Drogin Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Ofte(men ikke alltid), når jeg drikker øl, blir jeg så dårlig at jeg en del timer senere kaster opp flere ganger etterhverandre. Det bare etter to 0,33-bokser øl. Dette har skjedd flere ganger. Av sprit og vin får jeg ikke samme reaksjonen. Kan jeg være allergisk mot noe i ølen? Andre her som tåler så lite øl? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Jepp, "øl-allergi" er en ting. Husker ikke om det er malten eller humlen som gjør det. Søk på beer allergy på google så finner du svar. Var en tråd her om en som hadde "øl-allergi" så du kan prøve å finne den Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Mest sannsynlig allergi mot en type korn eller gjær. Prøve andre typer øl. Hvete. Havre. Spontangjæret. 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Kan også være gluten. Men da hadde du oppdaget det når du spiser brødmat o.l som innholder gluten.. Prøv å kjøp glutenfri øl, se om reagerer sånn da. Kan anbefale daura-øllen. (Kan være lurt å rådføre deg med legen før du tar tipset fra meg. Vil ikke stå til ansvar for noe ) Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Ofte(men ikke alltid), når jeg drikker øl, blir jeg så dårlig at jeg en del timer senere kaster opp flere ganger etterhverandre. Det bare etter to 0,33-bokser øl. Dette har skjedd flere ganger. Av sprit og vin får jeg ikke samme reaksjonen. Kan jeg være allergisk mot noe i ølen? Andre her som tåler så lite øl? Sjekk ut denne tråden Ligger mer info der, samt at det er en bruker som har lagt ut flere linker rundt temaet. Endret 30. juli 2016 av OhEasy Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Takk for svar Har lagt merke til at jeg foretrekker Guinness, og at jeg ikke blir spesielt dårlig av denne de gangene jeg har drukket den. På engelsk wikipedia står det at den lages med "roasted unmalted barley". Er det mulig å lage øl uten malt, eller misforstod jeg artikkelen? Kan det være noe forbundet med malten jeg reagerer på, siden det føles som om jeg tåler Guinness bedre? Endret 30. juli 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 En rask blodprøve hos legen vil kunne gi svar på dette. Håper at du ikke er allergisk, for øl er jo livets vann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå