Centrux Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 I det siste har datamusen begynt å klikke litt, og jeg lurer på hvorfor!Noen ganger når jeg kobler den til PCen fungerer den som vanlig, mens mange andre ganger får jeg denne feilmeldingen:"Kjenner ikke igjen USB-enhet. Den siste USB-enheten som ble koblet til denne datamaskinen, hadde en feil, og Windows kjenner den ikke igjen." Etterfulgt av denne: ASUS InstantON - When placed in deepsleep battery mode the system may not wake on LAN, or through a USB-device. Noen som skjønner hva som er feil? Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Uten at jeg er 100% sikker vil jeg tørre å påstå at USB-porten er korrupt - dette skjer ofte på laptoper. - Ser du en gul boble med et utropstegn (!) nede i høyre hjørne? - Hva slags type mus er dette? - Er dette en laptop eller en desktop pc? Litt informasjon som kanskje kan hjelpe deg: What is ASUS Instant On?Instant On adds a toggle button to Windows which replaces the "Shut down" button with "Sleep" in the Start menu in order to provide instant-on capabilities to ASUS notebooks. ASUS introduced this instant on capability branded "Express Gate" on select motherboards, using DeviceVM's Splashtop software and dedicated flash memory. Kilde: http://www.shouldiremoveit.com/ASUS-Instant-On-7935-program.aspx Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Uten at jeg er 100% sikker vil jeg tørre å påstå at USB-porten er korrupt - dette skjer ofte på laptoper. - Ser du en gul boble med et utropstegn (!) nede i høyre hjørne? - Hva slags type mus er dette? - Er dette en laptop eller en desktop pc? Litt informasjon som kanskje kan hjelpe deg: What is ASUS Instant On?Instant On adds a toggle button to Windows which replaces the "Shut down" button with "Sleep" in the Start menu in order to provide instant-on capabilities to ASUS notebooks. ASUS introduced this instant on capability branded "Express Gate" on select motherboards, using DeviceVM's Splashtop software and dedicated flash memory. Kilde: http://www.shouldiremoveit.com/ASUS-Instant-On-7935-program.aspx Takk for svar Ser ikke en gul boble med utropstegn nede i høyre hjørne, nei. Dette er en Razer naga mus fra 2012 som brukes på en ASUS Zenbook laptop. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Høres vel ut som om elektronikken i musa begynner å svikte. Har vært borte i noe lignende, da var det USB-senderen til den trådløse musa som var synderen. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Høres vel ut som om elektronikken i musa begynner å svikte. Har vært borte i noe lignende, da var det USB-senderen til den trådløse musa som var synderen. Men nå er ikke Razer Naga 2012 en trådløs mus akkurat. Jeg vil heller tro at det problemet du har, kan være relatert til enten en korrupt USB driver, En ødelagt USB port, eller en ødelagt Kabel. Jeg anbefaler deg å prøve med å koble til en minnepinne (som helst ikke har viktig informasjon på seg, da dersom USB porten er ødelagt / korrupt, så er det en liten kjangs for at dette kan gå utover enheten som er plugget i denne porten.), og se om denne fungerer i akkurat samme port. Dersom den ikke fungerer, kan du prøve med samme minnepinne i en annen USB-port og se om den fungerer der. Dersom den gjør det, men du ikke har ledige USB-porter igjen til minnepinner / harddisker etc., så ville jeg anbefalt at du kjøper en liten USB hub, som gir deg flere USB porter du kan leke med. Lykke til, og om det fortsatt er problemer, bare si ifra 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå