Tryminator Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Hei, Da er det snart på tide med skole igjen og ny PC følger med Sett på mye forskjellig men veldig usikker på hvor mye kraft jeg trenger. Skal gå studiespesialisering og vil ikke ha mac. Trenger jeg eksternt grafikkort eller klatrer jeg meg med integrert grafikk? Batteri vs grafikk? Sett på dell xps 13 og 15 (15k). ASUS zenbook pro (13k). Lenovo thinkpad X1 carbon, Lenovo IdeaPad Y700... Pris: opp til 15k, gjerne mindre. Noen tips/anbefalinger? Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg mener Surface 4 Pro hadde passet fint. En vekt på 1,1 kg er ikke mye, og med studentrabatt på 10% hos Microsoft Store får du versjoen med i5, 4 GB RAM og 128 GB for 11.7k. Legger du på 2k får du doblet RAM og lagringsplassen. For øvrig gir lefdal 20 % rabatt på én vare om du kjøper på bursdagen din. Har du bursdag innen akseptabel tid (før skolen virkelig starter) ville jeg ha sett på pcene de fører. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Jeg mener Surface 4 Pro hadde passet fint. En vekt på 1,1 kg er ikke mye, og med studentrabatt på 10% hos Microsoft Store får du versjoen med i5, 4 GB RAM og 128 GB for 11.7k. Legger du på 2k får du doblet RAM og lagringsplassen. For øvrig gir lefdal 20 % rabatt på én vare om du kjøper på bursdagen din. Har du bursdag innen akseptabel tid (før skolen virkelig starter) ville jeg ha sett på pcene de fører. Skal se på den. Edit: tror ikke jeg går for surface 4 pro. Har mer lyst på en skikkelig laptop, ikke en nettbrett/PC kombo. Endret 30. juli 2016 av Tryminator Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 I den prisklassen du ser på: HP Spectre, Dell XPS 13 eller 15, eller Asus UX305CA - er mine forslag. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Er veldig fristet til xps 15... Ser at gjennom Atea kan jeg få følgende (se bilde). Verdt det? Blir kanskje litt stor og tung? Edit: tror jeg senker budsjettet. Rundt 10k. Tror også at jeg kan droppe ekstern grafikk. Er det noen program som brukes i vgs som trenger mer kraft en integrert Intel grafikk? PCen skal brukes til skole, film og musikk. Endret 30. juli 2016 av Tryminator Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) Hva med Lenovo yoga 900? Vil den holde? Edit: komt ned til disse 3: Lenovo yoga 900, Surface pro 4 og HP spectre x360... Må være bra å skive på. Hvilke er best av de som er nevnt over? Endret 31. juli 2016 av Tryminator Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Endte opp (etter litt for mye frem og tilbake) med å bestille Lenovo ThinkPad T560 via skolen/Atea. Kan bli litt stor, men satser på at det går fint. Skal egentlig ikke bære den særlig langt uansett Satser på batteritiden og tastaturet gjør det verdt det. Endret 1. august 2016 av Tryminator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå