winmedi Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Hei, jeg bestilte et produkt på internett. Jeg måtte legge inn kortnummer og alt, jeg ble trukket fra kontoen med engang bestillingen var fullført. Pakken er nå i Oslo, jeg går inn på kontoen idag. Plutselig ser jeg at det ikke er registrert noen betaling, og jeg har ikke betalt. Hvordan kan dette ha seg? Får jeg det nå gratis? (Usikker om jeg har postet i rett forum) Endret 30. juli 2016 av winmedi Lenke til kommentar
differensialsperre Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Beløpet reservers, også trekkes det i ettertid. Du får det ikke gratis, nei. 2 Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Aldri opplevd lignende før Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Hei, jeg bestilte et produkt på internett. Jeg måtte legge inn kortnummer og alt, jeg ble trukket fra kontoen med engang bestillingen var fullført. Pakken er nå i Oslo, jeg går inn på kontoen idag. Plutselig ser jeg at det ikke er registrert noen betaling, og jeg har ikke betalt. Hvordan kan dette ha seg? Får jeg det nå gratis? (Usikker om jeg har postet i rett forum) Beløpet ble ikke trukket med en gang, for blir det trukket kommer det ikke tilbake sånn helt uten videre. Men som differansialsperre sier så ble det nok bare reservert. Du vil se det ved at disponibelt beløp reduseres, men at saldo fortsatt er det samme. Beløpet skal normalt trekkes først når pakken sendes. Hvis beløpet ikke trekkes innen en viss tid, oppheves reservasjonen på beløpet. Regner med at trekket ble lagt inn på fredag, men for sent til at det har blitt registrert hos din bank. Så er det helg, og i mellomtiden har det gått så lang tid at reservasjonen har blitt opphevet. Jeg antar at du vil se trekket på din konto i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 Jo, jeg ble trukket med engang. Sjekket kontoen rett etterpå. Forventer at jeg er trukket imorgen Takk for svar! Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Har opplevd det samme en del ganger - beløpet trekkes, kommer tilbake og trekkes så igjen, denne gangen for godt. Ingen anelse hvorfor det skjer på denne måten, men jeg antar det har med hvilke betalingssystemer som er involvert. Ganske irriterende egentlig, siden jeg er ganske slepphendt når det gjelder å følge med på finansene. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Tror heller at de har reservert beløpet Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Når betalinger reserveres vises de som reservert i nettbanken. I alle fall i min nettbank. De jeg snakker om gjør ikke det: de trekkes, returneres og trekkes så igjen uten anmerkninger av noe slag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Ikke alltid det står "reservert", noen ganger står det ikke noe i det hele tattt, en ser det kun på beløpet som er tilgjengelig Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Står ingenting i min nettbank, har heller ikke blitt trukket idag Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Du blir trukket.. gått på den smellen så utrolig mange ganger at jeg aldri lærer. Tenker "oi, har visst 1000kr mer enn jeg hadde regne med". kjøper diverse ting.. så er det plutselig overtrukket beløp huff. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 Haha, ja det er lett for! Ble trukket idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå