Gå til innhold

Bill Clinton velger å sove under konas tale - Når han ikke bryr seg, hvorfor gidder Amerikanerne?

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Jeg er glad for at presidentvalget i år er så uinteressant at folk bryr seg mer om hvem som sover under talene enn konsekvensene av at en av kandidatene faktisk vil bli valgt... :thumbup:

Geir :)

Helt klart-dere nordmenn ER aldri like overfladiske som oss dumme tabloide amerikanere! Bare saklig debatter blant overlegne nordmenn!

Trådstarter er vel nordmann...? :hmm:

Det var jo poenget!

Minner meg om kritikken på amerikanske spisevaner. Vi har dårlig mat og spiser for mye Mcdonalds i forhold til det mer sofistikerte europeere, ikke sannt? Hvis det er så , hvorfor finnes det mer Mcdonalds i Europa enn USA?

Det samme gjelder amerikansk politikk, det samme fokus på overfladiske saker skjer i disse fora samtidig som det amerikansk publikum kritiseres for sitt fokus på de samme dumme saker

Lukter som litt hykleri...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad for at presidentvalget i år er så uinteressant at folk bryr seg mer om hvem som sover under talene enn konsekvensene av at en av kandidatene faktisk vil bli valgt... :thumbup:

Helt klart-dere nordmenn ER aldri like overfladiske som oss dumme tabloide amerikanere! Bare saklig debatter blant overlegne nordmenn!

Det var jo poenget!

Minner meg om kritikken på amerikanske spisevaner. Vi har dårlig mat og spiser for mye Mcdonalds i forhold til det mer sofistikerte europeere, ikke sannt? Hvis det er så , hvorfor finnes det mer Mcdonalds i Europa enn USA?

Det samme gjelder amerikansk politikk, det samme fokus på overfladiske saker skjer i disse fora samtidig som det amerikansk publikum kritiseres for sitt fokus på de samme dumme saker

Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i poenget ditt, men det ser ut som det er dobbelt så mange McDonalds i USA enn det er i europa:

http://www.mcdpressoffice.eu/aboutus.php

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_with_McDonald%27s_restaurants

I tillegg er det over dobbelt så mange borgere i europa.

AtW

Lenke til kommentar

Det var jo poenget!

Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i poenget ditt, men det ser ut som det er dobbelt så mange McDonalds i USA enn det er i europa:

http://www.mcdpressoffice.eu/aboutus.php

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_with_McDonald%27s_restaurants

I tillegg er det over dobbelt så mange borgere i europa.

AtW

Lavere antall restauranter men...

Europe is now McDonald's largest region by revenues, despite having roughly one-quarter the number of outlets as the U.S. Last year, revenues from company stores and royalties from franchisees topped $8.9 billion in Europe, compared with $7.9 billion in the U.S.

http://www.nbcnews.com/id/25784705/ns/business-us_business/t/mcdonalds-tastes-victory-europe/

Uansett-spiser dere mye dårlig mat!

Lenke til kommentar

Uten at macdonadls-restauranter alene er noe mål på om en befolkning spiser dårlig, så tok du feil, det er en fjerdepart så mange restauranter per capita, og selv om man ser på omsetning så er det halvparten i europa kontra USA per innbygger. Informasjonen du kom med var feil, enkelt og greit.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Bill er en smart fyr, han hviler når han kan. Han kan talen til kona, vet hva hun står for, og bruker tiden til å lade batteriene for å være klar når hans energi trengs.

Smarte ledere lar sine ansatte ta slike fem- og ti-minuttere. Produktiviteten blir markant høyere da.

Lenke til kommentar

Uten at macdonadls-restauranter alene er noe mål på om en befolkning spiser dårlig, så tok du feil, det er en fjerdepart så mange restauranter per capita, og selv om man ser på omsetning så er det halvparten i europa kontra USA per innbygger. Informasjonen du kom med var feil, enkelt og greit.

AtW

Jeg tok feil om antallet Mcdonalds men ikke faktumet at Mcdonalds selger mer mat i Europa enn USA. Dere spiser mange Mcdonalds hamburgere, selv om det er mindre per innbyggere. Dere er veldig glad i Mcdonalds og fast food kan man si, bare til mindre grad enn amerikanere. Det blir også mer populær hvert år. I USA, så stenges det mange Mcdonalds.
Lenke til kommentar

AtW

Jeg tok feil om antallet Mcdonalds men ikke faktumet at Mcdonalds selger mer mat i Europa enn USA. Dere spiser mange Mcdonalds hamburgere, selv om det er mindre per innbyggere. Dere er veldig glad i Mcdonalds og fast food kan man si, bare til mindre grad enn amerikanere. Det blir også mer populær hvert år. I USA, så stenges det mange Mcdonalds.

Omsetning er ikke det samme som å "selge mer mat", og det er totalt meningsløst å sammenlikne det med noe annet enn per innbygger.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Omsetning er ikke det samme som å "selge mer mat", og det er totalt meningsløst å sammenlikne det med noe annet enn per innbygger.

AtW

Europeere spiser mye fast food, det er poenget. Flertallet restauranter i Frankrike selger hurtigmat. Jeg sa aldri at europeere spiste mer fast food per innbyggere, bare at det langtfra rart

As NPR reports, food consultancy firm Gira Conseil conducted its annual survey on restaurant spending in France and found that 54% of total sales belong to the likes of McDonald’s, Burger King and Subway. The new fan favorite increased 14% in consumption in the past year, shattering any notion that the French, known for world famous chefs and sophisticated palates, look down on the cheap and easy alternative to traditional restaurant dining.

http://newsfeed.time.com/2013/05/03/survey-fast-food-makes-up-54-of-restaurant-sales-in-france/

Lenke til kommentar

Ja, i frankrike, landet i europa der det er mest fastfood såvidt meg bekjent, spises det endel, USA er fortsatt på topp. Hele ditt opprinnelige poeng forsvinner mer eller mindre, ja man kan fint kritisere Amerikanere for å spise for mye på McDonalds og deres like, og mene at nivået er mer fornuftig i Europa. Det er ikke noe dobbeltmoral i det, enn så lange det faktisk er endel mer av det i USA, selv om fasfood selvfølgelig også er populært i Europa (mange vil sikkert si at det er for populært også i Europa). Om USA vil få ned konsumet, så er mitt råd å gjøre noe med den latterlige tipsekulturen, jeg tror det vil hjelpe :)

AtW 

Lenke til kommentar

Om USA vil få ned konsumet, så er mitt råd å gjøre noe med den latterlige tipsekulturen, jeg tror det vil hjelpe :)

Interessant, og det blir veldig offtopic, men som en kommentar så er det generelle service-nivået mellom feks. Norge og USA, etter egen erfaring, som natt og dag om man sammenligner. (Hvor Norge da representerer natten)
Lenke til kommentar

Om USA vil få ned konsumet, så er mitt råd å gjøre noe med den latterlige tipsekulturen, jeg tror det vil hjelpe :)

Interessant, og det blir veldig offtopic, men som en kommentar så er det generelle service-nivået mellom feks. Norge og USA, etter egen erfaring, som natt og dag om man sammenligner. (Hvor Norge da representerer natten)

Ja, det er litt på kanten av topic, men om du er interessert er det gjort endel forskning på dette, det er svært liten korrelasjon mellom tipsmengde og service (og de negative følgende er vesentlige). Og du kan jo se på andre land, ta feks japan, ingen tips, det er vanskelig å klage på servicen der (evt andre yrker i norge uten tips). Endel av det er også litt hva du legger i "god service", og hva man er vant til. I USA har de en vennlig tone på restaurant, men endel "tekniske ting" gjennomføres ganske dårlig. Personlig vil jeg kanskje kalle det realtivt middels i forhold til land jeg har vært i, kanskje middels pluss.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ja, det er litt på kanten av topic, men om du er interessert er det gjort endel forskning på dette, det er svært liten korrelasjon mellom tipsmengde og service (og de negative følgende er vesentlige). Og du kan jo se på andre land, ta feks japan, ingen tips, det er vanskelig å klage på servicen der (evt andre yrker i norge uten tips). Endel av det er også litt hva du legger i "god service", og hva man er vant til. I USA har de en vennlig tone på restaurant, men endel "tekniske ting" gjennomføres ganske dårlig. Personlig vil jeg kanskje kalle det realtivt middels i forhold til land jeg har vært i, kanskje middels pluss.

Jeg har overhodet ikke studert dette utover egne erfaringer, men slik jeg opplever det er feks. Norge mye "slappere" på service nivået. Jeg får følelsen at det er jeg som kunde som skal være glad for at jeg får bruke tjenester eller kjøpe noe. Veldig lite oppfølging underveis, ofte ikke engang et smil, lite vilje til å komme opp med alternative løsninger etc. Og det verste er at man jo i tillegg forventer gjerne å få tips her i Norge også i feks. serveringbransjen. Kan godt være at det bare er Norge som er spesielt dårlig for jeg opplever det i mindre grad i andre land hvor tips heller ikke er vanlig, som du nevner.
Lenke til kommentar

AtW

Det var en amerikansk journalist som var litt kritisk mot noe dårlig service han erfarte når han var i Telemark og skrev litt om det i avisen-New York Times. Når Aftenposten intervjuet han som eide hotelet i Telemark så sa mannen at journalist klaget på faktumet at det ikke fantes Mcdonalds opp på fjellet! Det var selvsagt et løgn, en dumme NYT journalist som reiser rundt verden og venter Mcdonalds?

http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=10490

Som dere vet, bare amerikanere spiser Mcdonalds ig ville si noe sånt, ikke sannt?

Lenke til kommentar

Ja, i frankrike, landet i europa der det er mest fastfood såvidt meg bekjent, spises det endel, USA er fortsatt på topp. Hele ditt opprinnelige poeng forsvinner mer eller mindre, ja man kan fint kritisere Amerikanere for å spise for mye på McDonalds og deres like, og mene at nivået er mer fornuftig i Europa. Det er ikke noe dobbeltmoral i det, enn så lange det faktisk er endel mer av det i USA, selv om fasfood selvfølgelig også er populært i Europa (mange vil sikkert si at det er for populært også i Europa). Om USA vil få ned konsumet, så er mitt råd å gjøre noe med den latterlige tipsekulturen, jeg tror det vil hjelpe :)

AtW

Det er en ting å si at amerikanere spiser mer fast food enn andre land, det er en helt annet ting å gi inntrykket at fast food ikke er populær også i Europa. Stereotypene om Mcdonald spisende folk gjelder ikke bare amerikanere. Fast food bare øker i Europa, det blir intersannt hvor lenge stereotypene varer mens dere blir mer og mer lik oss!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...