list, således skal også eders tanker, forderves og vendes bort fra den enfoldige troskap mot Kristus. Og det er intet under for Satan selv skaper seg om til en lysets engel.

Endret av Latias
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Djevelen framstiller seg som en velgjører og lysbærer for å bedra

2.kor 11:3 : Men jeg frykter for at liksom slangen dåret Eva med sin list, således skal også eders tanker, forderves og vendes bort fra den enfoldige troskap mot Kristus. Og det er intet under for Satan selv skaper seg om til en lysets engel.

Når han utgir seg for å være noe han ikke er, snakker han heler ikke sant, han snakker aldri sant.

Endret av Latias
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Djevelen snakker sant her.

Matt 4:8-9: Så tok Djevelen Jesus opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa: Alt dette vil jeg gi deg, dersom du faller ned og tilber meg.

Tenk på hva Djevelen tilbød Jesus Kristus. Det var alle verdens riker. Tilhørte virkelig alle verdens riker Djevelen. JA, for hvordan kunne han ellers tilby Jesus dem. Jesus benektet ikke at de var satans, noe han ville ha gjort hvis de ikke hadde vært det. Satan er i virkeligheten den usynlige hersker over alle verdens nasjoner. Bibelen sier: Hele verden er i den ondes vold. ( 1. Joh 5:19 )

Lenke til kommentar

Så tok Djevelen Jesus opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker 

Det er to ting jeg gjerne skulle vist i dette utsagnet... For det første, hvordan VET man dette siden ingen andre enn jesus var der? Og for det andre, hvilken fjell er det du kan se alle verdens riker fra? Vi VET at jorden ikke er flat vettu... Så jo, løgnen i dette sitatet er flerdobbel, og den faller på kristendommen, da kristendommen er den som lyver her... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viktige å ha kjennskap til Satan og hans gjerninger, slik at man kan unngå hans snarer.

2.kor 2:10: For at vi ikke skal dåres av satan for ikke er vi uvitende om hans tanker.

2.Tim 2:25: Så han med sakmodighet viser dem til rette så de kunne våkne igjen av sitt rus i djevelens snare, han som de er fanget av, så de må gjøre hans vilje.

Lenke til kommentar

Satan og demonene tilskynder til kriger og nyter å se skapninger dreper hverandre.

Jak 3: 15-16: Denne visdom kommer ikke ovenfra, men er jordisk, sanselig, djevelsk, for hvor der er avind og trettesyke, der er urede og alt det som ondt er. Hvorfra kommer all ufreden og hvorfra kommer all striden iblant eder. Er det ikke av eders lyster, som fører krig i eders lemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Satan og demonene tilskynder til kriger og nyter å se skapninger dreper hverandre.

Ikke for at jeg tror du har noen kunnskap til å svare (eller evner å tenke litt selv...) men hvis dette var tilfelle så vil det altså si at det var satan som sørget for religions krigen mellom katolikker og protestanter? Flere ti år med drap, plyndring av sivile og hodeløs nedslakting fordi noen kranlet om, penis størrelsen på den samme guden?

Bare et lite spørsmål: Hvor var gud hen? Hvorfor stoppet han ikke denne meningsløse krigen? Er virkelig satan så mektig at gud er viljeløs? Eller ikke helt da,  han bryr seg tydeligvis mer om å kurere gamle tanter for liggesårene og andre overflødige "sykdommer" (til tross for at han kunne latt være å gjort disse menneskene syke...) enn å rydde litt opp i dette du tror er satans verk... Mektig han satan... Du er sikker på at det ikke er satan du tilber? Han kan ha lurt deg vettu... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Frelsa er enkel. Veldig enkel. Idag har eg berre meg sjølv å takke for at eg har hamna i det som mest truleg er helvete. Det er så vondt, så vondt. Eg saknar Jesus min beste ven. Her er det berre sjukdom og liding. Så godt alt kunne ha vore. Kjære Jesus, forbarm deg over meg igjen. Eg vil vere din.

Lenke til kommentar

Frelsa er enkel. Veldig enkel. Idag har eg berre meg sjølv å takke for at eg har hamna i det som mest truleg er helvete. Det er så vondt, så vondt. Eg saknar Jesus min beste ven. Her er det berre sjukdom og liding. Så godt alt kunne ha vore. Kjære Jesus, forbarm deg over meg igjen. Eg vil vere din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...