Gå til innhold

Hvor mye tjener jr. controller?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nylig ferdig med bachelor i økonomi og fått meg jobb som jr.controller på et privat sykehus.

Detter er 100 % stilling. Hva er minimum å forvente i lønn? Husk at dette er en JR controller, og ikke controller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter bittelitt research så kom jeg fram til at i USA så vil du tjene omlag *$44K to $105K per year, median earnings come to $68K per year*

Dette er tatt fra en side som heter payscale, som er veldig flinke på minimum lønn, maks lønn og alt annet i den sjangeren,

Derimot USA og Norge er to svært ulike land når det kommer til økonomi og penger så jeg vil påstå at dette ikke er korrekt i Norge.

Vil nok tro minimum å forvente i lønn er på rundt 400 000,- 

Lenke til kommentar

Ca. 450.000-470.000 i det private. Synes du bør forvente rundt 420.000 kr i det offentlige.

Dette høres ut som en lønn du får etter 5 års erfaring. Det er nok ikke en startlønn som nyutdannet, særlig hvis det er en jr-stilling.

Jeg vil tippe lønnen ligger på rundt 400.000. 

Lenke til kommentar

Ca. 450.000-470.000 i det private. Synes du bør forvente rundt 420.000 kr i det offentlige.

Dette høres ut som en lønn du får etter 5 års erfaring. Det er nok ikke en startlønn som nyutdannet, særlig hvis det er en jr-stilling.

Snittet på Controller lønn er 618' i det offentlige, og 678' i det private ifølge Econa. Og nå er det kun snakk om lønn, og ikke bonuser inkludert.

Så tallene bør egentlig stemme.

Så nei, lønnen for controller er nok høyere enn

Lenke til kommentar

Neppe. Selv som regnskapskonsulent vil man tjene noe bedre enn 400k i Oslo. En controller (junior er man oftest bare 1-2 år) med femårs erfaring tjener fort nærmere 600k fast i det private.
Lenke til kommentar

Snittet på Controller lønn er 618' i det offentlige, og 678' i det private ifølge Econa. Og nå er det kun snakk om lønn, og ikke bonuser inkludert.

Så tallene bør egentlig stemme.

Så nei, lønnen for controller er nok høyere enn

I selskapet jeg jobber for er det minst 30 controllere. De tjener fra 460.000 kr til rundt 850.000 kr fast. Det er ikke uvanlig å dra inn over 700k med overtid etter 3-4 år i jobben. Økonomisjefene deres kan tjene opp mot 2 mill. kr med bonus.
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Hei,

Har fått tilbud som regnskapscontroller i en bank. Hva kan man forvente lønn som regnskapscontroller i Oslo? Har 10 år erfaring som regnskapsmedarbeider, og bachelor i økonomi.

Endret av Mir2016
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...