Gå til innhold

Hjelp til skole pc

Anbefalte innlegg

Hei,

Da er det snart på tide med skole igjen og ny PC følger med ;)

Sett på mye forskjellig men veldig usikker på hvor mye kraft jeg trenger. Skal gå studiespesialisering og vil ikke ha mac. Trenger jeg eksternt grafikkort eller klatrer jeg meg med integrert grafikk? Batteri vs grafikk?

Sett på dell xps 13 og 15 (15k).

ASUS zenbook pro (13k).

Lenovo thinkpad X1 carbon, Lenovo IdeaPad Y700...

Pris: opp til 15k, gjerne mindre.

Noen tips/anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener Surface 4 Pro hadde passet fint. En vekt på 1,1 kg er ikke mye, og med studentrabatt på 10% hos Microsoft Store får du versjoen med i5, 4 GB RAM og 128 GB for 11.7k. Legger du på 2k får du doblet RAM og lagringsplassen.

For øvrig gir lefdal 20 % rabatt på én vare om du kjøper på bursdagen din. Har du bursdag innen akseptabel tid (før skolen virkelig starter) ville jeg ha sett på pcene de fører.

Lenke til kommentar

Jeg mener Surface 4 Pro hadde passet fint. En vekt på 1,1 kg er ikke mye, og med studentrabatt på 10% hos Microsoft Store får du versjoen med i5, 4 GB RAM og 128 GB for 11.7k. Legger du på 2k får du doblet RAM og lagringsplassen.

For øvrig gir lefdal 20 % rabatt på én vare om du kjøper på bursdagen din. Har du bursdag innen akseptabel tid (før skolen virkelig starter) ville jeg ha sett på pcene de fører.

Skal se på den.

Edit: tror ikke jeg går for surface 4 pro. Har mer lyst på en skikkelig laptop, ikke en nettbrett/PC kombo.

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Er veldig fristet til xps 15...

Ser at gjennom Atea kan jeg få følgende (se bilde). Verdt det? Blir kanskje litt stor og tung?

Edit: tror jeg senker budsjettet. Rundt 10k. Tror også at jeg kan droppe ekstern grafikk. Er det noen program som brukes i vgs som trenger mer kraft en integrert Intel grafikk?

PCen skal brukes til skole, film og musikk.

post-305149-0-10958600-1469899347_thumb.png

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Endte opp (etter litt for mye frem og tilbake) med å bestille Lenovo ThinkPad T560 via skolen/Atea. Kan bli litt stor, men satser på at det går fint. Skal egentlig ikke bære den særlig langt uansett :p Satser på batteritiden og tastaturet gjør det verdt det.

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...