Helm Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Jeg har et par problemer med Plants vs. Zombies GOTY. 1. Etter at jeg oppgraderte til Windows 10 så kan ikke dette spillet bruke 3D-akselerasjon. Dette var påslått som standard når spillet kjørte på Windows 7 og 8, men nå får jeg en feilmelding når jeg prøver å aktivere 3D-akselerasjon. "Not supported, hardware acceleration cannot be enabled on this PC. Your video card does not meet the minimum requirements for this game". 2. Spillet kjøres av Intels integrerte grafikk, det er en i7-4710HQ med HD Graphics 4600. Denne burde være kraftig nok på et enkelt spill som kjøres på billige nettbrett, men siden jeg likevel ikke får brukt 3D-akselerasjon vil jeg sette Nvidia GTX 880M på saken. Hvordan kan jeg velge at spillet kjøres på Nvidia GPU? Dette er vanligvis enkelt å styre via Nvidia Control Panel, men det fungerer ikke på dette spillet fra Steam. Å legge denne (der hvor spillet er installert) hjelper ikke: D:\Steam\SteamApps\common\Plants Vs Zombies\PlantsVsZombies.exe Det er ikke denne som kjører spillet (men kanskje den starter spillet - jeg vet ikke). EDIT: Det ser ikke ut til at den starter spillet, når jeg klikker den manuelt får jeg en feilmelding "Unable to load Steam.dll". Filen som kjører spillet er denne: C:\ProgramData\PopCap Games\PlantsVsZombies\popcapgame1.exe Men den eksisterer BARE når spillet kjører, når spillet avsluttes slettes den automatisk. Snarveien til Plants vs. Zombies på skrivebordet peker på "steam://rungameid/3590", men hvor pokker er det? Endret 30. juli 2016 av Helm Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Skriv steam://rungameid/ i søkefeltet i startmenyen, ligger ganske skjult slik som Minecraftmappen gjør. Kan du legge til popcapgame1.exe i Nvidia kontrollpanelet når spillet kjører da? Har du global settings satt til 880 kortet? 1 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Skriv steam://rungameid/ i søkefeltet i startmenyen, ligger ganske skjult slik som Minecraftmappen gjør. Kan du legge til popcapgame1.exe i Nvidia kontrollpanelet når spillet kjører da? Har du global settings satt til 880 kortet?Jeg har søkt etter steam://rungameid/ men det finnes ikke. Og kolon er vel heller ikke lovlig i en filbane. Jeg forsøkte også å legge til popcapgame1.exe mens spillet kjørte, men jeg fikk ikke lov fordi filen var i bruk. Jeg kan prøve å sette Nvidia til å kjøre alt av grafikk, men det er en dårlig løsning. Men jeg skal teste det for å se om jeg da får tatt i bruk 3D-akselerasjon. Oppdatering: Det gjorde ingen forskjell å velge å bruke Nvidia globalt i Nvidia Control Panel. GeForce-ikonet i sys tray som indikerer når GeForce er i bruk, indikerte ingen bruk mens Plants vs. Zombies kjørte. Og jeg fikk fortsatt ikke slått på 3D-aks i spillet. Endret 30. juli 2016 av Helm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå